Агромаркет

Як виростити фермера?

Як виростити фермера?

Лише 2% українських підлітків хочуть мати аграрну професію і працювати в сільському господарстві. На їх вибір тепер більше впливають блогери, а не вчителі.

Міжнародна сільськогосподарська компанія Corteva Agriscience презентувала днями результати Всеукраїнського дослідження щодо ставлення молоді до роботи в сільському господарстві. Основним завданням масштабного онлайн-опитування, проведеного Corteva Agriscience за підтримки аналітичного агентства Proinsight Lab у всіх регіонах країни, стала розробка рекомендацій щодо залучення молоді в агробізнес і виховання наступного покоління фермерів. 

В опитуванні взяли участь понад 1000 мешканців міст і сіл із різних регіонів України — підлітків та дорослих, що мають дітей 14–18-річного віку. І з них лише 2% підлітків сказали, що обиратимуть професію аграрного спрямування чи роботу за таким фахом. Серед тих, чиї батьки працюють у сільському господарстві, охочих вивчитися на фахівця агросектору — 4%, утім, намір працювати в сільському господарстві із них мають тільки 6%. Більше третини підлітків (38%) заявили, що ця галузь їм нецікава, а кожен п’ятий не зміг пригадати жодної аграрної професії (найчастіше називали професії агронома, тракториста й ветеринара). Власне, й дорослі, котрі не з чуток знають про роботу в галузі, не надто оптимістичні стосовно перспектив молодого покоління: тільки 2% побажали б дітям опанувати агропрофесії або працевлаштуватися за фахом. Ті, що взагалі не мають жодного стосунку до сільського господарства, взагалі не рекомендували б молоді обирати цей напрям. 

Разом із тим переважна більшість відповідей продемонструвала лояльне ставлення до сільського господарства: 58% підлітків і 63% батьків погодилися з тим, що сільське господарство розвивається і що це технологічна галузь. Показово, що у більшості відповідей відсутній стереотип про те, що сільське господарство — це чоловіча професія. Щоправда, роботу в сільському господарстві мають намір обрати в основному хлопчики-респонденти, котрі живуть в селах або невеликих населених пунктах. Крім того, загалом лише 10% дітей і 17% дорослих не вибрали сільське господарство для майбутньої діяльності, оскільки вважають, що в цій галузі немає гідного заробітку. 

Дослідження виявило, що ключовими проблемами для підготовки нового покоління працівників сільського господарства України сьогодні є низький рівень знання про галузь у більшості населення країни і неправильне уявлення про сільськогосподарську працю, яке не відповідає рівню професійних амбіцій підлітків та їхніх батьків. 

Щоб залучити молодь до роботи в сільському господарстві, доцільно знайомити молодь і батьків з сільським господарством, формувати позитивний імідж галузі. А для комунікації з молоддю необхідно використовувати ті канали, які впливають на їхнє життя. Дослідження показало, що, у виборі професії на українських підлітків (як вважають юні учасники опитування) рівною мірою повністю впливають батьки / родичі і соціальні мережі / блогери (по 12%), трохи менший вплив мають психологи / соціальні / медичні працівники (10%), і лише потім — друзі (9%) та вчителі (8%). 

Вплив на вибір галузі для трудової діяльності

«Велика частка молоді, залученої в сільському господарстві, є одним із ключових чинників успішного досягнення глобальних продовольчих цілей. Всі учасники сільськогосподарської галузі повинні працювати разом над розвитком нового покоління аграріїв, — переконаний Сергій Харін, керівник бізнесу компанії Corteva Agriscience в Східній Європі. — Corteva Agriscience на глобальному і локальному рівнях вже реалізовує ряд проєктів, спрямованих на залучення молоді. І ми провели це фундаментальне дослідження з метою проаналізувати відношення молоді до сільського господарства і визначити реальні причини, через які галузь опинилася в ситуації, коли не вистачає молодої робочої сили». 

«Результати допоможуть нам, а також всім учасникам АПК розробити план дій, щоб мотивувати молоде покоління будувати кар’єру в сільському господарстві, а саму галузь сприймати як перспективну, високотехнологічну та інноваційну діяльність, — повідомила Анна Бабіч, менеджер з корпоративних комунікацій в Центральній і Східній Європі Corteva Agriscience. — Згідно з результатами опитування, українська молодь мало знайома з галуззю, а при виборі професії сильно залежить від соціальних мереж. Саме тому ми спробували абсолютно новий для сільського господарства інструмент комунікації — колаборації з популярними блогерами, щоб привернути увагу якомога більшої кількості підлітків і розповісти їм про перспективи роботи в нашій сфері». 

До речі, в рамках унікального проєкту українській ютуб-спільноті вже доступні для перегляду три відеоролика ключових лідерів думок серед молоді в різних категоріях: 

• огляд відеогри Farming Simulator, в яку включені продукти Corteva Agriscience, від популярного геймера Sonchyk; 

• інтеграція в программу Жені Синельникова «Дома лучше» на ютуб-каналі «Орел и Решка»; 

• відео «24 години челлендж в полі» з Аньою Трінчер, співачкою та актрисою телесеріалу «Школа». 

Відео активно набирають перегляди і коментарі, залучаючи молодь і розповідаючи про переваги роботи в агросекторі. Цей унікальний на українському ринку проєкт від Corteva Agriscience доводить, що в сільському господарстві можливо і необхідно використовувати інноваційні підходи для спілкування з молоддю. 

газета “АгроМаркет”, жовтень 2019 року

Усі авторські права на інформацію розміщену у газеті “АгроМаркет” та інтернет-сторінці газети за адресою https://agrotimes.ua/ належать виключно видавничому дому «АГП Медіа» та авторам публікацій, згідно Закону України “Про авторське право та суміжні права”.
Використання інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому «АГП Медіа».

Інші статті в цьому журналі

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ