Елеватор

Форум «ВЛАСНИЙ ЕЛЕВАТОР»: тенденція щодо зменшення частки перевезень суходолом зберігатиметься й надалі

Форум «ВЛАСНИЙ ЕЛЕВАТОР»: тенденція щодо зменшення частки перевезень суходолом зберігатиметься й надалі

За рік роботи Українського коридору експорт зернових вантажів становив близько 46 млн тонн, що співставно з запланованими обсягами вивезення збіжжя за кордон 2024/25 МР.

Про це під час форуму «ВЛАСНИЙ ЕЛЕВАТОР: ЕКОНОМІКА ЗБЕРІГАННЯ» розповів редактор журналу «The Ukrainian Farmer» Володимир Огійчук, доповідаючи про зміни «зернових» маршрутів і вплив цінових коливань на сезонність експорту.

За його словами, щомісяця морські порти обробляють близько 4-6 млн тонн зерна. Це свідчить про те, що 90-95% збіжжя буде транспортуватись морем, адже логістика у цьому напрямку найдешевша у порівнянні з іншими шляхами.

«Вартість фрахту знизилась. Якщо в Іспанію возили на початку навігації за ставками 40-45 дол./т, зараз маємо 20-25 дол./т. З іншого боку вартість перевалки у портах зросла з 10 до 20-24 дол./т внаслідок воєнних ризиків та запроваджене страхування від них», – зауважив Володимир Огійчук.

Він додав, що залізничні перевезення зернових вантажів у переважній більшості зосереджені на портах Великої Одеси.

Зокрема, у листопаді до морських портів щодоби надходило 1308 вагонів, а до західних кордонів – 237. Тобто у 5-5,5 разів менше. На думку Володимира Огійчука, така тенденція щодо зменшення частки перевезень суходолом зберігатиметься й надалі. Нагадаємо, у Львові розпочав роботу форум «ВЛАСНИЙ ЕЛЕВАТОР: ЕКОНОМІКА ЗБЕРІГАННЯ»