Агромаркет

Уперше за 10 років українці з'їли меду більше, ніж експортували

Уперше за 10 років українці з'їли меду більше, ніж експортували

У 2021 році експорт меду з України становив 57,57 тис. тонн, що майже на третину менше, ніж показник 2020 року (понад 80 тис. тонн).

Про це повідомляє пресслужба ТМ «Знатний мед».

За словами співвласника ТМ «Знатний Мед» Валерія Курейка, внутрішнє споживання меду у 2021 році становило близько 60 тис. тонн, вперше за останні 10 років перевищивши обсяги експорту. Серед основних факторів, що вплинули на скорочення експорту, він називає збільшення попиту в Україні в умовах пандемії та підвищення роздрібних цін на мед, що стимулювало багатьох бджолярів продавати свою продукцію на внутрішньому ринку.

«Усі попередні роки в Україні головним каналом був оптовий продаж меду-сирцю у 200-літрових діжках за кордон. Вважалося, що українцям дістаються «крихітки зі столу», фальсифікат чи мед низької якості. Минулого року ситуація кардинально змінилася. Цьому сприяло не лише збільшення попиту під час пандемії, а й розвиток Інтернет-торгівлі», – каже Валерій Курейко.

Великі торговельні майданчики та маркетплейси відіграють ключову роль, надаючи можливість широкому колу споживачів купувати натуральний мед у будь-якій тарі — від скляної баночки 100 мл до пластикового відра 10 літрів і більше. Не менш важливу роль у комунікації між бджолярами та покупцями відіграють поштові оператори. Найчастіше товар можна отримати протягом доби, а завдяки численним акціям — іноді навіть безкоштовно.

 «Можливість замовити мед через Інтернет протягом всього року у будь-який день і час та отримати його поштою в будь-якому куточку України призвело до суттєвого зростання продажів цього продукту. Інтернет-торгівлею займаються сьогодні не менше 10 тис. пасічників», – підсумував Валерій Курейко.

Нагадаємо, обсяг експорту українського меду суттєво знизився. Також ми писали, що українці споживають все більше меду.