Овочі-Ягоди-Сад

Фахівець розповів про переваги й недоліки співпраці з мережами супермаркетів

Маючи намір реалізувати свою продукцію в мережі, виробнику потібно розуміти, що це не тільки канал збуту, а й великі вимоги торговельної системи, в тому числі й до фінансів аграріїв.

Про це під час міжнародного практичного форуму «Інтенсивний Сад/Ягідник» розповів керівник СВК «Ягідки», BigBlue Organic Blueberry Farm Олег Науменко.

Переваги роботи із мережею є системність, можливість формування ціноутворення заздалегідь, прозорість операцій та фінансової частини та гарантії оплати з боку мережі.

«Якщо правильно працюємо з мережею, потенціалом є постійний ріст обсягів продукції, яка йде на реалізацію. Також це розвиток агровиробника як суб’єкта ринку, поступки мережі щодо цін та умов співпраці, відповідно зростає собівартість продукції аграрія. Крім того, мережа пропонуватиме долучатися до нових проєктів», – пояснив Олег Науменко.

Фахівець розповів й про недоліки співпраці з мережами. Зокрема, мова йде про відтермінування оплати за продукцію.

«Це – велика проблема для багатьох виробників, адже з моменту, коли ви відвантажили продукцію до мережі й до терміну отримання грошей, може пройти від 7 до 80 днів в залежності від того, що прописано в контракті. Для багатьох людей це може стати критичною точкою неповернення, після якої підприємства не мають коштів на існування», – уточнив Олег Науменко, додавши, що потрібно мати виробнику певний запас міцності.

Він також констатував, що через вимоги щодо якості багато хто з виробників не зможе зайти зі своєю продукцією до мережі. Також певним недоліком співпраці з мережею він назвав те, що агропідприємству потрібно буде наймати окрему людину, яка займатиметься підготовкою, вичиткою, погодженням контрактів. Та й виконання контрактів є певною проблемою.

Серед ризиків Олег Науменко назвав такі: появу конкурентів, зміну менеджменту мережі, через що доведеться налагоджувати зв’язки по-новому. Є й фінансові ризики – неповернення або затримка коштів. Але, за словами фахівця, вони мінімальні.

Доволі стандартним ризиком є рекламація – потрібно бути готовим до того, що частина продукції буде списана й не потрапить до полиць магазинів. Також є певний ризик видушування ціни.

Нагадаємо, завдяки камері охолодження фермери продають полуницю в супермаркети.