Попит на батат і спаржу в овочевій ніші зростає найшвидше
В Україні помітно зростає попит на нішеві овочеві культури, найбільше – на батат і спаржу.
Такими спостереженнями у ринковому огляді журналу «Садівництво по-українськи» поділилася Ксенія Гусєва, експертка плодоовочевого ринку ІА «АПК-Інформ».
«Якщо раніше батат продавали лише в супермаркетах преміум-класу – на кшталт Le Silpo чи Delmar, – то тепер його можна знайти навіть у звичайних торгових мережах, зокрема у Varus. Ціна при цьому стала цілком доступною», – зауважила вона.
За словами експертки, зростає також виробництво салатів і зелені: на полицях безліч свіжих міксів, готових упакованих салатів, зеленої цибулі, петрушки, кропу.
«Не скажу, що ціни високі, – зазначила Гусева, – але вибір зараз значно ширший, ніж кілька років тому. Умови для вирощування зелені нині сприятливі, тож виробництво поступово зростає».
Зелень і батат залишаються нішевими культурами, які вирощують переважно під конкретні контракти – для супермаркетів або ресторанів, наголошує експертка.
«Це не масовий продукт: тут треба точно знати, кому продаватимеш, перш ніж садити, – написала вона. – Якщо поруч десять господарств вирощують цибулю, а лише одне – картоплю, то саме картопля буде в ціні».
Читайте також: Попит на батат в Україні перевищує пропозицію