Ми шукаємо постачальників ягід в усьому світі
Наша компанія Bakker Barendrecht & Ahold є ключовим партнером голландської торгової мережі «Альберт Хейн» (Albert Heijn) у напрямі забезпечення поставок свіжих овочів та фруктів. Ми займаємося пошуком надійних постачальників і відповідаємо за весь ланцюг постачання: від виробника до полиці. Сам я виріс на ягідній фермі своїх батьків у Нідерландах, вивчав захист рослин у Вагенінгенському університеті.
Пріоритетом у постачанні продукції для мережі «Альберт Хейн» є закупівля овочів і фруктів у голландських фермерів. Звісно, ми підтримуємо вітчизняних виробників. Однак покупцям плодоовочева продукція потрібна протягом усього року, вони не згодні обмежуватися певним сезоном. Відповідно, ми мусимо шукати постачальників за кордоном, коли вітчизняна пропозиція не здатна задовольнити ринок. У мережі є п’ять розподільних центрів, куди стікається продукція з усього світу. Постачання в магазини здійснюється за принципом 24/7, щодня свіжий товар (загалом це 230 товарних позицій: овочі, фрукти, ягоди) розвозять до супермаркетів 150 вантажівок. Наші працівники мають прямий онлайн-доступ до даних каси, тож можуть самостійно оцінити потрібний обсяг товару. Завдяки цьому продукція не залежується, покупці отримують тільки свіже.
У 2019 році ми почали співпрацювати з українським виробником ягід: він постачає нам лохину в періоди, коли голландська продукція вже закінчилася, а провідні виробники в інших країнах ще не почали відвантаження. Відстань до постачальника для нас не є проблемою, ми завжди шукаємо оптимальний шлях доставки. Водночас уникаємо поставок авіатранспортом.
Ми надаємо перевагу голландській продукції, оскільки дослідження свідчать, що покупцям вона подобається більше. Можна пояснити це тим, що в неї стабільніша якість. Наприклад, у сезон збирання голландської малини ми постачаємо в супермаркети переважно один її сорт, а коли він закінчується й починаються поставки з Іспанії та інших країн, різноманіття сортів сягає 20, але оцінка ягід споживачами різко знижується.
Потенціал ягід надзвичайно високий. Споживачі лише тільки починають проявляти справжній інтерес до ягідної продукції, тому ми очікуємо подальшого зростання обсягів продажу.
Деяка продукція надходить до нас фасованою, частину ми фасуємо на власному обладнанні. Маємо також власну лабораторію, що дає змогу контролювати якість поставок.
Ключова фігура нашого бізнесу –– це споживач. Головне, щоби він був задоволений. Для цього треба запропонувати йому ідеальний продукт, смачний, завжди доступний, тобто наявний на полиці.
Споживач хоче вживати і, відповідно, купувати ягоди, що відповідають вимогам безпеки й екологічності плодоовочевої продукції. Для нас важливі чотири критерії: залишки пестицидів, мікробіологічна чистота, наявність чужорідних тіл (недавно в палеті малини ми знайшли дві цигарки, проблемою є людське волосся), а також радіологічний контроль.
Споживачі стають більш обізнаними про безпечність продукції. Вони хочуть споживати продукцію з мінімальними залишками пестицидів, тому все більше виробників застосовують біологічний контроль хвороб і шкідників. Процес повільний, але незворотній. Крім того, споживачі хочуть знати, з якого поля продукт, чим його обробляли, як він потрапив на полицю. Думаю, через 5–10 років споживачі самі зможуть тестувати якість свіжих ягід і відстежувати їх походження. Треба бути готовими до цього.
Також покупці звертають увагу на такі характеристики продукту, як корисність, термін зберігання і зручність упаковки. Наприклад, споживачі проти пластикової упаковки, вони хочуть, щоб упаковка була більш екологічною і її було менше.
Наш основний фокус –– на чудовій якості, але в межах визначених вимог. Для цього ми займаємося пошуком постачальників ягід: лохини, малини, суниць садових по всьому світу. Наприклад, серед основних постачальників: Єгипет, Іспанія, Зімбабве, Перу.
Особлива увага під час пошуку постачальника приділяється способам збирання ягід, які дозволяють отримати продукцію мінімального забруднення, що в подальшому сприяє кращим показникам біологічного контролю. Крім того, ягода має пройти процедуру попереднього охолодження в максимально короткий термін після збирання.
Важливим є планування виробництва: нам потрібні не просто ягоди, а ягоди відмінної якості в певний період і в певному обсязі. Відповідно, прогноз урожайності вкрай важливий, щоб виробник мав гарну ціну на продукцію.