Агромаркет
Головне:
Агромаркет

Що треба знати про персоналізований електронний сервіс податкової служби

Платників — у кабінети. Електронні

Платників — у кабінети. Електронні

Що треба знати про персоналізований електронний сервіс податкової служби  

Щоб у режимі реального часу взаємодіяти з органами податкової служби, кожен платник податків може стати користувачем її персоналізованого сервісу «Електронний кабінет». Нормативну основу роботи цієї інформаційно-телекомунікаційної системи визначено відповідним наказом Міністерства фінансів України. 

Базовий функціонал електронного кабінету дає можливість у режимі онлайн: 

• підготувати, заповнити та надіслати податкову звітність в електронному вигляді; 

• переглядати дані картки особового рахунка про стан розрахунків з бюджетом (нараховано, сплачено, переплата, податковий борг, штрафні (фінансові) санкції, пеня); 

• формувати та заповнювати платіжні документи щодо сплати податків, зборів та інших платежів до бюджету; 

• здійснювати офіційне листування з органами ДПС України з питань оподаткування, отримувати консультаційні послуги (у режимі реального часу або за попередньо надісланими питаннями), замовляти та отримувати адміністративні послуги; 

• переглядати актуальні, а також архівні відомості, які надано платником податків або сформовано на підставі наданих ним до ДПС документів (дані обліку, дані щодо об’єктів оподаткування, інформацію про результати перевірок, інформацію про доходи фізичної особи тощо). 

У своїй структурі електронний кабінет має відкриту (загальнодоступну) частину та приватну (особистий кабінет). 

До відкритої (загальнодоступної) частини електронного кабінету мають доступ усі користувачі без використання електронних довірчих послуг. До приватної (особистого кабінету) користувачі матимуть доступ після проходження електронної ідентифікації (за допомогою інтегрованої системи електронної ідентифікації та відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги», Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженого постановою КМУ від 19.09.2018 року №749). 

Відкрита (загальнодоступна) частина електронного кабінету забезпечує можливість отримання користувачем відкритої інформації, яка підлягає оприлюдненню. Приватна частина (особистий кабінет) електронного кабінету забезпечує надання послуг, перелік яких визначено пунктом 42-1.2 статті 42-1 глави 1 розділу II Податкового кодексу України. Усі подані платником податків документи, звернення, заяви, листи відображаються у приватній частині (особистому кабінеті) електронного кабінету та завантажуються до інформаційних ресурсів ДФС. 

Мінфін наказом від 18.03.2021 р. №159 затвердив зміни до Порядку функціонування електронного кабінету. Зокрема, введені нові правила листування платника податків з ДПС через електронний кабінет та обов’язок ДПС повідомляти про помилки у роботі Е-кабінету. 

Наказом №159 передбачено доповнення Порядку функціонування електронного кабінету пунктами щодо листування контролюючих органів через електронний кабінет з платниками податків, які: 

• подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в електронному кабінеті; 

• подали заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет. 

Нові можливості застосування електронного кабінету, передбачені змінами до ПКУ, ми вже розглядали докладно тут. Ці зміни працюють ще з 8 листопада 2020 року. Тож Наказ №159 привів Порядок функціонування електронного кабінету у відповідність до ПКУ. 

Як відмовитися від листування через Е-кабінет? За змінами, внесеними до п. 21 Порядку №637, платник податків один раз протягом року може надіслати ДПС через Е-кабінет заяву про відмову отримувати документи через електронний кабінет за відповідною формою. Цю форму затверджено у новому додатку 4 до Порядку №637. 

Датою завершення листування платника податків через електронний кабінет є дата, зазначена у квитанції про доставку контролюючому органу заяви про відмову отримувати документ через електронний кабінет. 

На офіційному вебпорталі ДПС розміщують повідомлення про виявлені технічні та/або методологічні помилки чи технічний збій в роботі електронного кабінету (із зазначенням дати та часу їх початку) та повідомлення про їх усунення (з зазначенням дати та часу їх завершення). 

Для платників ПДВ в електронному кабінеті є два корисні сервіси. 

Перший — реєстрація податкових накладних (ПН) у Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН). Вкладка «Реєстрація податкових накладних» дозволяє зареєструвати у ЄРПН тільки ті ПН, які вже створені в електронному кабінеті. 

Тут також можна переглянути інформацію про раніше сформовані та зареєстровані ПН. Для цього потрібно вибрати рік і місяць, за які необхідно переглянути ПН. Після цього з’явиться перелік ПН з їхніми статусами (відправлено (прийнято/не прийнято) або чернетка). 

Для створення нової ПН застосовується вкладка «Введення звітності», де можна створити ПН, далі — зберегти, підписати та відправити її на реєстрацію у ЄРПН. 

Істотний недолік ЕКП порівняно з іншими сучасними бухгалтерськими сервісами — це те, що він не може автоматично формувати ПН на підставі журналу операцій підприємства. 

Другий корисний сервіс — робота в системі електронного адміністрування (СЕА) ПДВ дає можливість перегляду двох реєстрів: операцій і транзакцій. 

У реєстрі операцій інформацію можна відсортувати за датою (періодом) операції і документом, номером документа й далі переглянути наявні дані про необхідну операцію. 

Інші статті в цьому журналі

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ

Журнали