Агромаркет

Обсяг перевезень агропродукції залізницею становить усього 13-14% від реальних потреб

Попри нарощування обсягів експорту продукції залізницею, наразі логістичні потреби сільгосптоваровиробників покриваються на 13-14%, в тому числі через пряму конкуренцію за вантажні перевезення представників інших сфер економіки, зокрема, постачальників залізної руди.

Про це під час пресконференції генеральний директор асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» Роман Сластьон, передає АgroТimes.

За його словами, перез повномасштабне воєнне вторгнення рф до України було повністю зламано логістичні ланцюги експорту сільгосппродукції.

«До повномасштабної війни Україна експортувала 5-6 млн тонн на місяць й левова частка агроекспорту припадала саме на морські шляхи через порти, які наразі заблоковані», – констатував Роман Сластьон.

Фахівець підкреслив, що навіть за умов повномасштабної війни й блокування українських портів агровиробники розпочали вибудовувати нові логістичні ланцюжки, покладаючи надію на залізничні й автоперевезення, а також транспортування агропродукції річкою до портів Дунаю.

Тим не менш, на його переконання, саме залізницею можна експортувати найбільші обсяги агропродукції.

«Травнева статистика продемонструвала, що планка перевезень залізницею у 3,8 млн тонн на місяць – де-факто є максимумом перевезень залізницею експортних вантажів усіх категорій», – уточнив Роман Сластьон.

За його словами, без розширення пропускних переходів й інших заходів, які спрощуватимуть експорт агропродукції за кордон, збільшити обсяги перевезень до країн ЄС неможливо.

«Проте навіть за наявних спроможностей 54% експорту – це залізна руда. Агропродукції й продуктів переробки було експортовано всього 750 тис. тонн – це близько 20% від загального вантажопотоку. І це неспіставно з потребами аграріїв», – зазначив Роман Сластьон, додавши, що нинішній обсяг вантажних перевезень агропродукції залізницею становить усього 13-14% від потреб. Тому аграрії все частіше замислюються над доцільністю виробництва сільськогосподарської продукції.

Фахівець впевнений, що в умовах, коли увесь світ занепокоєний продовольчою безпекою було б доцільним надавати переваги залізничних перевезень агропродукції й усунути конкуренцію, яка існує наразі між сільгосптоваровиробниками й постачальниками руди.

Нагадаємо, українські виробники найчастіше цікавляться проблемами логістики.