Тваринництво

Про те, як налагоджено виробництво комбікормів, розробляння рецептур і співпраця з клієнтами у ПП «Крамар», що на Дніпропетровщині

Якість у пріоритеті

Якість у пріоритеті

Про те, як налагоджено виробництво комбікормів, розробляння рецептур і співпраця з клієнтами у ПП «Крамар», що на Дніпропетровщині.  

Завод із виготовлення комбікормів на Дніпропетровщині не зупиняв роботу від початку повномасштабної війни. Незламність, стійкість і працьовитість — це саме ті якості, що нині демонструють світові українці, зокрема, й українські сільськогосподарські товаровиробники. Адже не припинити виробництво, зберегти обсяги та безперебійно постачати продукцію клієнтові, перебуваючи територіально у Кривому Розі Дніпропетровської області, — завдання не з простих. Проте з усіма цими викликами гідно справляється приватне підприємство «Крамар» — виробник високоякісних збалансованих кормів і БМВД. За більше ніж 20 років «Крамар» завоював репутацію постачальника гарантовано якісної продукції, а отже, й високу довіру споживачів. 

ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ 

Від початку своєї роботи ПП «Крамар» орендував виробничі площі, а 2018 року придбав власні. Саме туди підприємство остаточно переїхало 2020 року. За цей час збудували фактично нове виробництво. У керівництва є плани й надалі розвивати підприємство. Нині всю теплову енергію виробляють за допомогою альтернативних видів палива, в перспективі — встановлення сонячних панелей, але наразі все це зупиняє тільки наближеність до лінії фронту. 

Олександр Крамар, власник підприємства

На сьогодні потужність виробництва становить близько 3000 т продукції на місяць. Підприємство має мережу в майже 250 торговельних майданчиків по всій території України, з яких 37 — це власна мережа магазинів. 

«Ми працюємо з 2000 року. Представлені на ринку України, маємо власну мережу торговельних майданчиків і свій транспортний автопарк, що дозволяє ПП “Крамар” спростити багато операцій у ланцюзі доставки продукції до клієнтів. На початку повномасштабного вторгнення рф в сорока кілометрах до нас була лінія фронту, кожного дня були бої та потужні обстріли. Але ми вистояли й працюємо далі. Деякі наші працівники сьогодні воюють у лавах ЗСУ. На щастя, для нас дуже успішно, відтісняючи ворога з нашої землі. Через війну ніякі напрями діяльності зупиняти не довелося — навпаки», — розповідає власник підприємства Олександр Крамар. 

КОНКУРЕНТНІ ПЕРЕВАГИ 

Сильними сторонами підприємства були і є гарантія якості — а це постійні лабораторні перевірки всієї сировини та спрощена доставка продукції завдяки власному автопарку. 

«Маємо дві власні торговельні марки. Це “Крамар” — топсегмент комбікормів, преміксів і білково-мінеральних добавок і соціальний сегмент “Доброкорм”. Наша продукція — це гарантія якості, чесна ціна, швидка та спрощена доставка. Завжди на складах є запас асортименту всіх видів продукції, усього асортименту. Моє прізвище — це торговельна марка. Інакше не може бути, власне я відповідаю за якість своєї продукції. Ми повністю відкриті для всіх. Я вважаю, що кінцевий споживач має повне право подивитися і в очі виробникові, і на власні очі побачити процес виробництва», — каже Олександр Васильович. 

Отже, і ціна комбікормів ПП «Крамар» може відрізнятися від конкурентної вітчизняної продукції в бік вигоди для клієнта внаслідок автоматизації виробничих процесів, власної логістики та економії завдяки альтернативним видам палива. Так, наприклад, для виробництва теплової енергії використовують власну ж продукцію — пелети та брикетів. А це вже вагома можливість зекономити. 

РОБОТА З КЛІЄНТАМИ 

Сьогодні автопарк підприємства складається з 18 автомобілів різного цілеспрямування та навантаження. Це дуже зручно для мобільності й ціноутворення, адже знайти орендований транспорт важче і дорожче. 

«Якщо брати відсоток на місяць, плануємо так, що приблизно половину продукції розвозить власний автопарк, половину — орендований транспорт. Утім, трапляється, що попит значно зростає, тож доводиться близько 60% відвантажувати в орендований транспорт. Власний транспорт також застосовуємо для доставки продукції у важкодоступні місця. Наші машини — це, так би мовити, гарантована та перевірена подушка безпеки, що допомагає та рятує в скрутних становищах: наприклад, до нас по допомогу звернулася військова адміністрація з проханням дещо перевезти, то п’ять автомобілів передали для ЗСУ. Кожного тижня так їздять наші машини», — зазначає комерційний директор ПП «Крамар» Олександр Кухарь. 

Олександр Кухарь, комерційний директор підприємства

«Заведено так, що замовляти продукцію треба приблизно за тиждень. Проте, якщо людина нам зателефонує й скаже “мені треба на вчора, відвантажте, будь ласка”, то вона отримає бажане замовлення. На це впливає велика кількість чинників, і ми ставимося до потреб клієнта з розумінням. Завжди намагаємося піти назустріч. Бо розуміємо: ситуації бувають різні, і передбачити геть усе наперед інколи просто неможливо. Як починається сезон, то взагалі вишикується черга. Завжди тримаємо близько тисячі тонн продукції на складі. Крім того, встановили генератор на 550 кВт через можливі проблеми з електроенергією, щоб не зупиняти виробництво й забезпечити клієнтів продукцією своєчасно. Не буває такого, щоб люди нам телефонували й запитували, чи є у нас якась продукція — вони відразу кажуть: “мені треба оце, оце і оце”», — наголошує Олександр Крамар. 

Підприємство працює як із населенням, так і з великими господарствами. До господарств — свій індивідуальний підхід. Розглядаються потреби, цілі, потім починається співпраця технологів постачальника та зоотехніків замовника безпосередньо на території господарства. 

«У нас є окремі фахівці, які працюють саме з фермерськими господарствами, починаючи з рецептури індивідуальних замовлень і закінчуючи повним циклом упровадження. Тобто наш фахівець перебуває в “паралелі” постійної співпраці із зоотехніком господарства. У кожного господарства є своя специфіка, її треба бачити й чути самому. Впровадити такий реально робочий та індивідуальний підхід зовсім не складно. Головне, щоб господар не приховував від нашого фахівця нічого, бо людський чинник ніхто, на жаль, не скасовує, а для побудови ефективної схеми застосування комбікормів треба завжди враховувати всі нюанси», — розповідає генеральний директор підприємства. 

КОНТРОЛЬ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ 

Головне завдання ветеринарного лікаря ПП «Крамар» Олександра Бережного полягає в професійному консультуванні клієнтів підприємства, які закуповують комбікорми, премікси, білково-мінеральні добавки. Це виїзд безпосередньо до господарств, виявлення проблеми та пошук шляхів для подальшого її усунення: «Ми спілкуємось і телефоном із клієнтами, щоб можна було підготуватись саме до конкретного господарства, зрозуміти, чого хоче людина, як досягти цих цілей. Якщо треба щось скорегувати, то ми з нашим технологом установлюємо, на якому етапі треба пильніше придивитися. Наприклад, якщо це зоотехнічна хиба. Якщо питання стосується саме лікування, то це вже суто моє завдання — розробити потрібну схему». 

Пробовідбірник сировини

Окремої уваги заслуговує лабораторний аналіз сировини — він фактично починається з пункту відбору зразків, який територіально розташований на в’їзді до підприємства. Там фахівці лабораторії відбирають зразки сировини, яку надалі використовують у виробництві. Зразки на дослідження відбирають геть з усього, що заїжджає на територію підприємства. Так чи інакше сировина потрапляє в лабораторію. Винятків немає. Далі проводять технічний розбір по зернятку: перевіряють усі параметри. Якщо сировина відповідає нормам і стандартам — спрямовують у роботу, якщо ні — розвертають у зворотному напрямку. Подальший етап лабораторних досліджень — аналіз уже виробленої продукції, включно з хімічним аналізом. 

За словами керівниці лабораторії Катерини Будзинської, є дуже важливий нюанс: майже щороку нова сировина частково змінює свої властивості, отже, складну лабораторну техніку треба калібрувати відповідно до нових реалій. Впоратись із такою роботою може тільки спеціаліст із величезним досвідом і розумінням найдрібніших складових свого завдання. На ПП «Крамар» із цим немає проблем — усі працівники лабораторії знають, як отримувати стовідсотково точні дані й успішно з цим справляються. 

Оксана Яценко, технолог підприємства

Крім того, свою оцінку кожній партії сировини дає технолог підприємства. За словами технолога ПП «Крамар» Оксани Яценко, робота на заводі з виготовлення комбікормів — це так званий творчий підхід до розробляння рецептури. Через те, що майже всі такі підприємства базуються на розроблянні всіх видів кормів для всіх видів птахів і тварин, завдання технолога як відповідного фахівця — розробити продукцію для кожного окремого виду. Враховувати доводиться насамперед вікові категорії. Фактично будь-яка рецептура будь-якого технолога на виробництві є унікальною. Кожен фахівець має своє бачення та підхід до розробляння рецептури. 

«Це така собі кухня. Технолог зобов’язаний розробити рецептуру так, щоб вона приносила птиці задоволення, і щоб птиця була здоровою. Щоб власники, які вирощують птицю, отримували прибуток, хороший приріст і здорове поголів’я. Рецептура має бути збалансованою так, щоб птиця отримувала всі поживні речовини — вітаміни, мікроелементи. Від цього залежить розвиток на всій часовій шкалі — від початку і до кінця. Рецептуру не розробляють за калькою. Це у будь-якому разі величезний досвід за плечима. Перш ніж почати розробляти рецептуру, потрібно розуміти, для кого саме ти це робиш, для якої вікової категорії, для якого виду птиці. Крім того, потрібно знати наш ринок — і сировини, і птиці, і ветеринарну складову загалом. Розбиратися в роботі інкубаторів до дрібниць, розуміти як облаштовано виробництво», — каже фахівчиня. 

Отже, спираючись на величезний досвід роботи, ПП «Крамар» сміливо гарантує, що продукція здатна задовольнити всі фізіологічні потреби сільськогосподарської живності, а гнучкий підхід підприємства до співпраці, постійна наявність товарів та орієнтованість на потреби клієнтів запевняють у можливості вести бізнес із задоволенням та вигодою.   

Інші статті в цьому журналі
Наше Птахівництво
Наше Птахівництво
Наше Птахівництво
3
Статті з журналу:

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ