«Астарта Сервіс» виходить на ринок із високоякісним насінням, випробуваним на десятках тисяч гектарів
Вища проба
«Астарта Сервіс» виходить на ринок із високоякісним насінням, випробуваним на десятках тисяч гектарів.
За твердженням науковців, майбутній врожай на 50–60% залежить від потенціалу продуктивності та адаптивних можливостей сорту, решта — справа технологій та ґрунтово-кліматичних умов. У новоствореному насіннєвому підприємстві ТОВ «Астарта Cервіс», що є структурним підрозділом холдингу Астарта, вдало поєднують ці чинники, отримуючи в результаті високоякісне насіння під брендом Astarta Select та відшліфований технологічний супровід, які пропонують своїм партнерам.
Як юридична особа, ТОВ «Астарта Cервіс» працює усього два роки, але вже завоювало прихильність багатьох підприємств своєю продукцією — від холдингів до невеликих фермерських господарств. Цьому сприяє не тільки висока якість пропонованого насіння, але й довіра до виробника — компанії, яка впродовж 25-ти років підтверджує статус надійного партнера та впроваджує інноваційні рішення у виробництво.
– Створення нашого внутрішнього підприємства «Астарта Cервіс» продиктовано потребами холдингу Астарта мати посівний матеріал сільгоспкультур, якість якого ми можемо контролювати на кожному етапі виробництва, — розповідає директор підприємства Олександр Пилипенко. — Для цього ми маємо висококваліфікованих спеціалістів, сучасне технічне оснащення та можливість тестувати гібриди та сорти на багатьох тисячах гектарів холдингу в різних ґрунтово-кліматичних умовах. Але для того, щоб ефективно здійснювати такий контроль, потрібно було виробництво насіння сконцентрувати в одному місці — так з’явилася ідея створити «Астарта Cервіс». З часом ми збільшили свої потужності, тож з’явилася можливість виробляти насіння відмінної якості і для зовнішніх клієнтів, зокрема сортів пшениці та сої, що підтвердили свій високий потенціал у виробничих посівах на десятках тисяч гектарів холдингу.
Нині ТОВ «Астарта Cервіс» має три основні напрямки діяльності: вирощування та доробка насіння сої та пшениці, агрохімічне обстеження ґрунту з наданням рекомендацій щодо системи живлення, а також проведення незалежних випробувань сортів, препаратів та технологій вирощування сільгоспкультур.
Насіннєвий напрямок підприємства розпочинається з двох науково-дослідних пунктів поблизу Миргорода Полтавської області та Хмільника Вінницької області — саме тут проводять випробування нових сортів та гібридів, ЗЗР, агрохімії, технологічних прийомів, після чого найкращі зразки впроваджують в товарне виробництво холдингу. Фактично ці відібрані сорти в товарних посівах проходять додаткове випробування, а ті, що знову підтвердили свій високий потенціал на багатьох тисячах гектарів, агрономи відбирають для насінництва. Ось такий двоступеневий відбір.
Процес виробництва насіння продовжується на насіннєвих ділянках загальною площею 10 тис. га, розташованих в Полтавській та Хмельницькій областях. Розташовані вони поблизу двох насіннєвих заводів компанії, де відбувається процес подальшої доробки насіння. Роботу над якістю насіннєвого матеріалу агрономічна служба компанії починає вже з етапу протруювання фунгіцидно-інсектицидними протруйниками, продовжує ретельним дотриманням технологічних вимог до вирощування насіння, забезпечуючи високу сортову чистоту проведенням видових і сортових прополок. У результаті все без виключення насіння пшениці та сої бренду Astarta Select підтверджується державними сертифікатами, що засвідчують його сортові та посівні якості.
Доробка насіння проводиться на двох сучасних насіннєвих заводах компанії в Полтавській та Хмельницькій областях, оснащених високоякісним обладнанням світових брендів Cimbria та Petkus. Гордість компанії — сучасний фотосепаратор, за допомогою якого на насінні відслідковують можливі відхилення від заданих параметрів — щодо кольору, форми, наявності домішок, виключаючи таким чином ймовірні дефекти. Окрім того увесь процес доробки насіння контролює агрономічна служба «Астарта Cервіс» разом з операторами насіннєвих заводів доопрацьовують насіння. Так в компанії досягають високої якості насіння.
Загальновідомо, що максимальну енергію проростання має тільки добре виповнене насіння, яке в подальшому дасть старт повноцінному розвитку рослин. Відтак фахівці «Астарта Cервіс» велику увагу приділяють отриманню високої маси тисячі насінин.
– Ми не виготовляємо дрібного насіння, — говорить Олександр Пилипенко. — Натомість виставляємо такі параметри калібрування, які дають змогу отримати більш вирівняне крупне насіння, адже саме таким чином можна отримати якісні рівномірні сходи, що є запорукою доброго врожаю. Тобто ми не шкодуємо насіннєвий матеріал, формуючи партії насіння однієї фракції, і навіть збільшуючи відсоток відходу від доробки насіння. Такого принципу ми дотримуємося як для виготовлення насіння для власних потреб, так і для наших зовнішніх клієнтів.
Цього сезону «Астарта Cервіс» пропонує для реалізації базове насіння (супереліта та еліта) та сертифіковане насіння першої репродукції озимої пшениці, оригінаторами якого є Інститут фізіології та генетики рослин НААНУ, Селекційно-генетичний інститут, компанії КВС, РАЖТ, Осева, ЗаатБау Лінц. Усі сорти повністю адаптовані до місцевих ґрунтово-кліматичних умов і продемонстрували високі результати врожайності та якості зерна в товарному виробництві.
Для східного регіону країни «Астарта Cервіс» пропонує сорти пшениці бренду Astarta Select Литанівка, Зиск, Наснага, Мудрість одеська, оригінатором яких є Селекційно-генетичний інститут, Богдана, Астарта, Подолянка, Володарка, Каланча, Софія Київська Інституту фізіології та генетики рослин. У західному регіоні краще здатні розкрити свій потенціал сорти Богдана, Каланча, Даринка Київська, Дарунок Поділля Інституту фізіології та генетики рослин, Кубус селекції КВС, Реформ, Практик, Балетка, Бардотка компанії РАЖТ, Юлія твід компанії Осева та Фіделіус селекції ЗаатБау Лінц.
Нині «Астарта Cервіс» готова запропонувати зовнішнім клієнтам 3–5 тис. тонн насіння озимої пшениці та 2–3- тис тонн насіння сої. Утім, компанія має амбітні плани збільшити об’єми реалізації і виходити на насінницький ринок у якості повноцінного гравця, через кілька років довівши об’єми реалізації до 5 тис. тонн насіння кожної культури. Для цього в компанії мають наміри розширювати співпрацю з іншими оригінаторами — вітчизняними та іноземними для максимального забезпечення потреб клієнтів. Утім, як кожен відповідальний виробник, у компанії воліють тримати інтригу щодо намічених перспектив розвитку. Але наполегливо працюють над утіленням своїх планів.
Людмила Степанчук