Точка зору

Як залишити прийнятними ціни на молочну продукцію на полиці

Леонід Тулуш
керівник експертно-аналітичної служби Спілки молочних підприємств України

Рівень цін, за якими молокопереробні підприємства постачають свою продукцію до торговельних мереж, насамперед визначається рівнем цін на молоко-сировину. Останні цього сезону почали зростали ще у серпні, а у вересні-жовтні лише пришвидшили темп.

Загалом цінники на молоко-сировину за останні три місяці зросли більш як на 16% – таких короткострокових стрибків на цьому ринку вже давно не спостерігалося. І сезонність, на яку посилаються виробники молока, відіграє у подорожчанні сировини геть не вирішальну роль. Очевидно, що на ціни сьогодні впливає брак якісного сирого молока та породжений цим ажіотаж.

При цьому в європейських країнах, зокрема в сусідній Польщі, все ще зберігається тренд на зниження цін на молоко-сировину, що з’явився наприкінці минулого року. Як наслідок, конкурентна перевага вітчизняних молокопродуктів, зумовлена нижчим рівнем цін, стрімко нівелюється.

І зростання ціни молочної продукції на полиці буде лише проявом зусиль зі збереження підприємства та й молочної галузі в цілому. Адже кому буде потрібне дороге молоко, якщо його нікому стане переробляти?

У такій ситуації, щоб ціни на полицях залишилися прийнятними, потрібна або часткова компенсація державою вартості молочної продукції, або збалансоване ціноутворення всіма учасниками виробничого ланцюга. Це допоможе врахувати інтереси споживача, для якого ми всі працюємо.