Тваринництво

У пошуку оптимальних рішень

У пошуку оптимальних рішень

Підрозділ компанії HOG SLAT — виробник обладнання для птахівництва Georgia Poultry — пропонує нові рішення, здатні задовольнити різні вимоги та побажання тваринників.

 

Грег Джексон і Майк Сірс з Ланою Вівант, генеральним

директором «HOG SLAT Україна»

Останні роки компанія Georgia Poultry, підрозділ найбільшого в США виробника обладнання для свиноферм HOG SLAT, активно нарощує випуск продукції та збільшує присутність на ключових ринках. За словами керівників компанії, птахівництво — перспективний напрям, куди варто вкладати довгострокові інвестиції. Не є винятком і Україна, яка посідає лідируючі позиції серед країн Східної Європи з виробництва м’яса курей. Про технологічні рішення, які пропонує Georgia Poultry, а також про відмінності у вподобаннях щодо обладнання у вітчизняних і американських виробників курятини розповіли менеджери міжнародного відділу продажів HOG SLAT, Inc. & Georgia Poultry Company Грег Джексон та Майк Сірс.

 

— Розкажіть, будь ласка, які країни для вас сьогодні є найперспективнішими для співпраці? З якими з них ви вже працюєте?

 

Грег Джексон: Найбільше наша компанія представлена на ринку США. Він для нас за обсягами продажів продовжує бути ринком номер один. Щодо інших ринків, то бачимо перспективи в Китаї. Серед країн Латинської Америки — в Чилі та Мексиці. Якщо говорити про Європу, це Німеччина, Польща, Румунія, Росія, Україна, Литва. На ринках Східної Європи спостерігається черговий виток: відбувається повне або часткове оновлення виробництв, які вже відпрацювали багато років. Якщо говорити в цілому про птахівництво — це перспективна галузь. Так, у ній є свої проблеми, проте птахівнича продукція не обмежується в споживанні релігійними чи медичними рамками, що робить її універсальною для харчування людей у будь-якому куточку світу. Тому ми вважаємо за необхідне інвестувати кошти в те, щоб розширювати лінійку обладнання для птахівничих господарств.

 

— Що саме ви пропонуєте і в чому ваша основна конкурентна перевага перед іншими компаніями?

 

— Серед обладнання для птахівничих господарств у нас переважає виробництво продукції для утримання бройлерів, зокрема для підлогового. Ми виробляємо всю лінійку обладнання, окрім контролерів вентиляції і ліній напування. Їх ми купуємо в кількох наших постійних партнерів, якість продукції яких нас повністю задовольняє. Ми запустили виробництво вентиляторів. Це наші розробки, які поєднують потужність й економічність.

Також ми виробляємо теплоізоляційні стулки, які нині дуже популярні у США. Вони набагато краще зберігають температуру всередині пташника й сприяють кращій вентиляції, ніж штори та припливні клапани.

Нашою сильною стороною і вагомою конкурентною перевагою є те, що ми легко адаптуємось під вимоги кожної країни щодо умов утримання птиці, клімату та інших особливостей. Ми можемо виробляти обладнання залежно від індивідуальних побажань, від підходів до вентиляції приміщень з тваринами, від рівня автоматизації господарства тощо. Це стосується і нашого обладнання для ринку України. Тут конструкція пташників відрізняється від американських. В Україні багато цегляних і залізобетонних будівель, приміщення мають високі стелі або взагалі без них. Часто пташники першочергово не були побудовані для вирощування птиці, а переобладнувались зі старих корівників чи інших споруд. І в такі приміщення старого зразка фермери часто ставлять нове сучасне обладнання. Тому нам доводиться в таких випадках змінювати технологічні рішення в своєму обладнанні, враховуючи конструкції замовника.

Також у деяких країнах залучається до процесу виробництва велика кількість людської праці, оскільки вона там дешева. Відповідно для таких компаній не буде цікавим високоавтоматизоване обладнання, в якому вплив людського чинника зведений до мінімуму, а більш зручним і доступним буде обладнання з ручним управлінням.

В інших же країнах, наприклад у Німеччині, де висока вартість ручної праці, ми реалізовуємо максимально автоматизоване обладнання.

Таким чином вважаємо великою конкурентною перевагою можливість запропонувати клієнтам такі рішення, які зможемо «підігнати» під будь-які технологічні потреби. Для нашої компанії це зробити нескладно, оскільки ми — компанія-виробник, що має власні потужності і може впровадити будь-які ідеї замовника.

 

Фото 1. Новинка українського ринку — стулки системи вентиляції пташника.

Фото 2. П’ятирічна гарантія на годівниці виробництва Georgia Poultry вразила навіть німецьких фермерів.

 

— Яку частку ринку плануєте посісти на українському ринку? Наскільки він перспективний?

 

— В Україні ринок курятини вже сформований, він стабільний, стрімкого розвитку в цьому сегменті не передбачаємо. Тому нам доведеться працювати з тими компаніями, що вже є на ринку, які будуть модернізувати та поновлювати обладнання або розширяти виробничі потужності. Загалом же ми вважаємо український ринок перспективним. Незважаючи на численні труднощі, сюди інвестуватимуть кошти. Щоб активно розвиватися на українському ринку, ми адаптуємо наше обладнання під вподобання місцевих виробників. Наприклад, змінюємо конструкцію годівниць. Бо ті годівниці, що мають великий попит в американських птахівників, не прижилися в Україні. І не тому, що вони принципово відрізняються від тих, якими звикли користуватись українські виробники курятини. Швидше за все, вони тут не

популярні, бо до них не звикли. Наші годівниці мають глибший піддон, в Україні ж використовують годівниці з більш низьким піддоном. Також в наших годівницях відбувається автоматичне регулювання потоку корму, а українські спеціалісти звикли — і їм так спокійніше — самостійно встановлювати необхідний потік і регулювати його залежно від віку птиці.

Тому нам потрібно або переконати птахівників, що наші годівниці не менш якісні та ефективні в роботі, ніж ті, до яких вони звикли, або ж думати, як оновити лінійку і запропонувати саме таку конструкцію, яка задовольнить побажання птаховиробників. Ми вирішили піти останнім шляхом і, щоб задовольнити потреби ринку, плануємо розширити лінійку годівниць для птиці і зробити їх дизайн більш знайомим і звичним для клієнтів з України.

 

— Які технологічні рішення ви пропонуєте для українських птахівничих господарств?

 

— У нас є низка пропозицій, пов’язаних з оптимізацією простору в приміщенні птахоферми. Ми пропонуємо в тих пташниках, що мають надто високу стелю, або не мають її взагалі, зробити навісну. Для цього проводимо і надаємо господарствам розрахунки щодо теплообміну, показуємо, як можна оптимізувати охолодження чи опалення пташника, покращити вентиляцію повітря в ньому. Наприклад, у США усі пташники — з навісними стелями. І хоча, на перший погляд, витрати на їх спорудження видаються високими, проте наші розрахунки показують, що ці інвестиції швидко окупаються, бо дозволяють заощадити значні кошти на обігріві й охолодженні приміщення.

Також новинкою для українського ринку є рішення для системи вентиляції — бокові стулки. В США така технологія використовується вже щонайменше 10 років, до того там у системі вентиляції використовувались штори. Стулки в порівнянні зі шторами мають вищі теплоізоляційні якості. Сьогодні в Україні в основному використовуються припливні стінні клапани. І якщо порівнювати їх ефективність зі стулками, то в останніх вона значно вища, з кращими теплоізоляційними якостями, більш точним припливом повітря. Для птиці важливо, щоб забезпечувалась необхідна швидкість вхідного повітря. Наприклад, за 50 секунд повітря у приміщенні повинно повністю обмінятись, для чого треба забезпечити певну швидкість руху повітря. Влітку наша технологія вентиляції дозволяє охолодити пташник більш ефективно, ніж при використанні припливних клапанів.

 

— Чи є у вашому портфелі послуг будівництво і обладнання пташників «з нуля»?

 

Майк Сірс: Так, ми пропонуємо такі проекти. У нас налагоджена співпраця з партнерами, які проектують і будують пташники, а ми їх повністю комплектуємо. Перевага такої співпраці в тому, що від самого початку можна обрати найбільш оптимальні будівельні матеріали для того, щоб використовувати приміщення якомога ефективніше. Це можуть бути металеві конструкції з теплоізоляцією, розрахованим сніговим навантаженням на дах, залежно від регіону тощо. Тобто будують приміщення, які можуть забезпечити найкращу тунельну вентиляцію, максимальне збереження тепла. Будівництво птахоферми «з нуля» дуже зручне й ефективне, оскільки фермеру не треба підлаштовувати нові технології під старі приміщення, що не завжди виправдано.

Однак сьогодні проекти «з нуля» впроваджуються рідко через насиченість ринку. Також не дуже часто проводиться повне переукомплектування чи комплектування «з нуля» новим обладнанням. Тому, щоб, диверсифікувати наші прибутки, ми також виробляємо складники і запчастини. Щодо останніх, то виробляємо такі запчастини, що підходять під різні системи, у тому числі інших виробників. У США, приміром, у нас дуже багато роздрібних точок торгівлі запчастинами. В Україні ми відкрили склад запчастин, і така продукція має значний попит. Крім того, ми надаємо технологічний супровід компаніям, що придбали нашу продукцію.

 

Фото 3. Стенд компанії на EuroTier 2016.

Фото 4. Продуктова лінійка Georgia Poultry включає комплексні рішення для вентиляції й охолодження.

 

— Як, на вашу думку, розвиватиметься ринок і які ваші подальші плани у зв’язку із цим?

 

— Аграрні підприємства, зокрема птахівничі, і надалі ростимуть, збільшуватимуть потужності, нехай і не так стрімко, як раніше. Йде тенденція до укрупнення підприємств, оскільки так фермерам вдається отримувати вищу маржинальність. Стабільний розвиток тваринницької галузі спонукає нас — виробників обладнання — шукати нові оптимальні рішення, які зможуть задовольнити побажання клієнтів.

 

 

Вікторія Дичаковська

журнал “Наше Птахівництво”, січень 2017 року

Усі авторські права на інформацію розміщену у журналі “Наше птахівництво” та інтернет сторінці журналу за адресою https://agrotimes.ua/journals належать виключно видавничому дому «АГП Медіа» та авторам публікацій, згідно Закону України “Про авторське право та суміжні права”.
Використання інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому «АГП Медіа». 

Інші статті в цьому журналі
Наше Птахівництво

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ