Овочі-Ягоди-Сад

Названо причини подорожчання часнику

Названо причини подорожчання часнику

На світовому ринку часнику ціни зараз зростають, головним чином в Європі. Цього року урожай найбільшого європейського виробника – Іспанії сильно постраждав від негоди, що призвело до значного скорочення виробництва. Попит подвоївся в Канаді та зріс на цілих 70% у США. У найбільшого світового виробника – Китаю врожай часнику на 20-25% цього року більший, але є серйозні проблеми з експортом через брак контейнерів з охолоджуванням.

Про це повідомляє FreshPlaza.

У Нідерландах літні запаси продаються набагато швидше, ніж зазвичай, і нові партії з Китаю набагато дорожчі, оскільки витрати на фрахт зросли більш ніж удвічі, а ціни в Піднебесній вже зросли приблизно на 50%.

Часниковий ринок у Німеччині останніми тижнями був несподівано тихим. Споживачі відчувають економічні наслідки пандемії і не бажають витрачати кошти. Попит на очищений часник, який, переважно йде в заклади громадського харчування, за останні тижні різко зменшився.

У Велику Британію часник в основному надходить з Іспанії та Китаю. Іспанському часнику надають перевагу, оскільки він має кращу якість. Також є бойкот проти очищеного часнику з Китаю.

У Франції зростає попит на місцеву продукцію, але її не вистачає через засуху цього року. Французький та іспанський часники мають кращий попит на європейському ринку, ніж торік через менші обсяги китайського часнику.

В Іспанії в основних районах виробництва часнику влітку випали рясні опади, обсяги виробництва скоротились. В результаті ціни зросли, досягнувши 3,60 євро/кг. Іспанські виробники притримують товар, оскільки вони очікують підвищення ціни. Це спричиняє більший дефіцит часнику, і тому супермаркети змушені імпортувати більше з інших країн, таких як Китай або Аргентина, де ціни набагато доступніші.

В Італії цього року на 10% більше часнику порівняно з попереднім сезоном. Спостерігалося незначне загальне зростання через сильний попит під час карантину в березні-квітні. Більшість італійських мереж супермаркетів мають на полицях вітчизняний продукт. Іноземні мережі, з іншого боку, більшість з яких є дисконтними магазинами, пропонують іспанський чи китайський часник.

У 2020 році виробництво китайського часнику було великим, а якість кращою, ніж у попередні роки. 

Новий сезон посадки розпочався місяць тому. Площі під часником були зменшені, але обсяг виробництва буде залежати від погодних умов у найближчі два місяці. Якщо заморозки зменшать обсяг виробництва часнику, ціна, ймовірно, зросте; однак ціна, ймовірно, залишатиметься стабільною протягом наступних двох місяців.

Загальний експорт китайського часнику в цьому році зріс. Останні місяці не вистачало контейнерів з охолодженням; проблема, яка стала досить серйозною на ринках Азії. Крім того, морські перевезення сповільнилися, ще більше збільшуючи дефіцит контейнерів з охолодженням у таких портових містах, як Шанхай, Нінбо, Циндао та Ляньюньган. 

У період з липня по серпень цього року Європа імпортувала велику кількість часнику. Але через зростання захворювань на COVID-19 восени кафе та ресторани закрили, попит на ринку зменшився, а швидкість доставки сповільнилася. Збільшилася вартість фрахту.

Читайте також: В Європі прогнозують нестачу часнику