Точка зору

Не потрібно «чекати цін» на яблука

Володимир Гуржій
керівник ТОВ «АУСП-Фрут»

Кожний системний виробник або оператор ринку має розуміти, що постачати потрібно з першого дня збору яблук аж до того моменту, поки яблуко зберігає гарні експортні характеристики протягом сезону. Не потрібно чекати якихось цін – вони навряд чи у п’ятирічному циклі дадуть якісь фінансові бенефіти. Тому постійно працювати: продавати, відвантажувати.

Також треба усвідомлювати, що якість сьогодні вже не є питанням, яке потрібно обговорювати. Це пріоритет номер один для виробників, і тільки експорт може розвантажити вже напружений перенасичений внутрішній ринок. І тільки вирощування яблука саме експортної якості згідно стандартів ООН приносить диверсифікацію для виробника і змогу продавати за нормальні кошти, а не збувати плоди в Україні за вже сформованою кон’юнктурою низькою ціною.

Всім бажаю бути зконцентрованими, готовими до експортного сезону. Адже цього року ми побачимо нові тренди – наприклад, досить серйозно подорожчала гофрокартонна тара, дорожчають пакети з модифікованим газовим середовищем, а це велика частина собівартості продукту. Вже подорожчали перевезення, тобто логістика буде дорожче. Всі ці подорожчання треба доформувати в бюджеті та бути готовим планувати наперед.