Агромаркет
Головне:
Агромаркет

Поєднати непоєднуване

АгроМаркет
Джерело:
АгроМаркет
Поділитись:
Поєднати непоєднуване

Як убезпечитися від ризику перетворити свій парк техніки на «зоопарк».

 

Розвиток диджитал-систем, мобільних додатків та іншого новітнього обладнання для аграрного виробництва став важливим елементом підвищення його ефективності. Утім, далеко не кожне технологічне рішення адаптоване до тих, якими вже користується фермер. З проблемою сумісності різнобрендової техніки (як і збору даних за таких обставин) зіткнулося вже чимало господарств. І нині кожен у пошуку універсальної системи, завдяки якій можна буде ефективно керувати навісним і причіпним обладнанням будь-якої фірми в тандемі з тракторами й комбайнами.  

 

Труднощі «перекладу» 

 

Чимало знаних світових компаній, як, скажімо, John Deere, CNH, СLAAS, постачають агросектору техніку з уже вбудованими функціями автопілоту, паралельного водіння, курсовказівниками тощо. Якщо ж наявні у господарстві машини й агрегати — від різних виробників, «подружити» їх допомагають технології Hexagon, Trimble, Raven, Monada. Одним із найоптимальніших рішень для коректної взаємодії електроніки й найрізноманітніших агрегатів, а також можливості експортувати дані в програмні комплекси й організувати оперативний обмін даними є використання стандарту ISOBUS. Протокол цього стандарту називають «мовою спілкування» між електронікою трактора і з’єднаних з ним знарядь. Цей стандарт дає можливість об’єднати, скажімо, трактор New Holland, сівалку Kverneland, сівалку точного висіву Kuhn, обприскувач Amazone і розкидувач добрив Rauch. Найупізнаваніший символ ISOBUS — дев’ятиконтактний штекер, що підключають до гнізда у тракторі, поєднуючи його таким чином із додатковою технікою. До блоку роз’ємів In-Cab-Connection підключають інші компоненти, зокрема термінали. Налаштування додаткової техніки можна робити не виходячи з кабіни трактора й не зупиняючи його роботу. Поточний стан налаштувань можна побачити на терміналі, внести зміни в них і за потреби зберегти для подальшого використання. Гнучко адаптувати знаряддя або агрегат до поточних умов, щоразу покращуючи кінцевий результат роботи. 

Вибираємо варіанти 

 

Аби опанувати й успішно використовувати систему сумісності техніки у своєму господарстві, є сенс ознайомитися з варіантами її підключення. Їх, за словами Олександра Руденка, генерального директора Farmers Edge в Україні, є щонайменше чотири. 

Варіант А — Ідеальний 

 

Техніка (тягова та причіпна) має CAN (Controller Area Network — локальна мережа контролерів, він же CAN-Bus та Інтерфейс CAN) і зав’язана в єдину екосистему. Тут здійснюється пряме підключення в діагностичний порт. Оператор техніки отримує інформацію з трактора (перегляд в режимі онлайн і формування звітів, наприклад, щодо витрати палива або швидкості), а також із причіпного обладнання — стосовно витрати добрив чи насіння. 

Варіант B — Допустимий 

 

Тягова та причіпна техніка має CAN, але не зав’язана в єдину екосистему. Тому в цьому варіанті формується два незалежних під’єднання: перше — до трактора, друге — до монітора причіпного обладнання. Відтак оператор теж має повний обсяг інформації в режимі онлайн, а також звіти щодо витрати пального, добрив, насіння. 

Варіант С — Типовий для наших реалій 

 

У цьому варіанті господарство має трактор без CAN і причіпне обладнання з CAN. Відбувається під’єднання до монітора причіпного обладнання, для чого потрібна система GPS на техніці, і зчитування інформації тільки з монітора причіпного обладнання. 

Варіант D — Простий 

 

Під’єднання до техніки та причіпного обладнання без CAN відбувається шляхом установки різних датчиків. Ключове питання — гарантії отримання валідної інформації. 

І складне буває простим 

 

1. Як «подружити» різнобрендове обладнання?

Звернутися до розробника, котрий має універсальні трекери, що дозволяють зчитувати c CAN (тягового або причіпного обладнання), і передати інформацію в цифрову платформу. Альтернативний варіант — знай ти платформу, яка вміє читати і декодувати сигнал з різної техніки, перетворюючи вихідну інформацію у звіти. 

2. Як сформулювати технічне завдання?

Передусім треба визначитися, для чого і який саме тип моніторингу необхідний. Наприклад, «просто логістика» (тобто треба визначати швидкість і місце розташування техніки) або ж «контроль за використанням палива» (його витрати, зливання, залишки). Моніторинг ефективності включатиме ще й додаткові параметри контролю (обсяг виробленої продукції, час використання комбайна чи трактора й ін.). Розуміння потреб допоможе підібрати обладнання (датчики, тип трекера), що дозволить акумулювати необхідні дані. 

3. Які потреби й проблеми в агросекторі найпоширеніші?

Серед найпоширеніших — непристосованість техніки до прогресивного моніторингу, відсутність CANшини, сенсорів на техніці. За відсутності інвестицій у нову техніку й обладнання, простим рішенням є моніторинг логістики та контроль пального шляхом інсталяції додаткових датчиків і простих трекерів. 

4. Чи складно адаптувати систему до нового обладнання?

Загалом це проблема не аграрія, а запитання до його постачальника послуг. Якщо йдеться про можливість підключення трекера, то для цього головне наявність CAN, до якої можна підключитися, і наявність цифрових сенсорів, підключених до CAN, з яких можна отримувати інформацію про параметри роботи техніки. Цифрова платформа FarmCommand одразу сформована для використання з різними видами техніки. 

5. У чому суть інноваційних рішень щодо «сумісності» техніки? 

Запропонована Farmers Edge система не залежить від виробника техніки, ми працюємо з усіма основними брендами сільськогосподарської техніки, представленими на агроринку України (JD, CASE, Versatile, New Holland, Borgault, Challenger and etc.). На відміну від багатьох конкурентів, ми сфокусовані на наданні максимально технічно можливої інформації з техніки, а не просто на логістиці та контролі пального. Значущим для компанії є якісне виконання технологічних операцій, що має прямий вплив на стан культури в полі, й отримання кінцевого результату — врожаю. Це дозволяє збирати телеметрію і дані CAN з техніки (тракторів, комбайнів), а також параметри виконання завдань з причіпного / самохідного устаткування (посівні комплекси, розкидачі добрив, обприскувачі). Система відстежує роботу техніки в режимі онлайн (додаток IN CAB), вміє здійснювати порівняльний аналіз і формувати різноманітні звіти.  

Лариса Степанушко 

газета “АгроМаркет”, червень 2019 року

 

Усі авторські права на інформацію розміщену у газеті “АгроМаркет” та інтернет-сторінці газети за адресою https://agrotimes.ua/journals належать виключно видавничому дому «АГП Медіа» та авторам публікацій, згідно Закону України “Про авторське право та суміжні права”.
Використання інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому «АГП Медіа». 

Джерело:
АгроМаркет
Поділитись: