11 світових споживчих трендів у виробництві молока
Наразі у виробництві харчових продуктів простежується 11 основних трендів, на які варто орієнтуватись і вітчизняним переробникам молока.
Про це розповів Олександр Чагаровський, доктор технічних наук, професор Одеської національної академії харчових технологій під час IX Всеукраїнської конференції «Молочний бізнес-2016».
1. Переоцінка виробництва напоїв
Глобальне виробництво напоїв досягло максимальних споживчих значень, а тому відбувається переоцінка старих правил. З’являються нові напої, які цілком міняють ринок: напої-сироватки, напої-суміші із молока, маслянки тощо.
2. Снекифікація
Визначення часу для перекусу і повноцінного споживання їжі змінюється. Сьогодні від снекових продуктів вимагають корисних складових, якими легко можна замінити повноцінний обід чи сніданок і повністю задовольнити свій апетит. Це прибуткове виробництво, воно набирає обертів. Тому саме час українським переробникам знайти нові шляхи реалізації і виробництва швидкої молочної їжі. Для популяризації молочних снеків слід зробити акцент на трьох аспектах: відсутність консервантів, традиційні смаки і контроль калорійності розміром порцій.
3. Нове обличчя молочної промисловості
Позитивне майбутнє молочної переробки пов’язане з руйнуванням міфу про шкідливий молочний жир, що містить холестерин. Виробники молока, масла, сиру, кефіру, на жаль, зупинились у своєму розвитку. Відродження слід шукати у виробництві снеків, нових видів йогурту з середземноморськими та східними смаками. Слід повернути популярність молочної продукції через гарантування її натуральності і безпечності.
4. Переосмислення солодкості продуктів
Деякі молочні продукти містять чималий вміст цукру, що робить їх висококалорійними. Замінники цукру не стали вирішенням проблеми. Окрім цього більшість із них є алергенами. Нині існує чітка тенденція до зменшення вмісту цукру. В Англії, наприклад, за словами Олександра Чагаровського, виробникам молочної продукції законом забороняють зазначати будь-яку інформацію про здорові властивості продукту, якщо його частка перевищує 20%. Причина такого обмеження – сумна статистика: близько 8,7% населення хворіють на цукровий діабет.
5. Фрагментація їжі
Споживацький настрій формується під впливом культурних та етнічних особливостей. А використання нетрадиційних, нових для населення смаків, ароматів і сумішей зараз користується великою популярністю і такі продукти отримують позитивні відгуки.
6. Натуральність
Це найголовніший тренд. Він присутній і обов’язковий для всіх галузей виробництва. Щоб забезпечити споживачів якісною продукцією, необхідно, насамперед, робити її з якісної сировини. Сучасні споживачі дуже обізнані: вони знають, які складники шкідливі. Тому не потрібно вводити їх в оману, фальсифікувати продукцію і тим самим втрачати споживача.
7. Їжа на рослинній основі
За часткою споживання продукти на рослинній основі популярніші, ніж молочні. Трендовими рослинними складниками є кокос, бобові і водорості. Для нашого ринку найбільше підходить кокос, який використовують у багатьох молочних продуктах (сирках, йогуртах тошо). Таке використання покращить асортимент продукції і наблизить її споживання до рейтингів рослинної продукції.
8. Логістика
Доставка молочної продукції «до дверей» допоможе реалізувати більше продукції й отримати більший прибуток. У Бразилії, наприклад, уздовж Амазонки ходить човен, на якому продають молочну продукцію. Таким чином населення вздовж головної артерії Південної Америки завжди забезпечене корисною молочною продукцією. В наших умовах корисним буде доставляти продукцію до людей похилого віку, сімей із маленькими дітьми тощо.
9. Корисний білок
Цей тренд започатковано у США, зараз він дістався Європи. Молочний білок є найкращим для засвоєння, а тому корисним, що спонукає більше його споживати, а відповідні харчові продукти користуються високим попитом.
10. «Не містить…»
Для людей, які не переносять глютен, лактозу, необхідно створити продукти такої ж поживності і смаку, але без цих складників. Кількість такої продукції на ринку нині збільшується.
11. Їжа для людей похилого віку
Населення, якому 50 і більше років, згідно зі статистичними даними, до 2030 року збільшиться у відсотковому відношенні. Цих споживачів необхідно забезпечити корисною, смачною і безпечною продукцією.
Додати коментар