Точка зору

На експортний ринок яблук треба виходити якомога раніше

Володимир Гуржій
керівник ТОВ «АУСП-Фрут»

Сезон експорту українського яблука триває. Перші контейнери були відправлені у середині вересня на різні напрямки, серед яких країни Африки, Близького Сходу, далі почалось постачання у Південно-Східну Азію.

В останні роки склався такий тренд, коли українські виробники намагаються зібрати яблука раніше, щоб задовільнити ситуативний вищий попит при меншій пропозиції. Таким чином садівники з Закарпаття та навіть Вінниччини, де зазвичай пізніше дозрівають яблука, почали продавати товар не за критерієм зрілості, а за критерієм калібру та кольору. А цього року з цими показниками питань немає. Завдяки погодним обставинам яблуко гарно забарвилось цього сезону та мало добрий калібр.

Минулого року різниця добових температур була меншою, і яблуко було не таким забарвленим, та не було стільки дощів, і навіть дерева на зрошенні дали менші плоди. У процентному відношенні у сезоні 2020 року меншого яблука було значно більше.

Першими, приблизно з 20 серпня, на ринок яблук у Північній півкулі у цьому сезоні вийшли турки та серби. Це ті виробники, на яких нам треба орієнтуватись в ціновому форматі на початку сезону. Ми бачили, що яблука почали продаватись за досить непоганими цінами, але кожен наступний тиждень вони падали. Тобто, якщо ви виходите на ринок сьогодні, то будете мати значно меншу ціну. Україна вийшла на ринок трішки пізніше від Італії та Франції, але раніше Польщі. Тому сьогодні можна очікувати етапу зменшення цін на зовнішніх ринках, як тільки Польща зможе активно постачати та фактично пробивати ціну нижче.