Техніка
Головне:
Техніка

Телескопічний навантажувач здатен замінити велику кількість машин із меншими витратами часу і пального

Інструмент для розвитку

Інструмент для розвитку

Телескопічний навантажувач здатен замінити велику кількість машин із меншими витратами часу і пального

Під час відвідин різних агропідприємств часто вдається побачити, як власник вирішує різні завдання і чим керується у виборі техніки й технологій. Так сталось і цього разу: ми завітали до невеликого фермерського господарства ПСП «Патріот», яке розташоване на півночі Харківської області в селі Рясне. Тут господарюють на 1200 га землі, вирощуючи основні сільськогосподарські культури: кукурудзу, озиму пшеницю, сою, соняшник, горох, просо і гречку. Підприємство поступово покращує рівень технологічності, купуючи сучасні машини для виконання всього спектра технологічних операцій.

Одним із найбільш знакових придбань стала купівля телескопічного навантажувача Weidemann Т5522 у 2019 році. Ця машина працює на більшості робіт, що пов’язані з рослинництвом, а також з операціями всередині машинного парку, на току, фермі, в зерносховищах. Дві останні зими небачені снігопади руйнували накриття току, і за допомогою навантажувача Weidemann вдавалось оперативно відновлювати будівлю. Машина активно працює на відвантаженні зерна — за останній сезон вона завантажила більше як 6500 т збіжжя. Складні ремонти техніки в польових умовах також не обходяться без навантажувача. За словами директора підприємства Анатолія Тільнова, цій машині заміну знайти неможливо. Нині він розглядає можливість придбання ще одного навантажувача, оскільки нерідко виникає потреба в одночасному виконанні різних робіт. Наприклад, під час нашого візиту навантажувач працював у полі — завантажував добрива у сівалку. В цей самий момент до фермера їхали покупці сої, і потрібно було завантажувати автотранспорт.

Корпус машини практично не виступає за габарит задніх коліс, що запобігає зіткненням з перешкодами

За словами директора, навантажувач має безліч переваг. Він практично не пошкоджує зерно, завантаження виконує швидко. Нічого складного в керуванні немає — нині на машині працюють три механізатори, які після короткого ознайомлення і тренування почали виконувати різі завдання. За два роки експлуатації ніяких питань до технічного стану не виникало.

До позитивних сторін слід також віднести незначні габарити й вагу навантажувача. Він може проїхати у будь-яку шпарину і розвернутись там, де більші машини взагалі працювати не зможуть. Мала вага сприяє економії пального. Конкретно витрати солярки не рахували, але однієї заправки вистачає на тривалий час роботи. Іншими словами, керівник навіть без точного обліку впевнений у тому, що машина є економічною.

Всередині

Навантажувач Weidemann Т5522 належить до класу малих машин. Його вантажність становить 2,2 т, а максимальна висота підіймання — усього 5,5 м. Малі габарити є перевагою машини, однак це внесло певні обмеження у вільний простір кабіни. Зовні здається, що оператору тут ніде розвернутись. Однак на власному досвіді автор переконався, що це не так. Тут не лише можна нормально розміститись, а ще й активно працювати. Права рука зручно лягає на консоль із джойстиком, ліва — вільно крутить рульове колесо. До речі, кермо навмисно зроблено маленьким, щоб рука рухалась із мінімальною амплітудою. Оглядовість із кабіни просто чудова — оператор бачить усе, що робиться навколо машини, а також над нею. У разі потреби вікно в даху можна закрити непрозорою шторкою, і сонце не «підсмажуватиме» оператора. Система обігріву й кондиціонер створюють комфортні умови для роботи за будь-якої зовнішньої температури.

Навантажувач оснащено двигуном Perkins потужністю 49 к. с., який повністю забезпечує енергією машину і в той самий час споживає мінімум пального. Якщо розглядати машини з більшою висотою підіймання й більшою вантажністю, вони автоматично матимуть більші габарити й більшу вагу. Відповідно, зросте потреба в потужності, і витрата пального не буде такою скромною.

Стріла має два окремих гідроциліндри підіймання: один установлений уздовж стріли, другий — поперек. Всередині стріли встановлено гідроциліндр, що відповідає за її висування. Під час підіймання/опускання виліт стріли автоматично змінюється таким чином, щоб вантаж був над однією точкою. Ця система називається VLS (Vertical Lift System).

Трохи менше ніж за два роки навантажувач напрацював 1413 мотогодин.

Як розповів Олександр Любченко, директор із продажу техніки Групи компаній «ТРІА», їх співпраця з ПСП «Патріот» розпочалася 2014 року з придбання зернової сівалки Amazone. До того в господарстві не було практично жодної одиниці імпортної техніки. Власник побачив, що йому продали справді корисну машину, яка суттєво змінила розуміння процесу сівби, і відтоді співпраця триває. Крім того, сервісна служба дилера показала, що вміє працювати якісно й оперативно, вчасно вирішуючи всі питання, що виникали в процесі експлуатації сівалки.

Нині практично всі машини для обробітку ґрунту, сівби й внесення добрив власник ПСП «Патріот» Анатолій Тільнов обрав від відомого німецького виробника Amazone. Це два плуги Cayron 200, плуг Cayros 4+1, дискові борони Catros шириною захвату 4 і 5 м, зернові сівалки Amazone D9-60 Super і Amazone D9-6000 TC, просапна сівалка Amazone ED-6000-2C, а також розкидач Amazone ZAM-1001. На цьому бажання купувати якісну техніку не зникло: власник придбав 12-метрову штригельну борону Hatzenbihler, глибокорозпушувач Jympa і телескопічний навантажувач Weidemann моделі Т5522.

Результатом співпраці з Групою компанії «ТРІА» насамперед стало збільшення ефективності виробництва і пришвидшення процесу технічної модернізації. Сучасні машини дали змогу більше заробляти й менше залежати від примх погоди. Тож ставши на цей шлях, власник із нього не звертає.

ГОВОРЯТЬ ЕКСПЕРТИ

Анатолій Тільнов, директор ПСП «Патріот»

Анатолій Тільнов

— Кілька років тому в нас ситуація із грошима була дещо напруженою через слабкі урожаї. двічі снігопади руйнували тік, що потягнуло додаткові витрати. однак ми все ж вирішили придбати навантажувач, який відпрацював у відновленні споруд. до цього у господарстві працював навантажувач т-156к, а також зернометачі. з появою навантажувача weidemann вантажити зерно стало набагато простіше, швидше і без травмувань.

До стандартної комплектації входили вила і ківш на 1,5 м³. однак ми вже зрозуміли, що потрібен ківш зі щелепним захватом для завантаження сміття, гілок і дерев. нам доводиться обрізати посадки й прибирати території, тож такий пристрій дуже допоміг би.

Володимир Коротов

Володимир Коротов, менеджер із продажу Групи Компаній «ТРІА»

До технічних характеристик навантажувачів ще в радянські часи склався стереотип: висота підйому становити 7 м, вантажність — 3 т. важко сказати, чому такий стандарт було заведено, але реалії сьогодення говорять про те, що навантажувачі зі скромнішими характеристиками здатні виконувати весь комплекс робіт в агропідприємстві. висоти у 5,5 м достатньо для завантаження автотранспорту. ківш у 1,5 м³ дещо сповільнює процес завантаження, але це компенсується хорошою маневровістю. ззаду габарит машини має мінімальний виступ за колісну базу. це дає змогу безпечно працювати в місцях з обмеженим простором. за наближення до перешкоди в більшості випадків перший контакт із нею відбувається не корпусом навантажувача, а колесами. трансмісія має три діапазони, до того ж у кожному діапазоні можна рухатись від 0 до 5, 10 або 20 км/год.

Володимир Сіренко

Володимир Сіренко, агроном ПСП «Патріот»

— Машина в нас працює кожен день. Нині завантажуємо у сівалку мінеральні добрива, тож сівба відбувається без затримок. Механізаторам працювати просто: хто навчився, той все робить автоматично. Крім того, машина завантажує зерно, вивантажує техніку, добрива й інші вантажі. Тобто це і кран, і навантажувач в одній машині. Зерно вантажиться значно швидше, ніж зернометачами або нашим старим фронтальним навантажувачем Т-156К. Також значно менше людей потрібно для виконання різних робіт.

Євген Тільнов

Євген Тільнов, заступник директора ПСП «Патріот»

— Значною мірою розвиток нашого підприємства підштовхнула компанія «ТРІА», яка продає імпортну сільгосптехніку. Вони переконали батька придбати сучасні сівалки й ґрунтообробні агрегати, а згодом зробили вигідну пропозицію щодо навантажувача Weidemann. На той момент нам здавалося, що навантажувач особливо й не потрібен, однак із перших днів для нього була робота. Вже за кілька місяців машина стала незамінною в багатьох операціях, і тепер важко уявити, як ми без неї працювали.

Тепер навантажувач розвозить корми на фермі, чистить і вивозить гній, працює в приміщеннях, де МТЗ не може проїхати через великі габарити. Суттєво зменшилась потреба в людській праці: тепер замість п’яти працівників достатньо одного-двох. Залишилось придбати механічний віник, щоб можна було за собою прибирати, не залучаючи додатковий персонал.

Олександр Любченко

Олександр Любченко, директор із продажу техніки Групи компаній «ТРІА»

— Ми довго переконували директора, що в господарстві телескопічний навантажувач є обов’язковим інструментом. Анатолій Олександрович кілька років вагався, бо в господарстві до цього працював фронтальний навантажувач T-156K, і здавалось, що цієї машини йому цілком достатньо.

Вирішили зробити так: запропонували привезти навантажувач Weidemann на один день, щоб випробувати його у роботі й показати власнику можливості машини. Тоді саме відвантажували горох, і навантажувач було активно залучено у цій роботі. До цього завантаження зерна в автотранспорт виконували за допомогою зернометачів, які постійно потрібно було переміщувати по складу. Великі вантажівки не могли заїхати всередину, що також створювало додаткові труднощі. А в той день у власника повністю змінилось бачення процесів завантаження зерна: навантажувач показав, що він може ефективно працювати в обмеженому просторі й швидко виконувати всі операції зі стрілою та ковшем. Завантаження зерна відбувалося так швидко, що власник вирішив лиши його в себе. В процесі експлуатації машина відпрацювала більше як 1400 мотогодин, і з таким напрацюванням ніяких питань до технічної частини не виникало. Робили тільки сервісне обслуговування, й цього було достатньо.

Інші статті в цьому журналі

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ

Журнали