Агромаркет

Компанія Bayer оптимістично оцінює прийдешній сезон і репрезентує нові гібриди й засоби захисту

Нове означає краще

Нове означає краще

Попри всі виклики і випробування 2020 року, компанія Bayer в Україні оптимістично оцінює перспективи прийдешнього сезону і репрезентує аграріям нові гібриди й засоби захисту

Сезон, що минає, був винятковим і викличним — як через пандемію та локдауни, так і внаслідок складних погодних умов. Утім, як мовиться, дорогу здолає той, хто йде. Про результати роботи у 2020-му та плани на 2021-й розповіли керівник Аграрного підрозділу Bayer в Україні Франк Хатке, директор з виробництва насіння компанії Bayer Ремі Дей-Тос та керівник департаменту клієнтського відділу маркетингу Аграрного підрозділу Bayer в Україні Андрій Перчиць.

Відстояли і захистили

«Якщо говорити про ринок насіння кукурудзи, то в доволі непростому конкурентному середовищі нам вдалося утримати свою частку ринку на рівні 28%, — зауважив Франк Хатке. — Що стосується насіння ріпаку, то навіть попри погодні випробування 2020-го, спостерігалося зростання з 3% до 11%, а потенціал 2021-го обіцяє вельми оптимістичні результати.

Ринок ЗЗР теж був дуже залежний від певних погодніх умов, тож компанія зафіксувала в цьому сегменті зменшення частки на 1%. Загалом у всіх гравців ринку найсуттєвішого спаду зазнали торік продажі фунгіцидів та інсектицидів. Утім у гербіцидній групі Bayer упевнено утримує частку на рівні майже 18%.

«Ми задоволені результатами 2020 року і щасливі з того, що нам вдалося захистити і відстояти нашу ринкову позицію, — зазначив Франк Хатке. — Наші зусилля були підтримані потужним продуктовим портфелем та проєктами з цифрового фермерства, якими вже охоплено 1 млн гектарів. Тож це дає фермерам можливість ухвалювати зважені рішення за будь-яких обставин.

Цифрові рішення, на переконання очільника агропідрозділу Bayer в Україні, надалі будуть базисом для успішного бізнесу. Рух у цьому напрямку пришвидшив 2020-й. Відтак разом із інноваційними господарствами по всій Україні Bayer активно розвиває інноваційну платформу Climate FieldView. Вона забезпечує користувачів широким функціоналом — від сателітного моніторингу, карт здоров’я поля і карт водоспоживання — до аналізу саме технологічних та агрономічних показників з кожного поля. І звичайно для цього треба мати співставну техніку, яка може збирати ці агрономічні дані технічні дані і транслювати до нашої платформи. Упевненим кроком до такої синергії став початок співпраці Bayer із компанією Claas, що значно розширить зону покриття цієї платформи.

Амбітні плани

«Для нас це вже другий рік переходу після об’єднання Monsanto і Bayer, — наголошує Франк Хатке. Нині 45% у структурі компанії — це насіннєвий бізнес і 55% — бізнес ЗЗР, зокрема, й неселективних гербіцидів. І це, як ви розумієте, серйозний виклик — розробляти спільну стратегію розвитку для компаній-вихідців із двох різних бізнес-середовищ Втім, усе вдалося: 2020-й був нашим першим роком, коли ми працювали як одна компанія».

На прийдешній агросезон в агропідрозділу Bayer в Україні надзвичайно амбітні плани. Компанія, за словами Франка Хатке, має намір увійти у бізнес, повязаний із соняшником (а в наступні роки наростити свою присутність у цьому сегменті). Нині ж основний чинник зростання — настрої аграріїв та ціни на сировину.

У компанії переконані, що Bayer збереже цьогоріч лідерські позиції на українському ринку й забезпечить свою частку за кількістю посівних площ кукурудзи (за попередніми обрахунками, від 4 до 7,5 млн га). Що ж до перспектив ріпаку, то обмеження Західної Європи розширюють можливості України (посівні площі під гібридами Bayer мають потенціал досягнути 1,2-1,3 млн га)

Відновлюватиметься і ринок ЗЗР, сподіваються у Bayer. «Наша мета — повернутися на свої ринкові позиції, утримуючи щонайменше 19%, а то й 20% ринкової частки. З наявним портфелем продуктів, які ми пропонуємо, — це абсолютно реально», — наголошує Франк Хатке.

Хороша динаміка

Відтоді, як компанія відкрила завод із виробництва насіння кукурудзи у Почуйках, підприємство з року в рік нарощує обсяги. А 2020-й із його непростими погодніми умовами й кількома локдаунами став першим роком роботи на повну потужність.

«Ми зосередилися на безпеці працівників і змогли спакувати 760 тисяч великих мішків. Ми показуємо дуже хорошу динаміку розвитку, а також у нас не було жодного випадку ковіду», — каже Ремі Дей-Тос. І додає, що завод і надалі нарощуватиме потужності, аби збільшити ринкову частку продукції Bayer в Україні. Крім того, тепер є можливість експортувати вироблену на українських теренах продукцію до ЄС. Тож уже нині команда працює над цим. Зокрема, на часі подальші інвестиції в виробничі потужності в Почуйках. Утім основний фокус — забезпечення попиту українського ринку.

Водночас — і цей проєкт допоки на початковому етапі — команда заводу Bayer переймається розширенням продуктового портфелю. Йдеться, зокрема, про виробництво в Почуйках насіння соняшнику й ріпаку. Втім, практичному запровадженню амбітної ідеї передує ще кількарічна підготовча робота. Нині експерти лише оцінюють таку можливість — у полях, у регуляторних змінах і в контексті спроможності потужностей (як вони зможуть працювати з цими новими культурами).

Новинки для ринку

Основною рушійною силою Bayer є інновації. Втім, як наголосив керівник департаменту клієнтського маркетингу Аграрного підрозділу Андрій Перчиць, заборони на законодавчому рівні унеможливлюють виведення на ринок України інноваційних продуктів, які не зареєстровані в країні, де розміщені виробничі потужності. І це значно обмежує модернізацію систем захисту, завдяки якій аграрії могли б використовувати більш ефективні рішення, тим паче, що є розроблені рішення спеціально для ринку Східної Європи.

Попри це, Bayer цьогоріч репрезентує українським партнерам-сільгоспвиробникам новинки у портфелі ЗЗР та насіння. Це зокрема, новий гербіцид для кукурудзи Мерлін Флекс Дуо, інсектицидний протруйник для зернових культур Гаучо Ево, який є наступником відомого продукту Гаучо Плюс. А ось інноваційний фунгіцид нового покоління для контролю цілого комплексу хвороб ячменю й пшениці Аскра Xpro українські сільгоспвиробники вже мали змогу тестувати торік у полях. Так от, додатковий приріст урожаю на озимій пшениці досягав близько 1 т., як порівняти зі стандартною технологією захисту

У поточному році компанія також виводить на ринок чотири нових гібриди кукурудзи у різних групах стиглості — ДКС 3796 (ФАО 270), ДКС 4098 (ФАО 310), ДКС 4391 (ФАО 350) і ДКС 4598 (ФАО 360). Фахівці Аграрного підрозділу компанії запевняють: у випадку з цими гібридами нове — означає краще. І, схоже, таки мають рацію.

Джерело:
AgroTimes
Поділитись:
Інші статті в цьому журналі

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ