УЗА вимагає не змінювати з 1 серпня методику визначення плати за користування вагонами «Укрзалізниці»
Про це AgroTimes повідомив в. о. виконавчого директора Української зернової асоціації Сергій Іващенко, посилаючись на відповідний лист-звернення до «Укрзалізниці», Уряду та профільних відомств.
Він також наголосив, що УЗА наполягає на необхідності діалогу між усіма представниками зацікавлених сторін для обговорення цього питання й вирішення проблемних моментів.
«Укрзалізниця запропонувала щоквартально переглядати тариф на перевезення зерна з прив’язкою до індексу споживчих цін, який надає Держстат. Але за таких умов ми, зерновики, не зможемо прогнозувати вартість перевезення. Наші контракти закладаються завчасно, тож інформація щодо вартості перевезення зерна, скажімо, з точки А в точку Б у конкретний місяць потрібна, бо ми закладаємо її в контракті. Буде набагато зручніше, якщо перегляд тарифу буде фіксованим. Наприклад, щокварталу на 1%. Це більш зрозуміло і більш прийнятно, ніж невідома складова», – сказав у коментарі AgroTimes Сергій Іващенко.
Що ж до плати за користування вагонами, то нова ініціатива Укрзалізниці, за словами в.о виконавчого директора УЗА, призводить до економічно необгрунтованого й суттєвого підвищення тарифів приблизно в десять разів, порівняно з чинним тарифом.
«Одне відправлення – це мінімум одна доба, а 54 вагони завантажуються на елеваторі дві доби. Таким чином завантаження маршруту стає просто золотим», – зазначив Сергій Іващенко.
За прогнозами УЗА, до наявних логістичних проблем долучиться ще й невигідність маршрутизації і перевезення зерна залізницею. Вказана собівартість стимулюватиме вантажовідправителів відмовлятися від маршрутизації і відправляти невеликі партії вагонів у найкоротші терміни без формування маршрутів.
Додати коментар