Агрономія

Інноваційний інтенсив

Інноваційний інтенсив

Уже кілька років поспіль ТОВ «Монсанто Україна» проводить на Полтавщині виїзний «Інноваційний центр», на якому ознайомлює аграріїв з передовими технологіями, що дозволяють отримувати високі врожаї.

 
 

Цьогорічне зібрання «Інноваційного центру», яке відбулося минулого місяця на полях ТОВ «Агротех-Гарантія» в Миргородському районі, стало особливим. На ньому генеральний директор ТОВ «Монсанто Україна» Лідія Озерова повідомила про нещодавнє входження компанії до складу світового хімічного та фармацевтичного й агропромислового гіганта Bayer, що збільшить можливості об’єднаної компанії пропонувати кращі рішення для аграріїв усього світу, дасть поштовх створенню нових інноваційних продуктів для сільського господарства.

 

Гендиректор ТОВ «Монсанто Україна»

Лідія Озерова

Друга особливість «Інноваційного центру – 2018» — день його проведення збігся зі стартом збиральної кампанії кукурудзи в центральному регіоні, що стало приводом для організаторів привітати аграріїв з підсумковою рискою, яку вони підбивають під своєю кропіткою працею вирощування зернової.

 

Поточний рік за своїми погодними умовами видався чи не найкращим для кукурудзи, господарства, і фермери очікують на багатий урожай. А ті, хто посіяв якісне насіння від «Монсанто», отримають додаткові центнери з кожного гектара завдяки їх високій урожайності.

 

Огляд демонстраційних посівів гібридів кукурудзи DEKALB був головним заходом «Інноваційного центру — 2018». У насіннєвому портфелі «Монсанто» в Україні сьогодні налічується 25 зареєстрованих гібридів кукурудзи, з яких половина — топові гібриди, деяким із них уже по 6–7 років, і аграрії не хочуть із ними розлучатися, бо вони забезпечують стабільно високі показники врожайності за різних погодних умов, способів обробітку ґрунтів і технологій догляду за посівами. Ще 5–6 найменувань представляють нішеві гібриди, призначені для вирощування в певних екстремальних умовах — наприклад, панівної посухи в період активної вегетації. Решта 5–6 гібридів — це гібриди нової генерації з покращеними характеристиками, що тільки-но виходять на ринок і яким ще належить здобути визнання й популярність у виробників. Торік компанія вивела на український ринок п’ять нових гібридів кукурудзи, стільки само їх з’явилось і поточного року.

 

Практично всі гібриди з усіх продуктових лінійок бренду DEKALB (з ФАО від 220 до 460) були представлені на полях «Інноваційного центру — 2018». Про кожний із них представники компанії докладно розповіли, звертаючи увагу як на переваги, так і лімітаційні умови вирощування. Кілька слів про деякі гібриди, що справили найбільше враження, скажемо й ми.

 

Наприклад, ДКС 5141 з ФАО 430 — представник нової генерації гібридів, який уже став лідером продажів у Румунії, а торік вийшов і на ринок України. Має міцне стебло й потужну кореневу систему, що дає змогу вирощувати його як у зонах недостатнього зволоження, так і на зрошуванні. Великий качан має до 700 зернин, маса тисячі яких становить 280–350 г. На випробуваннях у господарствах минулого несприятливого року показав урожайність 65,7–90 ц/га (у перерахунку на вологість 14%), на дослідницькому полі цьогоріч біологічна врожайність за вологості зерна 24% — 171 ц/га, а загальний потенціал продуктивності гібрида становить до 200 ц/га.

 
 

Гібрид ДКС 4943 з ФАО 400 є новинкою цього сезону й уже показує на демонстраційних ділянках небувалий потенціал. Гібрид має зубоподібний тип зерна, в качані формує 18–20 рядів зерен і має високі темпи вологовіддачі. Головні переваги цього гібрида такі: висока посухостійкість, міцне стебло, що дозволяє подовжити строк його перебування на полі без загроз вилягання, він добре витримує погодні стреси, має високу адаптивність до різних способів основного обробітку і є одним із потенційних лідерів за врожайністю в пізній групі стиглості (ФАО понад 400). Гібрид ДКС 4590 (ФАО 360), незважаючи на його вік на комерційній ниві (йому 7 років), і нині посідає 2–3-є місце за обсягом продажів серед «родичів», бо аграрії його високо цінують і навряд чи швидко «відпустять». Він має високий потенціал урожайності — до 160 ц/га на товарних полях, і придатний для вирощування в різних умовах.

 

«Саме у центрі України зерновиробники найактивніше використовують високопродуктивні гібриди й передові технології. Інноваційний центр” — це майданчик, на якому зустрічаються професіонали, тому наше завдання не просто показати й розповісти про наші продукти, а й обмінятися думками, досвідом, отримати зворотний зв’язок», — зазначив директор з продажів ТОВ «Монсанто Україна» Олександр Цвігун.

 

Окремо на заході були представлені засоби захисту рослин від «Монсанто» — Раундап Екстра, Раундап Макс, Раундап Енерджі і Раундап Пауер із всесвітньовідомої родини Раундап, селективний досходовий ґрунтовий гербіцид Харнес, а також новий селективний гербіцид Гвардіан Тетра, що в різних умовах забезпечують контроль переважної більшості бур’янів на посівах кукурудзи на різних стадіях.

 

«Гліфосатні гербіциди Раундап, родоначальником яких є компанія „Монсанто”, вперше з’явилися на ринку понад 44 роки тому, але й досі посідають провідне місце не лише серед гербіцидів, а й пестицидів взагалі. Ми працюємо над новими формуляціями, прагнемо зробити так, щоб на одиницю площі використовувалася менша кількість агрохімікатів, щоб із ними було зручніше працювати. Так, сьогодні в нашому портфелі з’явився Раундап Пауер — не рідкий, а сухий гранульований гербіцид. В Україні на тепер зареєстровано понад 100 гліфосатмістких продуктів, цього року було імпортовано 51 продукт, до того ж у загальному обсязі імпорту Раундапу належить посів 28%. Цей показник говорить сам за себе», — наголосив керівник напряму захисту рослин «Монсанто Україна» Еркін Закіряєв.

 

Прем’єрою на «Інноваційному центрі — 2018» стала цифрова сільськогосподарська платформа Climate FieldView, яка використовує сучасні, зокрема, й супутникові технології для моніторингу всього, що відбувається на полі, з планшета чи телефона. Вона збирає великий масив даних: дані роботи сільгосптехніки, аналізи ґрунтів на полях, їх знімки з дронів і супутників. Усі дані система аналізує, складає карти полів і звіти по всіх операціях, що дозволяє користувачеві зрозуміти, як працювала техніка, як себе проявили гібриди, добрива, засоби захисту рослин. Платформа є персональним консультантом агровиробника з точного землеробства, дозволяючи використовувати диференційовані карти обробітку, а отже, заощаджувати там, де можна, збільшувати врожаї і підвищувати ефективність виробництва.

 

«Платформа Climate FieldView відрізняється від інших подібних тим, що її функціонал розроблено відповідно до потреб реальних фермерів, які брали безпосередню участь у створенні цього продукту. Її переваги — зручність використання будь-де — чи то в полі в кабіні трактора, чи вдома в кріслі, а також велика кількість потужних аналітичних функцій. Платформу вже використовують аграрії в США, Канаді, Бразилії, а старт у Європі вона отримала на тогорічній виставці „Агрітехніка-2017” у німецькому Ганновері. В Україні сьогодні реалізується пілотний проект з упровадження платформи, напрацьовується клієнтська база. До кінця 2019-го ми пропонуємо пробне її використання зі 100%-ю знижкою на обслуговування», — розповів провідний фахівець компанії The Climate Corporation Єгор Григоришин.

 

«Ми щороку проводимо до 30 різноманітних заходів в усіх регіонах України, а „Інноваційний центр” на Полтавщині — найбільший з усіх. Ми тут не тільки показуємо гібриди кукурудзи бренду DEKALB у реальних польових умовах, а й демонструємо їх за різних строків сівби, різної густоти, з різним обробітком ґрунту й різними засобами захисту. Також запрошуємо всіх аграріїв, кому це цікаво, незалежно від того, чи користуються вони насінням нашої компанії чи ні. Якщо виробники отримують ту інформацію, за якою вони приїхали, ми вважаємо, що „Інноваційний центр” вдався. А найкращим показником його ефективності для нас є збільшення врожаїв кукурудзи на українських полях», — зауважила генеральний директор ТОВ «Монсанто Україна» Лідія Озерова.

 

Керівник компанії зазначила, що більша частина насіння кукурудзи, яке постачається вітчизняним аграріям, вироблено в Україні. Для цього в «Монсанто» є 3,5 тис. гектарів ділянок гібридизації. На початку вересня компанія відкрила в Попільнянському районі Житомирської області власний насіннєвий завод потужністю до 750 тис. посівних одиниць на рік. У проект було інвестовано 200 млн доларів США, і це одна з найбільших інвестицій як для «Монсанто», так і для України. Разом із тим компанія не припиняє співпрацю з тими українськими компаніями, що виготовляли для неї насіння раніше.

 

Після придбання «Монсанто» концерном Bayer бренд DEKALB нікуди не зникне, навпаки — він отримає новий поштовх до розвитку. Поєднання найкращих спеціалістів і найкращих технологій дасть можливість об’єднаній компанії пропонувати ще більше інноваційних продуктів і зробити сільське господарство і в світі, і в Україні більш успішним.

 

ГОВОРИТЬ ЕКСПЕРТ

 

Василь Дмитренко, агроном СТОВ «Придніпровський край» (Черкаська обл.)

 

Було дуже цікаво походити по дослідних ділянках, подивитися, яка група гібридів найкраща, дізнатися нове про технології обробітку, живлення, захисту. На моє переконання, насіння DEKALB від компанії «Монсанто» — це найкраще насіння кукурудзи в Україні і за якістю, і за врожайністю. І я думаю, що не тільки в Україні воно найкраще. В моєму підпорядкуванні в господарстві 2,3 тис. гектарів кукурудзи, з яких більше ніж на тисячі гектарів ми сіємо гібриди DEKALB. Ще також користуємося гібридами від компанії «Євраліс». Віддаємо перевагу середньостиглим сортам, цього року сподіваємося зібрати в середньому 120–130 ц/га. А у 2016-му гібрид ДКС 4590 показав урожайність 127 ц/га. Подобається, що «Монсанто-Україна» супроводжує посіви своїх гібридів: якщо треба, можемо завжди отримати консультації телефоном, а двічі протягом цього року агрономи-консультанти компанії приїжджали до нас особисто — проводили з ними спільний огляд полів, отримали дуже слушні рекомендації.

 

Володимир Курячий, головний агроном ТОВ «Агрофірма ім. Довженка» (Полтавська обл.)

 

«Монсанто» — ком панія №1 по гібридах кукурудзи. Я знаю, про що кажу, бо ми також сіємо гібриди «Піонер», «Лімагрейн», «КВС». Достойне насіння має кожна компанія, кожна має якісь фішки, і, комбінуючи їх, можна отримати бажаний результат. Ми засіваємо кукурудзою 12 тис. гектарів, і це дуже велика площа, щоб зробити всі ставки на один гібрид, на одного виробника. Проте хочу зазначити, що в сільському господарстві все дуже швидко змінюється. Я вже 36 років працюю агрономом, і з кожним роком кількість інновацій в аграрній галузі зростає вдвічі, а то й утричі. З’являється нове насіння, комплексні добрива, засоби захисту, технології. І такі компанії, як «Монсанто», не просто розповідають, а показують нам усі ці новинки на практиці, в полі. Це дуже важливо, бо часу бракує, щоб самому все прочитати, оцінити, проаналізувати. А на таких заходах усі новинки можна й ще роздивитися. Для мене жодна з таких подій не проходить без того, щоб не з’явилася якась нова ідея, не народилося нове рішення, яке можна застосувати на практиці. А нова ідея — це найдорожче, бо її на відміну від насіння не купиш на ринку. Тому для мене «Інноваційний центр» — серйозна подія. Вона навчає бути успішнішим, ефективнішим, бо ніхто сьогодні вже не працює просто на удачу.

 

Анатолій Онищук, представник ТОВ MAC UKRAINE LTD (м. Київ)

 

Наша компанія працює з усіма насіннєвими компаніями й усіма брендами, які представлено в Україні. «Монсанто» на сьогодні — безумовний флагман в Україні. Враховуючи, що в нас висівається понад 4 млн гектарів кукурудзи, дуже важливо стежити за тим, що пропонує компанія «Монсанто», над чим вона працює. По кукурудзі всі виробники орієнтовані на «Монсанто» й на «Піонер». Те саме стосується й засобів захисту: основні два продукти, які застосовують для кукурудзи, це — Раундап і Харнес, і правильно казали, що роки йдуть, а вони не втрачають актуальності, на них рівняється весь ринок. Крім того, такі заходи потрібні й для того, щоб зрозуміти, хто є на ринку, щоб поспілкуватися з колегами й зрозуміти, де вони перебувають тепер, яка ситуація. Тому цінність таких заходів ще й у тому, що на них отримуєш багато навіть загальної інформації по ринку.

 

 

Марк Бєлявцев

журнал “The Ukrainian Farmer”, жовтень 2018 року

  

Усі авторські права на інформацію розміщену у журналі “The Ukrainian Farmer” та інтернет-сторінці журналу за адресою https://agrotimes.ua/journals належать виключно видавничому дому «АГП Медіа» та авторам публікацій, згідно Закону України “Про авторське право та суміжні права”.
Використання інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому «АГП Медіа».

Інші статті в цьому журналі

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ