Овочі-Ягоди-Сад

Садівник розповів, чому ініціатива на ринку у посередників

На думку відомого садівника Миколи Олійника з села Шевченкове на Черкащині, ринок фруктів контролюють певні групи постачальників. Виробник ніколи не був торговцем, це почалося лише нещодавно. Рентабельність виробника в таких умовах регулюється тільки кількістю товару та його собівартістю.

Про це повідомляє журнал «Садівницвто по-українськи».  

«У нас не садять сади через те, що це не рентабельно, – сказав микола Олійник. – Фактично в нас немає ринку. Ринок складається насамперед із покупців, а не з постачальників. І перші регулюють кількість інших. Чим вища ціна — тим більше виробництво, чим нижча — тім більше будуть викорчовувати або кидати сади, щоб засихали».

На думку садівника, виробникам в таких умовах дуже важко, бо «є певні групи, що контролюють ринок».

За словами Миколи Олійника, виробник в Україні ніколи не був торговцем, це почалося тільки нещодавно.

«Тільки від кількості товару залежить ціна та рентабельність, – наголошує він. –  Єдине, що може зробити виробник, — добитися високого ґатунку продукції, але тільки для того, щоб наші торговці з більшою вигодою для себе забрали її на експорт, тому що самостійно це зробити дуже важко. Ніхто з вами говорити не буде, і вас туди не пустять. З десятьма гектарами, як у мене, туди можна не сунутися. Хто сьогодні буде підвищувати рентабельність, як для цього потрібні кошти, а їх немає? Сьогодні хтось ризикне взяти кредит, щоб побудувати сучасні РГС-холодильники чи підвищити технологію виробництва яблук? Препарати й техніка в основному в нас імпортні, які треба купувати за курсом долара».

Читайте також: Частка експорту продукції з високою доданою вартістю буде збільшуватися, – думка