Техніка

Дискові агрегати потребують менше затрат для руху ґрунту, - думка

Різницю між лаповими й дисковими агрегатами можна розглядати на прикладі агрегатів відомої компанії Lemken, які є одними з найякісніших на ринку.

Про це повідомив директор ТОВ «А-тера» Костянтин Хоменко під час всеукраїнської конференції «День Агронома», передає AgroTimes.

Так, планування сезону після збору урожаю – це обов’язкове рівномірне розподілення пожнивних решток. Саме в цей час перед аграріями постає непросте питання: лапа чи диск?

«Маємо розуміти, що це абсолютно різні агрегати. Диск – це інструмент, який крутиться на підшипнику, потребує менше затрат для руху ґрунту, має кращу можливість для подрібнення пожнивних решток. Лапа має ряд інших переваг. По дисковій: глибина обробітку до 20 сантиметрів. Коли ми працюємо, то маємо розуміти, що переміщуємо приблизно 3 тисячі тонн на одному гектарі з одного місця в інше. Ми зробили цікаве дослідження: коли 1 сантиметр – це приблизно 150 тонн на гектар, 8 – 1200. Це для загального розуміння щодо кількості тонн ґрунту, яка перемішується», – зазначив аграрій.

За його словами, у Lemken є й дискові, й лапові агрегати. Лаповий агрегат не такий швидкісний, його нормальна швидкість роботи – 6-10 км/год.

«При більшій швидкості, на мою думку, він менш економічно ефективний, оскільки абразивні процеси пришвидшуються, лапи швидше стираються й збільшується витрата пального. В свою чергу, дисковий агрегат починає добре працювати при швидкості від 14 км/год, тобто як мінімум вони мають різницю у швидкісному режимі. При різних глибинах вони також мають різну витрату пального», – каже Хоменко.

Нагадаємо, раніше також повідомлялося, що Інноваційна технологія сівби від Lemken дає рослині більше вологи.