Техніка

Навантажувальні роботи потребують навантажувача важкого класу внаслідок його високої продуктивності

Для складних завдань

Для складних завдань

Навантажувальні роботи потребують навантажувача важкого класу внаслідок його високої продуктивності.  

Зазвичай більшість підприємств аграрної галузі України застосовують телескопічні навантажувачі малого і середнього класів через їх зручність й універсальність. Однак у розмовах із фермерами доводиться чути про бажання придбати потужнішу машину. Майже всім бракує продуктивності в навантажувальних операціях, бо згадані вище моделі хоч і працюють швидко, але не можуть підіймати велику вагу. От і доводиться одну вантажівку «пакувати» за 40–50 підходів. Крім того, коли йдеться про будівельні роботи та переміщування ґрунту, піску або щебеню (ці матеріали значно важчі за зерно), тут також виникають обмеження, і у якійсь момент це починає дратувати не лише оператора, а й власника. 

Фронтальний і телескопічний 

Компанія Weidemann кілька років тому розпочала виробництво важкої моделі — це потужний фронтальний навантажувач класу 11 т. Ця машина здатна задовольнити вимоги більшості аграріїв саме в продуктивності навантаження і може вирішувати ширше коло завдань. 

Виробництво навантажувачів важкого класу розпочалося наприкінці 2018 року. Вже у базовій комплектації ці машини мають широкий перелік обладнання. Замовник має змогу обрати індивідуальну конфігурацію навантажувача залежно від того, як планується експлуатувати машину. Наприклад, можна обрати двигун, трансмісію, кабіну, продуктивність гідравлічної системи, зовнішні гідровиходи й багато іншого. 

Модель 9080 являє собою колісний фронтальний навантажувач із максимальною висотою точки повороту ковша 4,26 м. Цього цілком достатньо для завантаження зерновозів, у яких найвища висота бортів серед вантажного автотранспорту. Високу продуктивність забезпечує велика вантажність: перекидне навантаження з ковшем становить 5290 кг. Загальна вага машини — 10,7 т. Вантажна стріла сконструйована так, що водій має дуже хороший прямий огляд навісного обладнання. Це стало можливим завдяки тому, що основні гідроциліндри розташовано вздовж правої та лівої секцій стріли, а посередині — вільний простір. 

Серія 90 навантажувачів також представлена телескопічним колісним агрегатом із загальною вагою 11,2 т і перекидним навантаженням із прямим ковшем — 6594 кг. Обидві моделі з’явилися на українському ринку на початку 2019 року, їх уже можна замовляти. 

Також у цьому класі виробник пропонує телескопічну модель 9580Т. Стріла розташовується перед кабіною, усі гідроциліндри, як підйому, так і висування встановлено зовні. Проте усе зроблено досить компактно, і оператор може вільно спостерігати за навісним обладнанням. Максимальна висота точки повороту ковша становить 5,48 м, а максимальна висота завантаження — 5,21 м. Вага машини дещо більша за фронтальну модель і становить 11 210 кг. 

Два варіанти двигунів 

Постачальником двигунів для цих і багатьох інших моделей навантажувачів Weidemann є компанія Deutz. У важкому класі виробник пропонує два турбодизельних двигуни об’ємом 3,6 і 4,1 л і відповідною потужністю 100 кВт/136 к. с. і 115 кВт/156 к. с. Для України в стандартному виконанні норма токсичності моторів — на рівні 3А. Однак за бажанням можна замовити більш екологічні машини, де відпрацьовані гази будуть очищуватись за допомогою системи DOC/SCR (дизельний каталізатор окислення / вибіркова каталітична нейтралізація). Це дасть змогу зменшити токсичність викидів до ступеня IV. Якщо ж додатково замовити й сажовий фільтр, токсичність вихлопів відповідатиме ступеню V. Це може стати в пригоді тим підприємствам, де навантажувач значну кількість часу працюватиме в закритих приміщеннях або у виробничих зонах із певними вимогами до чистоти. Однак основним силовим агрегатом для України є двигун Deutz потужністю 136 к. с. із нормою токсичності 3А. 

Швидко і повільно 

Стандартне оснащення передбачає 3-ступеневу коробку перемикання передач із гідростатичним приводом, яка забезпечує швидкість руху до 20 км/год. Як опцію можна обрати нову трансмісію Power Drive 370. Це безступенева гідростатична трансмісія, що забезпечує вище тягове зусилля й вищу максимальну швидкість (до 40 км/год) — вона лишається компактною, зручною у керуванні й енергоефективною. Через відсутність муфт й інших елементів, що здійснюють перемикання, трансмісія споживає менше енергії, є надійнішою й потребує менше витрат на обслуговування з розрахунку на весь період експлуатації. 

Великий і компактний 

Компанія Weidemann, розробляючи всю лінійку навантажувачів, прагне створювати максимально компактні машини. Це стосується і класу 11-тонних машин. Незважаючи на їх вагу, потужність і продуктивність, вони мають досить скромні габарити. Наприклад, загальна довжина моделі 9080 з ковшем становить 7,10 м, а ширина зі стандартними шинами — 2,39 м. Висота навантажувача — 3,10 м. Телескопічна модель 9580Т має трохи меншу довжину з ковшем — 6,98 м, а інші розмірі збігаються з фронтальною версією. Загалом компактні габарити дають змогу працювати в більшості складських і виробничих приміщень, а також легко маневрувати вузькими будівельними майданчиками. Цьому сприяє шарнірне зчленування та хитна задня вісь. Навіть на нерівних поверхнях навантажувач добре «тримається за землю», передача тягового зусилля завжди є оптимальною. Кут повороту — 40°, а радіус розвороту (за зовнішніми шинами) — 4,90 м.

З думкою про оператора 

Усередині для оператора місця вистачає із запасом. Комфортне розміщення є запорукою стабільної роботи впродовж тривалого часу. Всі елементи керування в кабіні розташовано в зоні огляду — до них легко дотягнутися. На великий 7-дюймовий дисплей виводиться інформацією про стан машини та її найважливіші функції. У разі потреби за допомогою елемента керування Jog Dial можна у ручному режимі змінити продуктивність гідропомпи. Наприклад, коли працює активне навісне обладнання, що не потребує повної потужності від гідросистеми, можна зменшити її продуктивність. Відповідно, зменшиться потреба в енергії, двигун споживатиме менше пального. Робота не менших обертах додасть комфорту під час переміщення машини та підійманні/опусканні стріли. 

Також для забезпечення комфортної роботи оператора на правому підлокітнику амортизованого сидіння встановлено панель керування з мультифункціональним джойстиком із пропорційним керуванням Jog Dial, а також електронним ручним газом і поштовховим рухом. 

Як тяговий засіб 

Часто у фермерів виникає потреба в перевезенні різних вантажів, з якими потім працюватиме навантажувач. Наприклад, під час посівної доводиться переміщувати й завантажувати насіння і добрива. Після збирання врожаю багато господарств пресують солому і звозять тюки. З навантажувачами 90-ї серії подібні перевезення можуть стати простішими. Машини здатні транспортувати причепи вагою до 18 т. Для цього їх оснащують буксирними пристроями — замовник може обрати, який саме тип йому потрібен. 

Інші статті в цьому журналі

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ