Тваринництво

Одна з найважливіших щорічних подій у галузі тваринництва виправдала сподівання та здивувала відвідувачів

SPACE-2023: розвиток і перспектива

SPACE-2023: розвиток і перспектива

 Одна з найважливіших щорічних подій у галузі тваринництва виправдала сподівання та здивувала відвідувачів.

У виставковому центрі французького міста Ренні з 12 по 14 вересня відбулася 37-ма виставка SPACE і була традиційно присвячена розвитку тваринницької галузі. Окремий фокус уваги був сконцентрований на впровадженні енергоефективних технологій у господарстві. 

Оскільки вартість енергії зростає, фермерам потрібно знайти рішення, щоб зробити свої виробничі інструменти ефективнішими. До таких нових викликів входить розвиток навичок і знань, що потрібні для користування новим обладнанням та керування ним. Тема саме енергетики була в центрі багатьох дискусій і презентацій на виставці, бо являє собою швидкий і важливий поворотний момент для всього світового сільського господарства. 

Крім того, у фермерів є багато можливостей стати постачальниками енергії: фотоелектричні установки, метанізація тощо. Зіткнувшись із цими змінами та багатьма запитаннями, які вони викликають, SPACE надала експонентам можливість представити нові продукти та рішення своїм відвідувачам. Таким чином, відвідувачі виставки мали змогу порівняти різні доступні варіанти, отримати пораду від експертів, які допоможуть зробити правильний вибір і спланувати свої інвестиції, маючи під рукою потрібну інформацію. 

SPACE — це наразі унікальна вітрина для презентацій і змагань молочних порід. 500 голів великої рогатої худоби тринадцяти різних порід забезпечували суцільне видовище на головному «рингу» протягом трьох днів виставки. 

Цьогорічна виставка Genetics Show мала дві великі події: Національний конкурс породи Шароле та Європейський конкурс Симентальської породи. Доповнили програму ще десять міжрегіональних конкурсів і генетичних презентацій. З великим успіхом пройшли аукціони м’ясної худоби Meat Excellence, присвячений тільки молочним породам, і міжпородний Genomic Elite Auction — унікальний у Європі захід, присвячений молочним і змішаним породам. У SPACE також була представлена велика кількість овець зі 120 тваринами десяти різних порід. 

На окрему повагу заслуговують організаційні питання заходу, адже SPACE — це також найбільший у Європі паві льйон, який присвячено саме демонстрації виставкових порід великої рогатої худоби. Важко не погодитись із тим, що побачити на власні очі про що саме йдеться, набагато краще та корисніше, ніж почути це хоча б і безпосередньо від конкретного виробника конкретної породи. 

На виставкових стендах було буквально безліч цінної інформації про розведення м’ясної та молочної ВРХ й особливості утримання і розведення тварин. На виставці були представлені стенди компаній, які спеціалізуються на генетиці, гігієні та здоров’ї тварин, обладнані для доїння й зберігання молока, на кормах і кормових добавках, послугах для тваринництва, засобах осіменіння тощо. 

Відвідувачів виставки приємно вразив традиційний конкурс Open SPACЕ, під час якого французькі агровиробники розгорнуто, детально, а головне — змістовно й практично продемонстрували широкій аудиторії відвідувачів досягнення французької генетики м’ясної та молочної ВРХ. Фермери представили більше ніж пів тисячі тварин — а це, нагадаємо, 13 різних порід ВРХ. Серед них були м’ясні — салерс, аквітанська світла, гасконська, шаролезька, лімузинська, обрак. Молочні — симентал, тарантез, гольштейн, монтбельярд, абонданс, нормандська. Зазначимо, що ціни лотів на аукціоні тварин ВРХ досягають 10 тис. євро за одну корову.

 Поточного року участь у виставці взяли 1207 експонентів. Серед них 241 брали участь у SPACE вперше, а 365 були міжнародними компаніями з 39 країн. Ці експоненти прийняли понад 90 тис. відвідувачів, зокрема 12 125 міжнародних відвідувачів зі 122 країн. Загалом ці цифри демонструють збільшення кількості міжнародних відвідувачів на 23%, а також рекордну кількість представлених країн. 

Триденна виставка показала поточний економічний стан сільськогосподарської галузі, а також її занепокоєння щодо майбутнього, бо обсяги виробництва яловичини, молока, свинини та птиці знижуються. Водночас попит споживачів на якісні харчові продукти за доступними цінами як ніколи не був таким високим. Три дні напруженої діяльності були вкрай потрібними для всіх, хто бере участь у динаміці сільськогосподарської діяльності, щоб дозволити їм розв’язати ці проблеми, попередити політичних лідерів про таку безпрецедентну ситуацію та разом обдумати рішення на майбутнє. 

Знову SPACE повною мірою використала свою роль актуальної та насиченої події, життєво важливої для майбутнього аграрного бізнесу. 

Енергоефективність 

Центральну тему SPACE, а саме проблеми в енергетиці, досліджували в численних дискусіях, конференціях і дебатах. І саме ця тема була в центрі уваги виставкової площі Espace for the Future. Ця зона, яку було оновлено спеціально для цьогорічного випуску, надала відвідувачам SPACE потрібну інформацію, щоб допомогти їм зменшити свої рахунки за електроенергію та диверсифікувати діяльність відповідно до можливостей, які пропонує ринок. Фотовольтаїка, вітроенергія, метанізація, біомаса… Існує багато напрямів, які потрібно досліджувати. Бути в курсі інноваційних технологій сьогодні — надважливо для підтримання прибуткового балансу з основним виробництвом ферми. У той час, коли потрібно ухвалювати стратегічні рішення, щоб усунути подвійну проблему енергетичного та продовольчого суверенітету, SPACE стала головною можливістю підготуватися до майбутнього у цій сфері. 

Нова зона експертів у рамках Espace for the Future надала агровиробникам дуже практичну та корисну інформацію про такі теми, як споживання палива, водень, зменшення споживання енергії в будівлях, закон про відновлювані джерела енергії тощо. 

Зазначимо, що інновації є однією з ознак SPACE, і ентузіазм експонентів щодо виставкових зон Innov’SPACE — незмінний. Загалом подано 118 заявок, які ретельно розглянуло журі з понад 50 членів. 37 компаній отримали одну або дві зірки, залежно від ступеня інтересу для фермера або кінцевого споживача. Чотири переможці отримали спеціальну тризіркову відзнаку: Pudama з Kverneland Group France — вносить добрива в кожне насіння; Leretrif Rossard Batiment’s Watt’N’Wall — складається зі збірних стін для свинарників, обладнаних гідравлічною мережею для обігріву частини простору; і, нарешті, Mastatest від Mastaplex і Vetscan MastiGram+ від Zoetis — обидва швидко діагностують мастит, тому хворих тварин можна лікувати ефективніше. 

Молодіжний форум і Tech’Agri Challenge 

Цього року SPACE також зосередила свою увагу на молоді, наголошуючи на цінності аграрного виробництва продукції, щоб ще більше підвищити її привабливість. Молодіжний форум щодня приймав близько сотні студентів для обговорення їхніх проблем: шляхів до створення бізнесу, доходів, можливості отримати роботу, пов’язану із сільським господарством, стажування тощо. Стенди з пропозиціями роботи та стажування надали молодим відвідувачам конкретні можливості побудувати своє майбутнє. 

Виставкові зони Innov’SPACE організували перший Tech’Agri Challenge. HND та студенти-інженери із сільськогосподарського та цифрового секторів обміркували й розробили технічні розв’язання проблем, з якими стикаються фермери. Наприклад, автоматизовані замки для дистанційного відкривання приміщень на фермі. Цей проєкт, ініційований Bretagne Developpement Innovation та Innozh і підтриманий SPACE, мав великий успіх і продемонстрував навички нового покоління в пошуку інноваційних і практичних рішень для покращення умов праці для фермерів. 

Актуальність і важливість 

Отже, абсолютно впевнено можна стверджувати: цьогоріч SPACE привернула безпрецедентну кількість міжнародних відвідувачів: 122 країни були представлені 12 125 відвідувачами, які приїхали до Бретані в пошуках рішень, що допоможуть їм розвивати або покращувати свої ферми. Багато делегацій з Африки (Бенін, Камерун, Котд’Івуар, ДРК, Сенегал, Того тощо) підтвердили свій інтерес до рішень, представлених на SPACE, щоб допомогти їм досягти продовольчого суверенітету. Найпопулярніші покупці, запрошені на SPACE в рамках програми Business France «Експорт починається у Франції», були зачаровані різноманітністю та якістю продуктів і послуг, які пропонують учасники SPACE. Ці інвестори та провідні компанії своїх країн прибули з Анголи, Ефіопії, Кенії, Румунії, Тунісу та Туреччини, щоб знайти на виставці нові технології в галузі гігієни, здоров’я, генетики й обладнання для розведення. 

37-й випуск SPACE з її великою кількістю можливостей зустрітися та поділитися ідеями, інноваційними експонентами, динамічними та захопленими відвідувачами, що прагнуть підтримувати й розвивати аграрний бізнес в усьому світі, був фантастичною платформою для всіх цих гравців у пошуку відповідей на запитання: як прогодувати 10 млрд людей у світі в наступні 30 років за умов розвитку економіки, що стає все більш безвуглецевою. 

Інші статті в цьому журналі

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ