Агрономія

Агропакет ADAMA ПРОФІ: виграшна стратегія за будь-яких ринкових умов

Поділитись:
Агропакет ADAMA ПРОФІ: виграшна стратегія за будь-яких ринкових умов

Якби ви могли отримати аграрну супер силу, що б ви обрали: знати майбутні ціни на кукурудзу чи на пшеницю? Наскільки простіше було б ухвалювати управлінські рішення, якби хоча б іноді заглядати в майбутнє і дізнаватися, коли краще продавати зерно. Втім, наша реальність зовсім інша – і останній рік тому лише яскраве підтвердження – ми змушені розвиватися в умовах повної невизначеності. На щастя, підтримати агровиробників та змінити ситуацію на їхню користь допоможуть професійні інструменти управління ризиками, що дозволять захистити дохід господарства від турбулентності на світових аграрних ринках. Компанія ADAMA вже другий сезон поспіль пропонує своїм клієнтам-виробникам Агропакет ADAMA ПРОФІ – можливість забезпечити відмінні фінансові результати, незважаючи на коливання цін на с.- г. продукцію.

Агропакет ADAMA ПРОФІ — це комплексна пропозиція для агровиробників, що дає можливість водночас:

Забезпечити господарство якісними продуктами ADAMA для польових робіт,

Інвестувати впевнено, захистившись від цінових ризиків щодо майбутнього врожаю,

Вільно розпоряджатися вирощеним врожаєм.

Механізм дії Агропакету доволі простий, однак ефективний. Учасник впевнено інвестує в майбутній врожай разом з якісними засобами захисту рослин та мікродобривами ADAMA. ADAMA пов’язує ці витрати з ціною на майбутній врожай, фіксуючи її на початку сезону на відповідній світовій товарній біржі. Якщо після збору врожаю ціни на ринку будуть нижчими, ніж початкова ціна учасника, — учасник отримає знижку до 20% на продукти ADAMA. Якщо ж ціни після збору врожаю будуть вищими — учасник зможе вільно продати вирощений врожай на ринку та отримати більший дохід, ніж очікувалося. Такий механізм дозволяє керувати дохідністю господарства через зменшення виробничих витрат та збільшення надходжень господарства від продажу с.- г. продукції.

Хелен Фейрлемб, директор з розвитку бізнесу компанії ADAMA, зазначає, що Агропакет ADAMA ПРОФІ дозволяє агровиробникам ефективно планувати діяльність свого господарства: «Зрозуміло, що вищі ціни на сільгосппродукцію на ринку є вигіднішими і бажаними для агровиробників. Однак більшість аграріїв розуміють сезонні тренди та очікують, наприклад, що ціни під час збору врожаю будуть дещо нижчими, ніж навесні. На основі цього приймають рішення щодо продажу майбутнього врожаю, зберігання зібраної продукції до відновлення ринку тощо. Час-від-часу, і це складно передбачити, трапляються сезони, що не відповідають стандартним очікуванням. 2020 рік — один із таких. І це найгірша ситуація для господарства, коли вжиті заходи розходяться з фактичною ситуацією. Ми створили Агропакет ADAMA ПРОФІ як пропозицію, що є вигідною за будь-яких ринкових умов. Агропакет допоможе сконцентруватися на виробничих процесах, реалізовувати потенціал врожайності, захистивши маржинальність. Ви тримаєте під контролем роботу свого підприємства та фінансовий результат, навіть попри невизначеність зовнішнього сере­довища».

Іншою перевагою Агропакету ADAMA ПРОФІ є можливість вільно розпоряджатися вирощеним врожаєм. В компанії зазначають, що таку опцію додали відповідно до запитів професійних українських агровиробників. Наразі на нашому ринку переважно використовуються інструменти, де захист від цінового ризику прив’язаний до зобов’язання фізичного відвантаження зерна агровиробником. Однак у світовій практиці існують альтернативи, де відвантаження є опцією за певної ринкової ситуації. Схожих інструментів дуже бракувало українським агровиробникам, а Агропакет ADAMA ПРОФІ став гнучкою та простою можливістю поєднати захист від цінових ризиків зі свободою самостійно розпоряджатися врожаєм. Агропакет також може стати першим кроком для тих виробників, котрі ще не користувалися інструментами продажу майбутньої с.- г. продукції, але хотіли б почати та отримати практичний досвід у сфері без додаткових ризиків для підприємства.

Для того, щоб приєднатися до Агропакету ADAMA ПРОФІ клієнтам компанії потрібно придбати продукти ADAMA за комерційними умовами та подати заявку на підключення до Агропакету, обравши культуру (кукурудза, пшениця чи ріпак) та один із запропонованих періодів фіксації початкової ціни. Протягом наступних кількох місяців агровиробники проводять усі необхідні польові роботи, а вже наприкінці сезону для учасників буде зафіксована кінцева ціна на с.- г. продукцію та знижка згідно з умовами Агропакету.

Більш детально з умовами Агропакету ADAMA ПРОФІ можна ознайомитися на сайті компанії ADAMA чи у додатку ADAMA Fin (завантажуйте безкоштовно через Play Market чи App Store у своєму смартфоні).

КОМЕНТАР

Коли вибір фермера залежить від базису і вартості інструментів…
Андрій Новосьолов
аналітик компанії Barva Invest

— Цьогорічна ситуація на аграрному ринку — а надто з виконанням форвардних контрактів — продемонструвала гостру необхідність подальшого керуван­ня фінансовими ризиками. Коли сільгосп­виробники укладали форвардні конт­ракти під майбутній урожай, ціна на зерно була суттєво нижчою, ніж зараз — хоча традиційно пік припадає на весну та літо, до початку збирання зерна нового врожаю. До цього додалися кліматичні ризики. Відтак на тлі малосніжної зими й літньої засухи у 2020 році валовий збір зернових та олійних виявився набагато нижчим за минулорічний. Тож постраждалі фермери фізично не можуть виконати свої зобов’язання за укладеними контрактами. Дякувати, більшість агрокомпаній таки знаходять вихід із непростої ситуації — хтось передомовляється, хтось шукає компроміс із трейдером, ще хтось іде на поступки — загалом більшість контрактів виконується. Втім, проблеми можна було б узагалі уникнути, якби учасники ринку, зокрема, сільгоспвиробники користувалися сучасними інструментами хеджування фінансових ризиків. Такими, як, наприклад, Агропакет ADAMA ПРОФІ.

Загалом є два найпростіші варіанти хеджування ризиків, де вибір фермера залежить від базису* в конкретний момент часу і власне вартості інструментів.

Американські та європейські фермери можуть скористатися форвардним продажем з придбанням кол-опціону (фіксована ціна з можливістю перегляду якщо ринок росте). Якщо сільгоспвиробник продав урожай навесні або влітку за форвардом, а ціна на момент виконання контракту виросла, як це сталося цього року, він отримає компенсацію від свого опціону.

Інша можливість для агровиробників – продавати збіжжя за спотом, придбавши опціон «пут» (фіксація мінімальної ціни реалізації продукції для захисту від падіння ринку). Наприклад, сільгоспвиробник не продав свій урожай влітку за форвардом, але купив опціон PUT. Влітку, до прикладу, ціна на зерно була на рівні $200/тонна, а восени стала $150/тонна. В такому разі фермер продає восени товар по $150/тонна, а від свого біржового інструменту отримає компенсацію приблизно $50/тонна, залежно від базису і вартості опціону. Це дає можливість зафіксувати мінімальний рівень ціни і заробити навіть у разі її зниження. Якщо ж ціна зросла, сільгоспвиробник продає урожай за фактичними ринковими цінами і все, що він втрачає, — це сума вартості опціону.

В Україні такі інструменти вже працюють і попит на них з року в рік зростає. Нині ними користуються здебільшого агрохолдинги та великі підприємства. Для більшості дрібних та середніх фермерів рівень документації та необхідних ресурсів для управління контрактами, на жаль, перевищує поточні можливості.

Якщо проаналізувати ринки країн СНД, то в аспекті використання таких інструментів хеджування Україна пішла найдалі, в першу чергу завдяки таким компаніям, як ADAMA, які через свої продукти заводять на ринок різні інноваційні інструменти і популяризують їх. Аби бути конкурентними на ринку, рано чи пізно ними користуватимуться більшість українських сільгоспвиробників, оскільки саме так власники бізнесу можуть істотно покращити фінансові показники своїх підприємств.

Поділитись:
  • 100 найкращих аграрних підприємств України
  • Експертна рада проекту «Аграрна Еліта України - 2019»
  • 100 найкращих аграрних підприємств України, за номінаціями