Точка зору

Органічний ягідник: не тільки продукція, а й місце релаксації

Інна Колосок
Гол. агроном ТОВ «Агрофірма «Інберрі», Сумська обл.

Для українських господарств вирощування органічної продукції –– це передусім бізнес. Але в інших країнах фермери налаштовані не лише на монетизацію аграрних зусиль.

Наприклад, мені було цікаво поспілкуватися зі швейцарцями, для яких органічний ягідник –– це не тільки комерційний проект. Про органічне вирощування в них особливе уявлення: це і чисте повітря, і місце для релаксації.

У перспективі так має бути і в «Інберрі». Для цього є всі передумови: тут чудова, затишна, мальовнича місцевість. Підприємство господарює на 12 гектарах орендованої землі у Великописарівському районі Сумської області, в мальовничій місцевості поблизу річки Ворскли, на території Гетьманського національного природного парку. Приємно бачити, як поступово наша ділянка перетворюється на оазу ягідництва.

Територія ягідника –– це не лише розораний для нього масив і не тільки господарська зона. Тут є місце для зони відпочинку, яку поступово облаштовуємо. Зберегли кілька сосен, які росли на місці ягідника раніше, плануємо збудувати альтанку, зробити це місце ще затишнішим і комфортнішим.

Ми відкриті і завжди раді гостям. У цьому році зібрали наш перший, тестовий урожай. Влітку в господарстві побували діти на екскурсії: батьки попросили показати їм, як росте лохина. Дітям дали по кошику, дозволили збирати ягоди, дитячій радості не було меж.

На промисловий урожай із перших трьох гектарів насаджень ми маємо вийти у 2020 році. Але, щоб на належному рівні організувати реалізацію продукції, слід провести велику підготовчу роботу: зокрема, йдеться про розробку етикетки та упаковки відповідно до правил сертифікаційного органу «Органік Стандарт».

У нас є план відвідування міжнародних виставок для представлення своєї продукції, будемо заявляти про себе і налагоджувати контакти з потенційними партнерами. До речі, є фірми-експортери, які вже чекають на наш урожай. Але про експортування наших ягід може йтися тільки тоді, коли в плодоношення увійдуть всі насадження, адже для експорту формується партія певного обсягу. Поки що плануємо продавати ягоди на внутрішньому ринку.