Інтерв'ю

«Аграрій — наша рушійна сила»

Олександр Михайлович Містюк
власник ТОВ «ПОЛЕТЕХНІКА»

Власник ТОВ «ПОЛЕТЕХНІКА» Містюк Олександр Михайлович — про потреби клієнтів і потенціал інновацій, ринкові виклики та лідерські позиції, які компанія утримує вже 15 років

У часи ефективних технологій і глобальних комунікацій запорукою успішної бізнесової діяльності є не тільки економічні засади, а й світоглядні — надійність і відповідальність, репутація й сталість. На таких цінностях уже 15 років будує свою історію успіху компанія «ПОЛЕТЕХНІКА» — лідер ринку, що забезпечує аграріїв передовою технікою від знаних світових виробників й надає широкий спектр додаткових послуг і сервісів. Про смисли та натхнення, про досвід і ринкові переваги, про виклики й перспективи говоримо з власником компанії Олександром Михайловичем Містюком.

— Олександре Михайловичу, більшість компаній, що є дилерами техніки, концентруються тільки на продажах. А у вашій бізнес-моделі, як відомо, низка напрямів. «ПОЛЕТЕХНІКА» є офіційним представником в Україні багатьох відомих брендів, а також надає широкий спектр сервісу техніки, забезпечує аграріїв якісними посівними матеріалами, ЗЗР, мікродобривами. У чому перевага такої диверсифікації?

— Перевага нашої компанії в тому, що ми чітко розуміємо потреби аграріїв, бо й самі є сільгоспвиробниками. У нашій діяльності важливий комплексний підхід, що охоплює весь спектр необхідних заходів для ведення ефективного агробізнесу: консультація з провідними спеціалістами для визначення напрямів розвитку господарства; підбір технології вирощування культур і відповідної техніки, насіння, засобів захисту рослин та добрив; сервісне обслуговування техніки й звичайно ж фінансова підтримка — наприклад, ТОВ «Агролендлізинг», яка на сьогодні є ключовою в розширенні бізнесу багатьох аграріїв. Ми пропонуємо комплексні рішення для успішного господарювання на землі — і в цьому наша ринкова перевага.

— «ПОЛЕТЕХНІКА» — визнаний лідер галузі, про що свідчать відзнаки й лідерські позиції в рейтингах. Що саме за 15 років ринкової діяльності найбільше вас надихнуло та які виклики допомогли компанії стати сильною?

— Земля — головне багатство кожної країни. Україна славиться родючими чорноземами. Небайдужість до рідної землі надихнула працювати на благо держави й людей. Я працюю на результат, тому у своїй діяльності дотримуюсь чітких дій. Для збереження найціннішого скарбу України потрібно дотримуватися ефективних технологій у посівах культур та обробітку ґрунту, щоб його зберегти й для наступних поколінь. Зміни в законодавстві, соціумі, тенденціях на світовому та внутрішньому ринках спонукають компанії, що хочуть і надалі бути в тренді, інтегруватися в загальносвітовий процес. Іноді такі обставини вимагають від керівників компаній гнучкості в ухваленні рішень, розуміння ситуації в глобальному масштабі, щоб і на рівні однієї країни оперативно діяти в рамках ситуацій, що складаються.

Наша компанія на особистому прикладі продемонструвала, як можна за десятиріччя подолати шлях становлення, на який європейським компаніям знадобилось майже 50 років.

Рейтинги, нагороди та відзнаки — це вже наслідок сумлінної та плідної діяльності.

— Нині в «ПОЛЕТЕХНІКИ» налагоджено міцні й тривалі відносини зі знаними світовими виробниками техніки, насіння, засобів захисту. Як вибудовувалася ця співпраця? З якого контракту все починалося?

— Усе почалося з того, що в певний момент розвитку нашого підприємства ТОВ «АФ „Батьківщина”» ніхто з наявних дилерів техніки не зміг задовольнити наші потреби, і ми шукали рішення, які, на жаль (а можливо, на щастя), не були реалізовані на ринку України. Ми «зібрали валізи» й почали пошук рішень, які б задовольнили нас. Відвідували виставки, конференції, аналізували продукти у сфері агроринку. Знайомилися із засновниками заводів із сільгоспвиробництва. Бачили кожного виробника з їхніми плюсами й мінусами, особисте спілкування з власниками давали нам більше інформації для визначення: яка саме техніка й технології більш придатні для української землі.

Саме зараз на думку спала давня зустріч із Міхаелєм Хоршем, засновником компанії Horsch, на виставці в Ганновері. Ми зацікавилися технікою, що виробляє компанія Horsch. За 12 років співпраці методом спроб і помилок разом створили продукт, що адаптований до потреб аграрія на українських землях. Відправною точкою до великих відкриттів у технологіях ведення землеробства є зерновий посівний комплекс Horsch Pronto 12 NT. Спільне розроблення, яке тестували й удосконалювали на базі ТОВ «АФ „Батьківщина”», і стало бестселером не лише на території України, а й за її межами.

Історія співпраці з компанією Horsch — це тільки один із прикладів, як вибудовувалися і вибудовуються партнерські відносини із заводами — виробниками сільськогосподарської техніки. Цінуємо, поважаємо та дякуємо кожному партнеру за весь період існування компанії, хто допомагає реалізовувати наші ідеї в успішні проєкти, що визнані тисячами щасливих сільгоспвиробників. Незмінним є гасло: «Довіра та професіоналізм — фундамент довгострокових партнерських відносин».

 — Як за роки діяльності змінився попит? Чого сьогодні найбільше потребує аграрій?

— Довгий час українські сільгоспвиробники працювали здебільшого за застарілими радянськими технологіями, за якими й результати господарювання, і прибутки були незначними. Світ змінюється — змінюється технологія обробітку землі. Наша компанія надає сучасні комплексні послуги для ефективного ведення агробізнесу, а відтак аграрій став більш обізнаним у технологіях і техніці. Власне, і вести справи з ним сьогодні набагато простіше, ніж десятиліття тому. Ми розмовляємо однією мовою й немає потреби переконувати когось, як це доводилося робити раніше, у доцільності вибору ефективних технологій.

На запитання: чого саме потребує аграрій — відповідь зрозуміла: інноваційної техніки, перевірених технологій, якісного сервісного обслуговування. Якісний, швидкий і професійний сервіс під потреби сільгоспвиробника — є одним з основних напрямів діяльності компанії «ПОЛЕТЕХНІКА». Аграрій, окрім іншого, потребує ще й чесних і зрозумілих цін на ринку сільгосппродукції, щоб розуміти тенденції та планувати майбутнє свого бізнесу. На сьогодні є дуже мало аналітики й інформації, яка б показувала реальну та правдиву картину в цій сфері. Ми також це розуміємо, а тому створюємо свій сервіс аналітики для підтримання аграріїв — найближчим часом його репрезентуємо ринку.

 — Яку роль у розвитку компанії «ПОЛЕТЕХНІКА» відіграє клієнт?

— Наш клієнт — аграрій — наша рушійна сила в розвитку. Ми вдячні за довіру. Кожен клієнтський запит дає нам поштовх до нових рішень. Сьогодні ми можемо забезпечити потреби як фермера, так і холдингу всім необхідним для ведення господарської діяльності.

— Регіональні представництва компанії «ПОЛЕТЕХНІКА» є сьогодні в багатьох регіонах України. Де саме, за вашими спостереженнями, сервіс має найбільший попит і чому??

— Сервіс є необхідним для кожного, хто має техніку в господарстві. Реалізуючи техніку по всій території України, маючи представництва, консультантів, сервісних інженерів ми забезпечуємо аграріїв повним спектром послуг — від продажу до сервісного обслуговування. Таким чином, наша компанія забезпечує безперебійний сервіс у всіх куточках країни.

— Чи можете розповісти про команду: як підбираєте кадри? чи є такі спеціалісти, що працюють із вами впродовж усього часу існування компанії?

— У нашій команді чимало спеціалістів, що працюють із нами з початку заснування компанії й до сьогодні. Компанія «ПОЛЕТЕХНІКА» — це велика сім’я, де є традиції, принципи, спільні цілі. Прагнемо бути нині кращими, ніж були вчора. Співбесіду з топменеджерами компанії проводжу особисто й вирішую, чи цей кандидат відповідає тим критеріям, що сформувалися в нашій професійній команді. Нашими цінностями є націленість на результат, ініціатива й розвиток, відповідальність, командна робота, професіоналізм і довіра.

 — Як на місцях забезпечуєте обслуговування клієнтів, яких стає дедалі більше? Чи відчуває компанія потребу в застосуванні, скажімо, диджитальних сервісів для власної операційної й управлінської моделі?

— Сьогодні ведення будь-якого бізнесу неможливе без диджиталу та допоміжних управлінських моделей. Наприклад, одним із таких сервісів стало програмне забезпечення «Полетехніка-онлайн», що надає контроль за вашою технікою в режимі реального часу, а також можливість підготувати аграріїв і наших сервісних спеціалістів для проведення технічного обслуговування.

 — Які нині очікування в закордонних партнерів від українського ринку та які очікування в «ПОЛЕТЕХНІКИ»?

— Від нас партнери чекають стабільності, так само як і ми від них. Ситуація з пандемією у світі порушила чимало ланцюжків постачання — практично в усіх сферах. Зокрема, вплинула й на терміни виготовлення та постачання техніки в Україну. На щастя, значних збоїв у роботі з нашими партнерами не спостерігалося, бо відносини є стабільними й будувалися роками, наші замовлення на техніку відвантажували першочергово. Бо є розуміння, що ми компанія, яка не живе одним днем, а має довгострокову стратегію на ринку України.

 — Які плани в компанії на поточний сезон?

— Незмінним є прагнення розвитку як своєї компанії, так і світового аграрного сектору. За минулі шість років приріст у продажах збільшувався на 10–30%. Це результат зростання попиту аграріїв на наш продукт. У планах — підвищення продажів до 30% минулого сезону. Про це сповіщено наших партнерів. Вони теж готуються до наступного сезону. Чекайте на ринку довгоочікувані нові продукти.

— Вимоги до ефективності й екологічності агровиробництва щороку підвищуються. Які технології, на вашу думку, вже за десятиліття пропонуватиме аграріям «ПОЛЕТЕХНІКА»?

— Уже цього року на базі ТОВ «АФ „Бать­ківщина”» тестують продукти, що працюють без хімічної обробки ґрунту й рослин. Уперше буде завезено електронавантажувач Merlo, що покаже, чи ефективно й економічно вигідно працювати в господарстві. Також презентуємо нову лінійку ґрунтообробної техніки Horsch — щоб наші аграрії могли планувати придбання на майбутнє.

Не земля для нас — а ми для неї.

poletehnika.com.ua