Точка зору

Які види залізничних перевезень підійдуть молочникам

Валерій Ткачов
заступник директора департаменту комерційної роботи Укрзалізниці

Для молочних підприємств цікавими можуть бути перевезення критими вагонами, контейнерними поїздами та контрейлерами.

На початку війни криті вагони були в дефіциті, їх активно використовували для гуманітарних вантажів. Наразі такої проблеми вже немає, тому молочні компанії можуть застосовувати їх для перевезень. До того ж ціни на криті вагони знизилися на хвилі зменшення попиту.

Ще один спосіб перевезення молочної продукції – це морські контейнери, які транспортуються залізницею. В Європі контейнери – дуже розвинений вид перевезення: понад 50% вантажів транспортуються саме так і по воді, і залізницею. В Україні ж рівень контейнерізації нині становить лише 2,7%. У нас недостатньо терміналів, не вистачає фітингових платформ, немає нормального обігу контейнерів.

Це пояснюється тим, що до війни у нас була сировинна економіка. Ми звикли перевозити великі партії составами – зерно, руда…

Але я бачу, що для молочників контейнери – один із виходів: завантажити контейнер в Україні, довезти до Європи, а там будь-яким видом транспорту можна перевезти.

Укрзалізниця наразі працює над запуском контейнерних поїздів.

В Україні для залізничних вантажоперевезень не існує чіткого графіку, вони відбуваються за остаточним принципом – у пріоритеті рух пасажирських поїздів за розкладом. Але для контейнерних поїздів у нас раніше був такий інструмент. Ми розуміємо, що необхідно рухатися в бік Європи, де все перевозять у контейнерах.

Також Укрзалізниця хоче розвивати контрейлерні перевезення: коли на платформу заїжджає вантажівка (з тягачем або без) і ми її перевозимо. Для молочної галузі такі варіанти можуть бути цікавими.