Точка зору

Продажі яблук на експорт мають йти за системою і графіком

Володимир Гуржій
керівник ТОВ «АУСП-Фрут»

Через рекордний врожай яблук експортної якості у цьому сезоні цінова кон’юнктура не буде такою високою, як в попередні два роки. Ми, експортери, працюватимемо максимально для того, щоб ця ціна була кращою, ніж у 2018 році, коли був поставлений рекорд з урожайності яблук в Україні.

Основними експортними сортами для України залишаються Роял Гала (найбільша частка в продажах), Фуджі, Голден Делішес, Гренні Сміт, можливо, Ред Джонапринц. Я розумію, що не весь обсяг цього яблука може бути експортований, але ці сорти за якістю саме першого класу відповідають експортному потенціалу. Їх можна і в перспективі експортувати, та вже зараз закладати у сховища.

Потрібно розуміти: щоб правильно відпрацювати весь сезон, треба також правильно побудувати стратегію сезону і вже вести відвантаження яблук на експорт. Тобто ті, хто може експортувати, у кого є для цього необхідні трудові ресурси та інфраструктура, мають вже давно включитись. Але, знову-таки, за зрозумілим графіком та стратегією, побудованою на експортних форматах — тобто це не мають бути інтенсивні якісь продажі.

Ви повинні чітко розуміти: якщо ми зараз всі одночасно поставимо яблука на ринок, наприклад, ОАЕ, то ми самі собі обвалимо ціну. Тому взагалі було б непогано, щоб такі продажі йшли за якимось графіком і системою. Принаймні не потрібно продавати все і відразу. Зрозуміло, що домовитись експортерам не вдасться, бо кожен має свою стратегію, у кожного є свої канали продажу і плани на сезон, в тому числі за обсягами. Тому, звісно, всі будуть намагатись продавати максимально, але потрібно розуміти, що ми залишились в форматі – заробляти, а не продавати, це дещо різні речі.