Техніка

Аби аграрії не втрачали якість технологічних операцій виробники змушені додавати «коней» під капот своїх тракторів

Потужність із запасом

Потужність із запасом

 Аби аграрії не втрачали якість технологічних операцій і не мали проблем із продуктивністю, виробники змушені додавати «коней» під капот своїх тракторів

Аграрні технології з кожним роком удосконалюють. Нові машини здатні виконувати певні операції краще і швидше, однак для цього їм потрібно більше потужності від тягового засобу. В останнє десятиріччя спостерігається стабільне підвищення попиту на трактори більшої потужності. Потреба в продуктивності збільшується через звуження «вікон» для виконання багатьох операцій і дефіцит механізаторів. Відповідно, широкозахватні енергоємні знаряддя почали широко застосовувати навіть у невеликих господарствах до 500 га. 

Компанія CASE IH урахувала ситуацію й оновила свою лінійку тракторів Magnum, повністю переробивши дизайн і переосмисливши технологічність машин. Найпопулярніша у цій лінійці є модель Magnum 340 AFS Connect, яка на максимумі видає 409 к. с. і також пропонується у двох версіях — колісній і Rowtrac. Аби передача потужності відбувалась ефективно, максимальну вагу трактора збільшено до 18 т. Як опція пропонується підресорений передній міст із ходом підвіски 100 мм. Для колісної версії виробник пропонує широкопрофільні шини (710 мм для задньої осі та 600 мм для передньої). Гусениці пропонують із двома варіантами ширини: 610 і 760 мм. Ураховуючи значну вагу і потужність, у новій моделі реалізовано систему рульового керування з гальмуванням відповідної сторони, що слугує для покращення маневрів у складних умовах. 

Контроль і точність 

У новій моделі реалізовано багато цифрових і комунікаційних рішень, які полегшують й оптимізують експлуатацію машини. Віддалений перегляд монітора допомагає оператору з налаштуваннями й експлуатацією. Віддалена діагностика дає змогу оцінювати поточний стан усіх систем і завчасно готуватись до обслуговування або ремонту. Оновлення програмного забезпечення самого трактора та монітора також може відбуватись віддалено. 

Через портал AFS Connect можна завантажувати технічні й агрономічні дані, ділитись ними, візуалізувати їх для зручнішого аналізу. Власнику це дає змогу швидко ухвалювати управлінські рішення, що підвищують продуктивність. 

Система автопілотування вийшла на новий рівень. Окрім паралельного водіння реалізовано систему авторозворотів. Нова антена AFS Vector Pro містить компоненти компенсації рельєфу та підтримує сигнали різної точності — від базової (WAAS і AFS 1) до середньої (AFS 2) та високої (RTK та AFS RTK+). 

Також слід зазначити й систему ISOBUS Class III, через яку знаряддя може керувати трактором для забезпечення максимальної продуктивності та якості роботи. 

Magnum 340 AFS Connect пропонують у двох версіях — колісній і Rowtrac

Комфорт і зручне керування 

В оновленій кабіні встановлено повністю оновлені підлокітник і монітор. Оператор може налаштовувати різні функції. Наприклад, змінювати порядок керування гідровиходами, щоб це було зручно. Також є вісім кнопок «вільного» призначення, які можна запрограмувати на будь-що — від керування додатковими гідровиходами до приймання дзвінка мобільного телефону. 

Для кращого огляду в нічний час розробили нове LED-освітлення, і навіть в умовах сильної запиленості оператор значно краще може контролювати все, що відбувається навкруги. Також цьому допомагають камери — їх можна встановити до чотирьох штук, а зображення вивести на монітор. Додатково можна замовити дзеркала з електрорегулюванням, щоб складати й налаштовувати можна було не виходячи з кабіни. 

Рівень безпеки підвищено завдяки системі безключового доступу. Після запуску без дозволу двигун автоматично вимикається через 10 с. Двері розблоковуються автоматично, коли власник торкається ручки. Також є функція дистанційного керування освітленням, щоб забезпечувати повну видимість навколо трактора в потрібний момент. 

Комфорт оператора забезпечує не лише кліматична система, а й напівактивна підвіска кабіни й напівактивний амортизатор крісла. Передня і задня навіски також мають функцію амортизації за допомогою гідроакумуляторів. Під час руху дорогами машина менше розгойдується у поздовжньому напрямку і є повністю керованою. 

Потрібна потужність завжди є 

Модель Magnum 340 оснащено двигуном FTP 9 об’ємом 8,7 л потужністю 409 к. с. Це добре відомий силовий агрегат, який відпрацював мільйони мотогодин. Його надійність та економність доведено практикою. Двигун видає максимум крутного моменту в діапазоні 1200–1500 об./хв, тоді як пік потужності припадає на 1800 об./хв. 

Міжсервісний інтервал становить 600 мотогодин, тому навіть під час активної експлуатації не доведеться весь час думати про заміну мастила та фільтрів. Серед корисних особливостей слід зазначити компресійне гальмо, яке зменшує зношення основної гальмівної системи. Для зручності оператора передбачено програмування двох режимів роботи (обертів) двигуна. Наприклад, для роботи в загінці та на розворотній смузі. 

Для цієї моделі передбачено два варіанти трансмісії: PowerDrive (18 передач вперед і 4 назад) та CVX (безступенева трансмісія). Транспортна швидкість може становити 40 або 50 км/год. Потрібну передачу можна обирати вручну або доручити це комп’ютеру. Система APM (Automatic Productivity Management) підбирає оберти двигуна і передачу так, щоб досягти мінімальних витрат пального. Оператор може встановити швидкість руху, оберти й частоту перемикання для створення оптимальних умов виконання робочих операцій. 

Для вимогливих знарядь 

У тракторах Magnum AFS Connect гідропотік може сягати 297 л/хв, який забезпечують два потужних гідронасоси. Така концепція дозволяє ефективніше працювати зі знаряддями, де є гідромотори, наприклад, сівалки. Таким чином один насос живить гідромотори, другий працює на підіймання/ опускання та складання/розкладання знаряддя. На вибір пропонують 4, 5 або 6 пар гідровиходів, а також окремою опцією є встановлення гідророзподільників для керування передньою навіскою. За потреби може встановлюватись система Power Beyond, яка працює із зовнішніми гідроприводами з власним контролером і гідроклапанами. 

Для українського ринку на трактор установлюють тяговий брус 4-ї категорії з пальцем 51 мм. Вал відбору потужності працює на швидкості 1000 об./хв, або опційно 540/1000 об./хв. Цього достатньо для агрегатування всіх сучасних знарядь відповідної продуктивності. 

Гарантована продуктивність 

Модель Magnum 340 розраховано на аграріїв, які роблять ставку на технологічність виробництва. Це ті люди, які інвестують у сучасну високопродуктивну техніку й отримують із цього додатковий прибуток. Також це буде хороший інструмент для надавачів послуг. Тільки машина з максимальними можливостями здатна вирішувати найширший спектр завдань вибагливих замовників. Це може бути обробіток ґрунту, робота із широкозахватними сівалками, картоплесаджалками, транспортні операції з важкими причепами та цистернами, заготівля й транспортування зелених кормів і багато іншого.  

ГОВОРЯТЬ ЕКСПЕРТИ  

Володимир Мазченко, директор СФГ «Шторм-2» 

— Ми придбали трактор Magnum 340 AFS Connect цього року, і він вже трохи попрацював на культивації. На сьогодні напрацювання становить усього 50 мотогодин, тому поки що рано говорити про експлуатаційні показники. Однак про комфорт і зручність можна заявити точно — вони на високому рівні! На осінь плануємо запускати трактор в оранку. Також він братиме участь у сівбі. Отже, розраховуємо на цю машину і сподіваємось, що вона стане нашим надійним помічником.  

Валентина Балинська, директорка ТОВ «Мир-Сем» 

— З 2022 року трактор Magnum 340 AFS Connect напрацював у нас близько 1500 мотогодин. Працює машина на оранці, культивації, сівбі ярих і озимих культур. Хочу зазначити, що за будь-яких умов нам вистачає потужності, і з тим витрати пального — на досить низькому рівні. Механізаторам трактор подобається комфортом, працювати з ним зручно й просто. Підтримка з боку дилера нам дуже допомагає — будь-які питання вирішують оперативно, і трактор весь сезон працює без несподіванок. 

Інші статті в цьому журналі

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ