Точка зору

Лютий неможливий без BIOFACH

Анастасія Білич
керівник маркетингової служби Агропромислової групи «Арніка»

Командою Арніка – агропромислова група ми щорічно беремо активну участь в цій виставці як експоненти, спікери та відвідувачі. В цьому році вперше за історію Biofach виставка проходить онлайн, але від того є не менш цікавою.

У перший день виставки відбулось офіційне відкриття Національного павільйону, в якому цьогоріч беруть участь 22 компанії, серед яких виробники зернових, зернобобових та технічних культур, злакових продуктів, ягід, фруктів та соків, соняшникової олії та кормових інгредієнтів. Під час офіційного відкриття учасників Національного павільйону привітали із початком виставки Міністр аграрної політики та продовольства Роман Лещенко, заступник Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Сергій Глущенко, голова Держпродспоживслужби Владислава Магалецька та заступник Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України – Торговий представник України Тарас Качка.

Активною частиною першого дня виставки були також заходи Biofach, що проходили на спеціально розробленій для потреб виставки платформі Talque. Щогодини відбуваються семінари, тренінги, конференції, дискусії, до яких можна долучатись не лише слухачем, а й активним учасником, задаючи питання спікерам та беручи участь у фахових опитуваннях. Крім того, організатори Biofach пішли ще далі, створивши можливість учасникам-експонентам та візитерам спілкуватись між собою, влаштовувати онлайн-дзвінки та відео-конференції. 

За перший насичений день Biofach ось що вдалось дізнатись та чим надихнутись:

  • що органічне виробництво сприймається як стовп кліматичних інновацій (і що особливо приємно, це прозвучало з вуст українських урядовців);
  • що в Програмі Президента щодо стратегії розвитку економіки передбачено, що Україна повинна стати центром виробництва безпечних та екологічних продуктів харчування;
  • що органіка буде невід’ємною складовою розвитку агросектору України, а заходи підтримки будуть вплетені у різноманітні інструменти (як то, наприклад, передбачено з/п 3205 щодо часткового гарантування кредитів у сільському господарстві);
  • що українське органічне виробництво є конкурентоспроможним і без державної підтримки, проте адресна дотація розглядається як дотація розвитку (так звана value subsidy);
  • що такі ініціативи ЄС як вуглецевий та пестицидний податки не лише пришвидшать розвиток їх органічного сектору, але і переформатують структуру експорту та імпорту та його географію;
  • що шахрайство в органічному секторі, насамперед, асоціюється із «довгими ланцюгами постачання», «транспортуванням», «трейдерами» та «недостатністю контролю» (на основі опитування, що було проведено під час одного із заходів Biofach);
  • що найбільшими викликами для продуктів органічного виробництва є тренд на plant-based продукти харчування, еко-маркування (що лише вводить в оману споживачів), складна ієрархія стандартів, а також шахрайство на різних етапах створення доданої вартості;
  • що світовий ринок органічної продукції у 2019 р. зріс до 106 млрд євро (+9 млрд порівняно із 2018);
  • що найбільший ріст ринку (+13.4%) спостерігався у Франції;
  • а найвищий та рекордний рівень споживання органічних продуктів (344 євро/людину) був у Данії (навіть Швейцарія у 2018 р. не досягла такого показника, рівень споживання становив 312 євро);
  • що сертифікованих органічних земель у 2019 році було 72.3 млн га (ріст в 1.6% порівняно із 2018 роком забезпечила переважно Європа, яка додала 0.9 млн га до свого органічного земельного банку);
  • що із COVID-19 змінилась поведінка споживачів при виборі продуктів (health is a new wealth), зросли онлайн продажі продуктів харчування, збільшився попит рітейлу на органічні продукти;
  • що у ТОП-5 органічних експортерів до ЄС входять КНР, Україна, Домініканська Республіка, Еквадор та Перу;
  • а серед ТОП-5 імпортерів в ЄС – Нідерланди (1.04 млн т продукції), Німеччина (0.43 млн т), Великобританія (0.39 млн т), Бельгія (0.37 млн т) та Франція (0.24 млн т);
  • і, нарешті, що цифрові кімнати на платформі Biofach дають відчуття майже 100% присутності на виставці, адже чати та відео-дзвінки гудуть протягом цілого дня.

А ще команда Органічна Україна та всі учасники цьогорічного національного павільйону зробили колосальну роботу, так гідно представивши Україну на Biofach eSpecial.

Цьогорічний національний павільйон крокує виставкою із гаслом «We are here to make a difference». Чому саме таке гасло? Наш німецький колега неймовірно точно зауважив, що «making a difference is about taking the responsibility».

І так, дійсно, ми тут всі, на національному павільйоні та кожен на своєму підприємстві, тому що ми взяли на себе відповідальність.

Відповідальність – бути органічною Україною. Бути прозорими, чесними та створювати такий імідж для нашої країни. Бути творцями позитивних змін.

Ми – в Арніці – пишаємося бути частиною органічного світу.