Агромаркет

Експорт зерна

Експорт зерна

Використання контейнерів для перевалювання зерна в українських портах у І кварталі 2013 року виросло в чотири рази. Чому цей спосіб експорту став такий популярний та які його переваги?

Створення спільного виробництва складної сільгосптехніки з іноземними компанія- Минулого року 10% усього експортованого зерна було доставлено в порти контейнерами. Проте вже І квартал 2013 року продемонстрував, що такому способу логістики все більше експортерів віддають перевагу. Як повідомив заступник директора департаменту економічного розвитку та аграрного ринку Мінагропроду Сергій Петренко, за три місяці поточного року перевалено 4,995 тис. контейнерів із зерном проти 1,102 тис. у І кварталі 2012 року. Зокрема, через Одеський порт квартальний об’єм перевалювання зерна в контейнерах збільшився з 669 до 4293 одиниць, а в Іллічівському порту — з 433 до 702. У ваговому еквіваленті контейнеризований обсяг зернових становив 113,8 тис. тонн.
Генеральний директор компанії «Левада Карго» Олена Борисова розповідає, що зростання популярності експорту зерна контейнерами має низку вагомих ринкових підстав. «Така схема роботи дозволяє здійснювати 100% контроль якості продукції, що відвантажується, надає можливість скласти точний графік відправок, знижує втрати вантажу за перевантаження/транспортування до мінімуму, знижує собівартість логістики доставки кожної тонни вантажу», — запевняє експерт.
Якщо порівняти комплексні ставки під час відправки зернових, то схема «завантаження вагону на елеваторі, доставка в порт і перевантаження в контейнер» становитиме $53/т/т, «завантаження автомобіля-зерновоза на елеваторі з доставкою в порт і завантаженням в
контейнер» — $51,5/т/т, тоді як подача порожніх контейнерів під завантаження на елеватор залізницею, завантаження на елеваторі та повернення завантажених контейнерів у порт — лише $48,1/т/т. Утрати вантажу мінімальні — до 0,5%.
Така логістика вигідна з економічної точки зору в разі відправлення малих партій зерна, і цього року таких партій стає дедалі більше. Спад на світовому ринку контейнерних перевезень також створює сприятливу кон’юнктуру для використання контейнерів.
Така тенденція характерна не лише для України. Наприклад, у США експорт зернових у контейнерах за останніх 4 роки виріс на 29%.
Заступник генерального директора порту Поті (Грузія) — екс-директор контейнерного термінала «ТІС» (Трансінвестсервіс) Андрій Кузьменко — в інтерв’ю ЗМІ висловив думку, що перевезення зернових й олійних культур (а також продуктів їх переробки) у контейнерах на тлі стійкої динаміки зернового експорту є дуже перспективним резервом збільшення контейнерних обсягів. Його реалізація вимагає розвитку спеціальних стафірувальних комплексів, які можуть бути як у портах або припортових територіях, так і ближче до регіонів виникнення цих вантажів, уважає експерт.
«На сьогодні цей процес стійко розвивається, і залежно від стану зернового ринку в цілому (напрямів продажів, розмірів партій, видів вантажів тощо), а також наявності доступного контейнерного обладнання (в основному потрібні чисті 20-футові контейнери) можна очікувати гарного зростання. Аналогічні позитивні перспективи та проблеми є і в експорті мінеральних добрив», — зазначив Андрій Кузьменко.

 

Яна Жовнірук

газета “АгроМаркет” червень, 2013 року

     

 

Усі авторські права на інформацію розміщену в журналі “АгроМаркет” та інтернет сторінці журналу за адресою https://agrotimes.ua/magazines належать виключно видавничому дому АГП Медіа та авторам публікацій, згідно Закону України “Про авторське право та суміжні права”.

При використання інформації з подальшим будь-яким відтворенням, републікацією, поширенням, переробкою, перекладом, включенням її частин до інших творів обов’язкове посилання на журнал “АгроМаркет” з гіперлінком https://agrotimes.ua/magazines . Використання інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому “АГП Медіа” .

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ