Агромаркет

Крок назустріч

Крок назустріч

Спеціальною інтерактивною картою медоносних рослин на полях «Мрії» може скористатися кожен пасічник.

 

Нині в Україні налічується понад 400 тис. пасічників, котрі дають собі раду з 4 млн вуликів і виробляють приблизно 100 тис. тонн меду на рік. Ця солодка індустрія здатна бути ще успішнішою за умови ефективної взаємодії із сільгоспвиробниками.

 

Аби в період цвітіння культур і запилення їх комахами не відбувалося обприскування чи іншої хімічної обробки рослин, бджолярі західних регіонів України вибудували добрі партнерські зв’язки з агрохолдингом «Мрія», який обробляє землі в Тернопільській, Хмельницькій, Чернівецькій, Івано-Франківській, Львівській і Рівненській областях. На щомісячному форумі пасічників, який відбувся в Тернополі наприкінці березня, «Мрія» презентувала бджолярам власний інноваційний проект — інтерактивну карту своїх медодайних культур. На інтернет-карті відображаються актуальні посівні площі всіх медодайних культур агрохолдингу із зазначенням сорту, прогнозованого періоду цвітіння, інформації щодо планових робіт з обприскування, необхідної кількості бджолосімей для якісного запилення, а також контактів відповідальних агрономів компанії тощо. Створювали проект силами штатних ІТспеціалістів «Мрії».

 

Голова кооперативу «Подільський бджоляр» із Хмельницької області Володимир Петльований вва жає таку інновацію дуже корисною: «В нас проблема була з протравленням бджіл. У мене особисто рік тому загинуло 25 сімей. Я мусив починати з нуля. А з „Мрією” ми налагодили тісний зв’язок: домовилися з агрономами, вони перед унесенням хімікатів нас сповіщають. Ми знаємо, на яких полях вони будуть вносити. Обробку проводять пізно ввечері, до ранку завершують», — розповідає він.

 
 

Отож відтепер, просто зареєструвавшись на сторінці www.honey.mriya.ua, учасники об’єднань пасічників зі всієї Західної України зможуть отримати доступ до інформації про понад 60 тис. гектарів медодайних культур, які вирощує «Мрія». Зокрема, йдеться про ріпак і соняшник, які є дуже популярними у бджолярів. А ще вони зможуть подавати заявки й резервувати місця для кочівлі своїх пасік на визначених масивах і таким чином формувати власний «кочовий конвеєр» із різних медодайних культур для максимального медозбору.

 

За словами директора благодійного фонду «Мрії» Василя Мартюка, проект покликано забезпечити плідну взаємодію аграріїв із бджолярами, допомогти їм організувати логістику між масивами медодаїв і налагодити ефективну комунікацію. Врешті це дозволить збільшити прибутковість пасік, переконаний він.

 

Користувачам інтерактивної карти «Мрії» забезпечили навіть SMS-інформування про час цвітіння та внесення ЗЗР на суміжних медодайних площах. Відтак усі охочі пасічники матимуть можливість зібрати більше екологічно чистого меду, а сільгоспвиробники завдяки природному запиленню зможуть підвищити врожайність культур. Тож запроваджена ініціатива є не лише соціально та екологічно важливою, а й взаємовигідною економічно.

 

«Мрія», як відомо, активно підтримує кооперативний рух на територіях, де працює. Серед інших напрямів роботи селянських обслуговувальних кооперативів і бджільництво. Торік для селян, котрі хотіли б зайнятися бджільництвом, об’єднавшись у кооператив, компанія влаштувала виїзні навчання на пасічному господарстві у Бродах Львівської області. Для кооперативу «Подільський бджоляр» (с. Юринці Городоцького р-ну Хмельницької обл.) передала приміщення та столярські станки, на яких учасники кооперативу вже виготовили понад 100 вуликів. Також триває експериментальне виготовлення 5-ти сучасних причепів і 10-ти модулів до них, на кожному з яких можна буде перевозити по 27–30 корпусних вуликів. Окрім того, цьогоріч агрохолдинг організовує спільно із Центром зайнятості та Гадяцьким аграрним училищем фахові навчання для бджолярів із видачею державного свідоцтва «Бджоляр 3-го розряду».

 

Реалізовуючи такі проекти, «Мрія» засвідчує свою відкритість, відповідальність і турботу, а також готовність до співпраці на користь кожної сільської громади та підтримання дрібних сільгоспвиробників, у яких бачить, перш за все, своїх партнерів і майбутнє України.

 

 

газета “АгроМаркет”, квітень 2018 року

 

 

Усі авторські права на інформацію розміщену у газеті “АгроМаркет” та інтернет-сторінці газети за адресою https://agrotimes.ua/journals належать виключно видавничому дому «АГП Медіа» та авторам публікацій, згідно Закону України “Про авторське право та суміжні права”.
Використання інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому «АГП Медіа». 

Інші статті в цьому журналі

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ