Техніка

Розробка нової концепції приводу причіпного обладнання отримала золоту медаль Agritechnica

Гібридна інновація

Гібридна інновація

Розробка нової концепції приводу причіпного обладнання отримала золоту медаль — найвищу відзнаку виставки Agritechnica.

Ще кілька десятиліть тому, коли недостатня потужність тракторів не дозволяла перевозити великі вантажі або працювати в несприятливих умовах, для збільшення тягового зусилля використовували ведучі мости на причіпному обладнанні. З плином часу потужність тракторів істотно зросла, і привідні мости на причіпному обладнанні перестали застосовувати. Однак вага й обсяги вантажів і далі збільшувалися, і проблема тягового зусилля знову окреслилася на горизонті. Її почали розв’язувати за допомогою ширших або здвоєних і строєних коліс, а також гусеничних рушіїв, що стало причиною підвищення витрат, але повністю проблеми не позбулися. Використання противаги із метою покращення зчеплення з ґрунтом стало поширеною практикою, що призводить до зростання споживання пального й нерівномірного розподілу навантажень, а також до передчасного зносу шин. Крім того, трактори, які працюють у важких умовах, зношуються швидше, витрачають більше пального, а їх продуктивність зменшується. 

Початок нової ери 

Компанія JOSKIN весь час шукала рішення, що здатні підвищити рентабельність її техніки й розв’язати проблеми, пов’язані з перевезеннями. І якщо в минулому більше уваги приділялося зменшенню власної ваги машин за допомогою нових концепцій виробництва та використання нових матеріалів, паралельно протягом кількох років Joskin розробляла інноваційне рішення E-Drive. 

Завдання цієї технології — перенести зусилля трактора на весь автопоїзд. Якщо конкретно, то E-Drive JOSKIN частково передає потужність трактора на два тяжних мости причепа. Таким чином, причіпні осі також створюють тягове зусилля, зменшуючи потребу в тяговому зусиллі від трактора. Немає потреби збільшувати навантаження на осі трактора, щоб підвищити зчеплення під час перевезення вантажів дорогами загального призначення. Те саме стосується й польових робіт, особливо в несприятливих умовах підвищеної вологості або слабких ґрунтів, коли потрібна додаткова потужність від трактора. Збільшення тягового зусилля має кілька додаткових переваг. Якщо кількість баласту можна зменшити, загальна вага трактора також зменшується. Це мінімізує ущільнення ґрунту, з яким постійно стикаються компанії, що мають потужні трактори з важкими причіпними знаряддями. Також зменшується споживання пального та зношення шин. 

Гібридна технологія E-Drive (вид знизу)

Ще однією перевагою є відсутність або мінімізація пошкодження верхнього шару ґрунту, бо буксування повідних коліс суттєво знижується. Ця перевага є особливо актуальною для внесення рідкої органіки. Відомо, що періоди внесення обмежені, і завдяки цій системі з’являється можливість починати сезонні роботи раніше й працювати триваліший час за несприятливих умов. Покращена прохідність дає змогу використовувати цистерни більшої місткості, що в поєднанні з більш широкозахватними штагами суттєво покращує продуктивність внесення. Можна навіть виконувати внесення на невисоких швидкостях задля гарантії якості. 

Однак спектр застосування E-Drive не обмежується цистернами для внесення добрив. Ця технологія може бути використана практично в будь-яких причіпних машинах, де потрібне додаткове тягове зусилля. Наочним прикладом є розкидачі гною з тарілковим механізмом. Вони і так є важчими у задній частині через вагу тарілкового механізму, проте, коли маса гною в процесі розкидання зміщується транспортером назад, навантаження на зчіпний пристрій трактора зникає. Це призводить до погіршення зчіпних характеристик задніх коліс трактора та появи буксування. Саме за таких обставин E-Drive може допомогти розв’язати проблему без встановлення додаткового баласту на трактор. 

Як це працює 

Електричну енергію виробляє вбудований у трактор генератор. Механічна енергія перетворюється на електрику, яка передається через потужні кабелі на причеп Joskin. Система відповідає нормам безпеки по електрифікації, розробленими AEF (Agricultural Industry Electronics Foundation). На причепі встановлено електродвигун, який через карданний вал передає крутний момент на два тяжних мости. Таким чином досягається кілька переваг. E-Drive вважається ефективнішою технологією, ніж гідросистема або класична система механічного приводу. Гідравліка має значні внутрішні втрати й не забезпечує достатній рівень ефективності. Механічна передача крутного моменту на причіп не така зручна, має певні експлуатаційні обмеження та вимагає постійного контролю. У свою чергу, E-Drive не потребує від оператора додаткової уваги завдяки автоматичному розподілу енергії. 

Отже, застосовуючи гібридну технологію, E-Drive JOSKIN крокує в ногу із сучасною тенденцією зменшення витрат пального, застосування легших тракторів для перевезення еквівалентних вантажів, а також оптимізації продуктивності польових робіт. 

Віктор Жоскен

Віктор Жоскен, власник компанії JOSKIN

— Проєкт гібридного приводу компанія John Deere розпочинала ще п’ять років тому з пошуку партнера. В них не було відповідного причіпного обладнання, тоді як компанія JOSKIN мала великий досвід і широку продуктову лінійку. Це стало визначальним чинником, і співпраця розпочалася. 

Електричний привод має великі перспективи, і на сьогодні вони вже добре видимі. Проте якщо оглянутися в минуле, хоча б на 10 років назад, навряд чи хтось міг передбачити появу таких речей у наш час. Тому отримана нами золота медаль виставки Agritechnica, яка цього року стала єдиною, тільки увиразнює важливість появи інноваційного гібридного привода. Обидві компанії зробили багато для перетворення ідеї на реальність. Проте ще більше роботи попереду. Електричний привод можна використовувати в багатьох машинах, бо електрика є чистою енергією, і, можливо, вона буде значно дешевшою вже найближчим часом! І хто може сказати, яким стане світ за 10 років? Можливо, революційні зміни очікують нас значно раніше! Навіть ця виставка добре продемонструвала еволюцію сільгосптехніки, і з кожним роком трансформація пришвидшується. Тож ми активно долучатимемося до прогресу, щоб аграрна галузь швидше вийшла на новий рівень ефективності.  

Владислав Олійник

журнал The Ukrainian Farmer, грудень 2019 року

Усі авторські права на інформацію розміщену у журналі The Ukrainian Farmer та інтернетсторінці журналу за адресою https://agrotimes.ua/ належать виключно видавничому дому «АГП Медіа» та авторам публікацій, згідно Закону УкраїниПро авторське право та суміжні права”.
Використання
інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому «АГП Медіа».

Інші статті в цьому журналі

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ