Протести на польському кордоні спричинили зменшення відправлень агропродукції на 12%
Зниження торгової активності призвело до скорочення автомобільного експорту через західні сухопутні кордони на 9%, до 280 тис. т порівняно з жовтнем.
Про це повідомляють аналітики Spike Brokers.
Протести на польському кордоні стали причиною зменшення відправлень на 12%, до 107,3 тис. т. Експорт через румунський кордон знизився на 17%, до 77 тис. т. Незначне падіння на 4% та 2% спостерігається на словацькому та угорському кордонах, де обсяги становлять 18.8 і 30.8 тис. т, відповідно. Водночас експорт через молдавський кордон збільшився на 9% порівняно з жовтнем, до 46.2 тис. т.
У листопаді основними експортними товарами стали соняшникова олія – 40.6 тис. т та соєві боби – 21.2 тис. т.
Спостерігається підвищення цін на 2-5$/т внутрішні перевезення із центральної України до портів, ставки транспортування самоскидами до країн Європи лишаються стабільними, водночас ціни на перевезення тентами знизились на 3-5€/т у порівнянні з попереднім періодом.
Ринкові ставки транспортування самоскидами по Україні:
• центр. Україна – порти Дунаю @43-48$;
• центр. Україна – порти Одеси @32-38$.
Ринкові ставки транспортування самоскидами до Європи:
• Тернопільська обл. – центр. / пн. Італія @140-160€;
• Тернопільська обл. – центр. Болгарія @95-115€;
• Черкаська обл. – пд. Румунія @90-110€.
Ринкові ставки транспортування тентами до Європи:
• Тернопільська обл. – центр. / пн. Італія @86-115€;
• Тернопільська обл. – центр. Болгарія @77-85€;
• Черкаська обл. – пд. Румунія @72-78€.
Нагадаємо, логістика обійматиме близько 10-15% вартості агропродукції.