Елеватор

Є перспективи здешевлення логістики у Дунайських портах, - думка

Є перспективи здешевлення логістики у Дунайських портах, - думка

Логістика через порти Дунаю значно покращилася– за рік через них пройшло близько 20 мільйонів тонн зерна.

Про це у своїй колонці для АgroТimes розповів президент Української зернової асоціації Микола Горбачьов.

Він нагадав, що наразі в порту Констанца функціонує є одна якірна стоянка для української агропродукції.

«Румунська сторона продовжує працювати й сподіваюсь, що до наступного сезону запрацює ще декілька якірних стоянок», – зауважив Микола Горбачьов.

Президент УЗА повідомив, що Румунія також збільшила кількість лоцманів й зменшила вартість проходу суден по Сулині.

«Тому ціна логістики через Дунайські порти суттєво знизилась, зокрема, наразі зменшилася і вартість перевалки як в Дунайських портах, так і в порту Констанца. До того ж вже немає тієї черги, яка була в пік сезону, коли ми конкурували за перевалку з румунським зерном. Наразі вже є вільні ємності й ми можемо використовувати цей маршрут як альтернативний. На сьогодні він здешевшав майже на 25% у порівнянні з цінами, що були встановлено влітку», – зазначив Микола Горбачьов.

За його словами, здешевшала і логістика: якщо раніше доставка зерна до порту Констанца автотранспортом та баржами становила близько 120 Є\т, станом на сьогодні вартість доставки становить близько 90 Є\т баржами. Якщо ж відвантажувати невеликі судна по 5-6 тис. тонн з портів Дунаю й відразу їхати на final destination до покупців через канал Суліна, фрахт зменшився на 20 дол./т.  

«На мою думку, ще є перспективи зниження й румунська сторона буде задоволена, якщо ми будемо відвантажувати агропродукцію через їх порт. Проте для українських аграріїв вигідніше буде використовувати порти Великої Одеси», – додав Микола Горбачьов.

Нагадаємо, Україна з 2026 по 2030 рік зможе експортувати понад 80 млн тонн зернових та олійних.