Худобовози JOSKIN BETIMAX отримали нові типи бар’єрів, що підвищують безпеку тварин
Безпека та комфорт
Худобовози JOSKIN BETIMAX отримали нові типи бар’єрів, що підвищують безпеку тварин і роблять їх переміщення комфортнішим.
Комфорт і безпека худоби — це головна турбота тваринника. Під час перевезення тварин ризик травмування значно зростає, що в результаті може суттєво зменшити економічні показники через поганий приріст і малі надої. Тому як транспортні засоби для перевезення худоби варто застосовувати спеціалізовані машини, що максимально відповідають потребам безпеки, вони зручні та комфортні для тварин і прості в обслуговуванні.
Усім згаданим вище вимогам відповідає худобовоз JOSKIN BETIMAX. Його оснащено кузовом із покриттям, задніми дверима, що відкриваються по всій ширині кузова, заокругленими колісними арками, а в моделі RDS — дишель із підвіскою для поглинання поштовхів і віссю для опускання до рівня землі. Щоб тварини менше лякалися, модель R пофарбовано в колір зеленого лука, тоді як сірий колір оцинкованого заліза залишився в моделі RDS.
Хоча худобовоз BETIMAX випускають не перший рік, європейські норми постійно змінюються, що потребує вдосконалення техніки. Тому компанія JOSKIN разом із приведенням у відповідність до норм вирішила удосконалити й доповнила свою лінійку зовнішніх бар’єрів для загону тварин, не забувши про комфорт і безпеку оператора.
Перед інженерами було поставлено три концептуальних завдання для розробки нових бар’єрів: із ними має бути легко працювати, вони не повинні збільшувати габаритну ширину для перевезень дорогами загального призначення (максимум 2,55 м), а також вони мають підходити до всіх худобовозів компанії JOSKIN, що були випущені за останні 10 років. Після завершення роботи конструкторського підрозділу аграріям запропонували три інноваційних бар’єри, які є простими, надійними та безпечними.
Бар’єри на шарнірі є простим базовим рішенням. Їх виготовлено з міцного металу квадратного профілю, вони кріпляться ззаду худобовоза. Бар’єри повертаються на 190° і можуть мати довжину 3,5 і 4,5 м залежно від довжини причепа та потреб фермера.
Конструкція телескопічних бар’єрів із круглих труб має довжину 2 м у транспортному положенні й подовжується до 3,6 м. В обох позиціях передбачено автоматичне блокування. Таким чином, бар’єри можна складати ззаду кузова, щоб не перешкоджати проїзду вузькими воротами, або їх можна зафіксувати вздовж бічних бортів. Таким чином кут повороту кожного бар’єра становить 270°. Найгнучкішим рішенням є поворотні бар’єри, що також можуть рухатися на рейці вздовж бічних бортів. Для цього на кожен борт установлюють потужну рейку, на яку чіпляється рухома каретка із шарнірним кріпленням для бар’єра. Завдяки шарніру бар’єр може повертатися на 150° у будь-якій позиції. Базова довжина бар’єрів — 3,5 м, однак доступна версія з довжиною 4,5 м для кузовів 6, 7,5 та 9 м. Усіх їх обладнано внутрішнім змінним сегментом, що виконує роль захисного пристрою для колісного паза.
До технічних особливостей нових бар’єрів JOSKIN слід зачислити систему балансування з верхньою регульованою пружиною, що дозволяє полегшити роботу оператора та зменшити навантаження на шарніри. Також забезпечена легка адаптація до рельєфу. Транспортні габарити не перевищують 2,55 м. Завдяки замкам і шумоізоляційним упорам тварини менш тривожні, робота оператора стає комфортнішою. Якщо додати до цього традиційні переваги Made by JOSKIN — відмінне співвідношення ціни та якості, гарантію JOSKIN на 3 роки і, найголовніше, власне оцинковування — отримаємо сучасну надійну техніку для зручної роботи протягом багатьох років. Для раніше виготовлених худобовозів пропонуються окремі комплекти бар’єрів JOSKIN з інструкцією по встановленню.
Основною моделлю худобовоза є BETIMAX RDS. Його обладнують системою опускання до «рівня землі», яка реалізована за допомогою гідроциліндрів. У результаті висота завантаження й вивантаження становить усього 14 см, у той час як висота під час перевезення — 63 см. Ця система дозволяє обійтися без завантажувального трапа, завдяки чому не потрібно інших маніпуляцій із боку оператора. Крім того, зменшується ризик нещасних випадків під час завантаження й вивантаження худоби. Кожен гідроциліндр обладнано клапаном, що запобігає опусканню фургона в разі пошкодження гідравлічних шлангів.
На оцинкованій моделі підлогу вкрито м’якою трикомпонентною гумою, схожою на матеріал, який використовують для вкриття підлог у вантажівках для перевезень худоби. Ця гума запобігає ковзанню та значно зменшує шум, створюючи тваринам більше комфорту. Для фарбованих моделей гумове покриття пропонується як опція. Для спрощення очищення причіп оснащено двома зливними пробками діаметром 5 см. До того ж під час перевезень забезпечується герметичність підлоги для недопущення забруднення доріг загального призначення.
Модель Betimax R дещо простіша й доступна у версії з простою віссю й кузовом завдовжки 5 м (7–8 голів худоби) і 6 м (8–10 голів худоби). На відміну від RDS, Betimax R обладнано рампою, має нерухомий дишель без підвіски, фарбується 2-компонентною фарбою і має підлогу з рифленої сталі. В стандартній комплектації пропонують оцинковані двері: перша розташована праворуч спереду, а друга (задня) має незалежні стулки, що забезпечують широке відкриття. Всередині кузова на двох стінках є рейки, до яких можна прив’язувати худобу й установлювати внутрішні бар’єри (замовляються додатково).
Владислав Олійник
журнал The Ukrainian Farmer, серпень 2020 року
Усі авторські права на інформацію розміщену у журналі The Ukrainian Farmer та інтернет–сторінці журналу за адресою https://agrotimes.ua/ належать виключно видавничому дому «АГП Медіа» та авторам публікацій, згідно Закону України “Про авторське право та суміжні права”.
Використання інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому «АГП Медіа».