Елеватор

Агроспільнота закликає Євросоюз запровадити субсидії на транспортування української сільгосппродукції до портів ЄС

Агроспільнота закликає Євросоюз запровадити субсидії на транспортування української сільгосппродукції до портів ЄС

УКАБ разом з провідними аграрними асоціаціями, що входять до ГС «Всеукраїнський аграрний форум»  – ГС «Аграрний союз України», ГС «Всеукраїнська аграрна рада», асоціацією «Союз птахівників України» звернулися до Виконавчого віцепрезидента,  комісара з питань торгівлі Европейської комісії Валдіса Домбровскіса з проханням підтримати ініціативу запровадження субсидій Європейською комісією на перевезення української сільгосппродукції до портів країн Балтії, Німеччини, Нідерландів, Хорватії, Італії та Словенії. 

Про це повідомляє пресслужба УКАБ.

Як йдеться у зверненні, в зв’язку з призупиненням Чорноморської зернової ініціативи через дії російської федерації та неможливістю вивезення сільгосппродукції з морських портів України необхідно терміново збільшити експортні потужності «Шляхами солідарності» ЄС на 1-1,5 млн тонн зерна щомісяця.

Одним із важливих напрямів збільшення експортних потужностей є нарощення обсягів перевезень до портів ЄС, які використовуються в межах «Шляхів солідарності», але наразі недостатньо завантажені. Це порти країн Балтії (Клайпеда, Лієпая, Вентспілс, Рига), Німеччини (Росток, Гамбург), Нідерландів  (Роттердам), Хорватії (Рієка), Італії (Трієст), Словенії (Копер).

«Основною перешкодою для повноцінного використання зазначених напрямків та портів є висока вартість перевезення порівняно з іншими прилеглими портами, зокрема, Польщею, Румунією та Болгарією, яка становить різницю у 30-40 євро/т. Така ситуація створює нерівномірне навантаження на існуючу портову інфраструктуру країн ЄС», — наголошується у зверненні.

Враховуючи вищезазначене, аграрна спільнота закликає ЄС розглянути можливість зниження вартості транспортування української сільгосппродукції до портів країн Балтії, Німеччини, Нідерландів, Хорватії, Італії та Словенії шляхом введення субсидій Єврокомісії на такі перевезення для компенсації додаткових логістичних витрат.

Також агроспільнота закликає розглянути можливість спрощення та прискорення відповідних контрольних процедур під час транзиту сільськогосподарської продукції, зокрема шляхом перенесення санітарного, фітосанітарного та ветеринарного контролю з пунктів пропуску з Україною на територію країни призначення вантажу, що забезпечить значне збільшення обсягів експорту.

Раніше Молдова надала українським агровиробникам знижки на транзит соняшникової олії.