Лінійка CASE IH Magnum AFS Connect поповнилася флагманською моделлю
Трактор, що вміє майже все
Лінійка тракторів CASE IH Magnum AFS Connect поповнилася флагманською моделлю, максимальна потужність якої 435 к. с.
Клієнт у пріоритеті
Розробляючи нову модель серії Magnum, компанія CASE IH насамперед дотримувалась сучасних тенденцій — поширення систем точного землеробства і передачі великих масивів даних, що дає змогу швидко ухвалювати оперативні рішення й бути ефективнішими в умовах зростання населення, змін клімату й інших викликів. Так з’явився новий трактор Magnum AFS Connect.
Компанія усвідомлювала, що ринки потребують більше автоматизації й комфорту в класі високопотужних тракторів. Тому першим кроком у розробці нової моделі стало збирання інформації від фермерів і операторів. Треба було з’ясувати, що саме їм потрібно, щоб виконувати свою роботу ефективніше. Спочатку попросили персонал 32-х господарств із чотирьох країн написати власні вимоги до цього сегмента тракторів. Потім опитували тисячі клієнтів з усього світу з розділенням вимог за пріоритетами. Виявилось, що користувачам важливо таке: комфорт, безпека, контроль, швидкий доступ до інформації для оперативного ухвалення управлінських рішень. На основі зібраної інформації й будувалась нова модель Magnum AFS Connect.
Лінійка тракторів Magnum AFS Connect складається з п’яти моделей потужністю 280 к. с., 310, 340, 380 і 400 к. с. (новинка). Нова, найпотужніша модель, отримала нову трансмісію, яка була спеціально розроблена для тракторів великої потужності.
Двигун
На тракторах Magnum AFS Connect установлюють двигуни Cursor 9, які можуть розвивати до 435 к. с. Тут застосовано найсучасніші технології, які забезпечують довговічність, надійність та економічність.
Наприклад, технологія CrossFlow передбачає розташування впускного і випускного колекторів із різних боків. Не всі виробники моторів можуть так зробити через нижнє розташування кулачкового вала. В результаті розігрітий до багатьох сотень градусів випускний колектор нагріває повітря, що проходить крізь впускний колектор, і ефективність роботи двигуна помітно знижується. Інженери CASE IH конструюють двигуни так, щоб впускний і випускний колектори були по різні боки блока циліндрів.
Система PowerBoost збільшує потужність двигуна в певних випадках, коли трактор працює з ВВП. У цей момент частину потужності споживає причіпне знаряддя, і щоб не зменшувалось тягове зусилля на колесах, комп’ютер збільшує потужність двигуна. Також трапляється, що треба збільшити продуктивність гідравліки або підтримати швидкість під час переїздів — доки працює ВВП, комп’ютер додаватиме потужності, щоб оператор не відчував дискомфорту в керуванні.
Стандартною комплектацією є функція постійних обертів, яка допомагає правильно експлуатувати двигун й економити пальне. Можна запрограмувати дві швидкості двигуна — одна для загінки, друга для розвороту. Тобто основну роботу трактор виконуватиме за оптимальних обертів, коли досягається максимальна продуктивність за мінімальних витрат палива. Продовженням функції постійних обертів є система APM (Automatic Productivity Management). Вона автоматично керує обертами двигуна й передатним числом трансмісії залежно від навантаження і заданої оператором швидкості руху. Система намагається зменшити оберти двигуна для економії пального й дотримується заданої швидкості. Вона працює для захисту від людської помилки, бо оператор не завжди робить усе можливе, щоб зекономити ресурс двигуна і зменшити витрати пального. У новій моделі Magnum AFS Connect ця система отримала оновлені алгоритми й працює вкрай ефективно з трансмісією, де є 21 передача для руху вперед і 5 — для руху назад. Загалом усі системи оптимізації роботи двигуна заощаджують пальне від 20 до 35%, як порівняти з експлуатацією оператором.
Трансмісія
Виробник пропонує два варіанти трансмісій. Перший — традиційний Full PowerShift 18 . 4 або 19 . 4 залежно від максимальної швидкості, а також новий варіант 21 . 5 для найпотужнішої моделі Magnum 400. Завдання цієї трансмісії — передавати більшу потужність, витримувати більші навантаження й покращити плавність ходу. Більша кількість передач у робочому діапазоні дозволяє робити менше перемикань між діапазонами. Малий крок між передачами (близько 14%) дає змогу працювати в найоптимальнішому режимі.
Другий тип трансмісії — безступенева CVX Drive (по суті — CVT), яка забезпечує швидкість від 30 м/год до 50 км/год. Максимальна швидкість обмежується програмно залежно від обмежень країни експлуатації. Особливістю цієї трансмісії є система Active Hill Control, яка утримує трактор із важким причепом на схилі без застосування педалі гальма. Якщо трактор із важким вантажем зупиняється на схилі й оператор виставляє джойстик у положення «0», гідростат підтримує машину нерухомою. Якщо протягом 1,5–2 хв трактор не рухається, трансмісія переходить у режим Parking.
Трактори Magnum AFS Connect (моделі потужністю 340, 380 і 400) пропонуються у версії RowTrack із задніми гусеничними рушіями. Окрім зменшення ущільнення це дає змогу скоротити відсоток буксування й зберегти структуру ґрунту. Тракторами Magnum RowTrack зручно користуватися тим господарствам, що впроваджують на своїх полях технологічні колії — у цьому разі за допомогою проставок можна збільшувати ширину колії до 3,8 м. В Україні з урахуванням міжрядь просапних культур у 70 см найактуальнішою є колія 3,5 м. Для полегшення поворотів моделі RowTrack обладнують системою Brake Assisted Steering, яка автоматично пригальмовує один із рушіїв. Для гусеничних версій система є базовою, для колісних пропонується як опція.
Зручна гідросистема
Трактори комплектують двома помпами, і хоча є можливість замовити машину з однією помпою, їх практично не ввозять в Україну. Загальна продуктивність помп — 297 л/хв. Чому дві? Коли доводиться працювати із сівалками й гідрооб’ємними приводами, краще мати дві помпи. Одна працює на перші три пари гідровиходів, друга — на інші дві. Потоки розділено, тому для гідромоторів можна застосовувати один потік, для складання/розкладання і підіймання/опускання — інший. Залежно від потреб клієнта може встановлюватись 4, 5 або 6 пар гідровиходів. Також можна замовити систему Power Beyond, яка відповідно до потреби змінює продуктивність гідропомп.
Підлокітник
Багато змін зазнав трактор усередині, і особливо це стосується кабіни. Фактично це повністю нова кабіна, у якій лишилось дуже мало від попередньої моделі. Тут установлено новий підлокітник, новий багатофункціональний важіль, нові клавіші гідравліки, основний монітор, монітор продуктивності й багато іншого. Усього пропонують три варіанти кабіни: базовий, розширений (із камерами, амортизацією, додатковими двірниками та шторками) й преміум. До останнього входить гідравлічна амортизація кабіни, шкіряне сидіння, шкіряне кермо та багато іншого. Цей варіант на 8–10 тис. доларів дорожчий, ніж базовий.
Підлокітник разом із джойстиком розробляли з урахуванням побажань тисяч клієнтів. Наприклад, джойстик можна було ліпити з пластичного матеріалу, і кожен клієнт мав можливість створити щось своє. На основі цих побажань інженери зробили уніфікований джойстик, який припав би більшості клієнтів.
Цікаво реалізовано керування гідравлікою. Підіймання й опускання забезпечують стандартні клавіші, а налаштування параметрів здійснюється як із монітора, так і за старим зразком окремим механічним регулятором. Близько половини клієнтів висловили побажання, щоб було саме так, як на старих моделях, і конструктори дослухались до побажань. Усі клапани гідравліки отримали додаткову механічну фіксацію. Якщо раніше гідравліка блокувалась тільки електронно (цілий контур або певний клапан), то тепер це можна зробити за допомогою зручного фіксатору на кнопці.
Оскільки кожен клієнт має персональні потреби й звички, задовольнити всіх просто неможливо. Тому було реалізовано концепцію налаштовуваних кнопок. Залежно від комплектації кожен трактор має від 8 до 10 кнопок, якім можна призначити одну з більше сотні можливих функцій.
Для керування новими функціями трактора було розроблено новий монітор AFS Pro 1200 з діагоналлю 12 дюймів, який працює з новою операційною системою на базі Android. Тобто робота з меню й налаштуваннями стала дуже схожою на користування смартфоном. Через монітор відбувається контроль самого трактора, системи точного землеробства, опції комфорту, мобільного телефона, аудіосистеми й багато іншого.
Комфорт
Модель Magnum 400 може похвалитись неперевершеним рівнем комфорту. Тут застосовано концепцію п’яти точок амортизації. Починається все з амортизації передньої й задньої навіски. Під час переїздів із важким навісним обладнанням гідросистема автоматично гасить коливання вантажу й таким чином забезпечує стабільний рух трактора.
Амортизація передньої вісі не лише покращує комфорт оператора — її головним завданням є забезпечення стабільності руху трактора під час переміщення по дорозі або по полю. Усі чотири колеса мають постійне зачеплення з ґрунтом, зменшується буксування, краще передається тягове зусилля через колеса на ґрунт.
Амортизацію кабіни пропонують у двох варіантах — з використанням амортизаторів, пружин і сайлентблоків, а також із використанням активної гідравліки (гідроциліндрів, датчиків позиціонування й блока керування, який відстежує частоту й амплітуду коливань і реагує відповідно до встановленої оператором жорсткості).
Здавалося, що нового можна зробити з кермовим керуванням? Але інженери й тут здивували, коли крім стандартного реактивного кермового керування (коли кермо після повороту самостійно повертається в нейтральне положення) запропонували варіант з одночасним гальмуванням однієї сторони, а також систему активного кермового керування, яка дозволяє змінювати передаткове число керма залежно від потреби.
Контроль на відстані
Для кращого контролю в новій моделі реалізовано технологію безключового доступу, яка є опцією. Без ключа, «прошитого» в моніторі, керувати трактором неможливо. Навіть якщо запустити двигун, той вимкнеться за 10 с, і на моніторі з’явиться повідомлення, що ключ відсутній. Власник тракторного парку може контролювати ці ключі й «прошивати» їх у моніторі. Доступ до монітора також багаторівневий. Є адміністратор із розширеними правами — він може виконувати більше дій і налаштувань. Звичайні оператори можуть працювати тільки з тим, що стосується безпосередньо виконання роботи. Для кожного оператора може бути свій ключ, і відповідно до налаштування також будуть відкриватися під кожного користувача окремі.
Нова архітектура електроніки стала причиною нової назви трактора AFS Connect. Якщо раніше робота з даними обмежувалась їх переданням із порталу на трактор і навпаки, то тепер цей функціонал значно розширився. З’явилась можливість діагностувати трактор, збирати й аналізувати дані, віддалено перепрограмовувати й налаштовувати трактор. Також з’явилось значно більше функцій із передання даних. Віддалене приєднання до монітора дозволяє побачити поточний стан систем і налаштувань, а також допомагати оператору змінювати певні налаштування в разі потреби. Також можна дистанційно оновлювати програмне забезпечення.
Новий рівень приймання сигналу
Щоб отримати бездоганний рівень точності позиціонування трактори серії Magnum AFS Connect можуть оснащувати новими ресиверами Vector PRO. Тут залучено технології автозглажування, що дозволяє значно точніше працювати на безплатних сигналах. Гіроскопи дають змогу коригувати положення трактора в просторі й створювати тривимірні карти полів. Крім того, якщо трактор заходить під високовольтну ЛЕП, де потужне електромагнітне поле «глушить» сигнал і система перестає «бачити» орієнтири, блок гіроскопів і далі підтримує правильну траєкторію руху, аж доки трактор не потрапить у зону стабільного сигналу.