Львівський ягідник збуває полуницю агротуристам і рестораторам
Микола Стецьків запрошує на свою ферму «ФайнаBerry» в село Гончари Львівської області міських туристів, які самі вибирають собі полуницю. Частину врожаю продає HoReCa удвічі дорожче, ніж інші фермери гуртовим закупівельникам.
Про це повідомляє EastFruit.
Микола пішов добровольцем в АТО, після повернення додому отримав 28 тис. грн одноразової допомоги від центру зайнятості на розвиток власної справи.
Разом із дружиною вирішили вирощувати полуницю.
«Ми з дружиною виховуємо 4 синів і 1 доньку. І ми згадуємо той момент, коли наші діти потрапили на грядку з полуницею. Їх емоції дуже сильно збереглися в нашій пам’яті. Адже вони виросли в місті і для них земля, кущі полуниці були своєрідним атракціоном – щось нове і нестандартне, яке можна зірвати і з’їсти. І коли ми згадали це, то далі вже з дружиною сфокусувалися на цій ягод», — поділився фермер.
Читайте також: Fruktona створює ягідно-садівничий хаб на Одещині
Починали з 600 саджанців полуниці, згодом плантацію розширили до 1 га. Те, що заклали в 2016 році окупилося вже в 2017-му, а те, що закладалося в 2017-му принесло прибутток у 2018-му.
За словами фермера, в цьому бізнесі великий відсоток доданої вартості. Якщо в середньому у Львівській області суниця в сезон коштує 25-35 грн/кг, то без посередників він продає ягоду сегменту HoReCa по 60-70 грн/кг.
Непогано показала себе й ніша агротуризму. Фермер запрошує до себе на поле туристів з міста, вони самі вибирають собі ягоди.
«У цьому випадку я не несу витрат на робочу силу, упаковку, не витрачаю час на збір і доставку. До речі, людям подобається збирати ягоду і торкатися її руками. Звичайно, це також активний відпочинок для городян, який по-своєму їх «затягує». Варто сказати, що в майбутньому такий напрямок агротуризму буде поширено в великих містах: Києві, Харкові, Одесі, Дніпрі» — розповів Микола Стецьків.
Додати коментар