Агромаркет

Визначено тренди світового агробізнесу

Визначено тренди світового агробізнесу

У Берліні під час міжнародного форуму «Зелений Тиждень» було визначено основні тренди європейського та світового агробізнесу на 2023 рік.

Про це на своїй Фейсбук-сторінці повідомила колишня виконувачка обов’язків міністра аграрної політики і продовольства України. Посол з особливих доручень в МЗС Ольга Трофімцева.

За її словами, одним з таких трендів є сталі агропродовольчі системи і подальша робота в рамках COP-28.

«Тиск питання сталості і адаптації до клімату нікуди не подівся», – уточнила Ольга Трофімцева.

Також все більшої популярності набувають пошуки альтернативи м’ясу.

«Ми бачимо, що компанії на кшталт Beyond трошки зайшли в тупік з рослинними вараціями. При цьому, набирають сили стартапи з молекулярного виробництва м’яса (лабораторне м’ясо). В будь-якому випадку, пошук рішень триває. І є привабливим ринком», – уточнила пані посол.

Ще одним трендом є антикрихкість і стійкість агропродовольчих систем за рахунок технологій: як зробити їх більш стійкими до шокових подій і негативного впливу людського фактору.

«Все – від простих рішень до штучного інтелекту є темою номер раз», – уточнила Ольга Трофімцева.

За її словами, набирає популярності тенденція щодо індивідуального підхіду в питаннях здорового харчування.

«Немає оптимальних для всіх дієт. Немає найкращих для всіх підходів. Рух в напрямку “харчування за інд. замовленням” буде посилюватись», – додала вона.

Тенденцією є й переоцінка питання харчових відходів/втрат їжі вздовж ланцюга від виробника до споживача.

«Менше купувати – менше викидати, в готелях дурне «all inclusive» з горами не з’їденого/викинутого також поступово на вихід», – зауважила Ольга Трофамцева.

Також вона зазначила, що все частіше змінюється риторика щодо країн Африки: їм не треба допомагати гуманітарними постачаннями зерна, а вчити виробляти самостійно і годувати себе.

Нагадаємо, бізнес побоюються зменшення обсягів експорту.