Інноваційну українську систему FieldBІ репрезентували аграрній спільноті
«Електронний землевпорядник» розпочав роботу
Інноваційну українську систему FieldBІ її розробники репрезентували аграрній спільноті.
Перспективи потенційного зменшення прибутковості стимулюють гравців аграрного ринку інвестувати в новітні розробки, що спрощують їм життя і допомагають розвивати бізнес. Різноманітні комп’ютерні програми й системи з інтелектуальною складовою дають змогу оптимізувати не тільки час, а й ресурси. Відтак AgriFoodTech крок за кроком завойовує довіру, мабуть, найскептичнішої професійної спільноти.
Про тренди й виклики говорили на презентації української інноваційної системи «Електронний землевпорядник» FieldBI, що в лютому 2020 року першою отримала грант від Українського фонду стартапів (Ukrainian Startup Fund).
Як відбирають найкращих
«AgriFoodTech — у світовому масштабі досить нова галузь, на яку почали звертати увагу венчурні фонди. AgriFoodTech об’єднує і системи управління землями сільськогосподарського призначення, і точне землеробство,й eGrocery, й Agribusiness Marketplaces та інші, — розповідає Олександр Романишин, член наглядової ради Української асоціації венчурного та приватного капіталу (UVCA) і член комісії Українського фонду стартапів (USF). — Цей напрям дуже стрімко розвивається. Для порівняння: якщо 2017 року обсяг ринку становив близько 10 млрд доларів, то вже за результатами 2019-го ця цифра досягла майже 20 млрд. Серед зазначеної суми стартапів, які перебувають на початкових етапах розвитку, не більше ніж 1 млрд доларів, проте кількість угод найбільша і нараховує понад тисячу. Щодо M&A — технологічні компанії скуповуються великими компаніями та агрохолдингами, які бажають бути на часі з новітніми технологіями. Найактивнішими гравцями минулого року були Raven та CNH».
От тільки на український ринок розробники не надто зорієнтовані. Тож, аби виплекати власні перспективні проєкти, найкращі з них відбирає Український фонд стартапів. Перший із трьох незалежних рівнів експертизи — це оцінювання експертами ринку, другий — комісією (власне, пітч) і третій — наглядовою радою Фонду. З тисячі проєктів, розглянутих за перші кілька місяців із моменту його відкриття, було допущено до відбору лише 100. Один із них — «Електронний землевпорядник» FieldBI.
На папері одне, в полі — інше
Ідея цього продукту, як розповів гендиректор і співзасновник однойменної компанії Євген Кугук, виникла не одразу. Це результат багаторічного досвіду всієї команди. Сам Євген за роки роботи в агросекторі об’їздив всю Україну, побував у сотнях господарств і мав можливість особисто поспілкуватися з агрономами, інженерами, власниками та управлінцями як малих, так і великих сільгоспвиробників. Про діджиталізацію впорядкування численних земельних наділів, які ці господарства мають в обробітку й орендують у пайовиків, Кугук іронічно каже, що вона «нульова».
«Уявіть собі кімнати з канцелярськими шафами, які заставлені папками із договорами оренди та додатковими угодами, — описує він побачене у багатьох агрогосподарствах. — Орієнтовно, кожні 1000 га — це близько 500 пайовиків, із кожним з яких ти маєш оформити всі документи, які б відповідали дійсності. Дати цьому раду могли одиниці. Втім, переважна більшість у документах мала одну інформацію, а фактично — зовсім іншу. Під час оцифрування контурів паїв, згідно з документами, ми знаходили ділянки… в озері, або ж ті, що були частиною лісосмуги. Тобто, на папері одне, а в полі — інше. Тим часом, за оренду цієї землі господар роками платить гроші…
П’ять в одному
Системної інтеграції згаданих викликів на рівні якогось одного програмного продукту досі на ринку не існувало (хоча проблема вже давно стоїть дуже гостро). Відтак розробники створили FiеldBІ — систему для обліку, візуалізації, аналізу та ефективного управління землями сільськогосподарського призначення. Вона здатна автоматизувати в режимі реального часу процес обліку ділянок та договорів, систематизувати ведення земельного документообігу та спростити роботу з орендодавцями.
Електронний землевпорядник FieldBI — це п’ять в одному: 1) геоінформаційні системи (ГІС), 2) набір функціоналу для обліку полів та земельних ділянок, 3) управління договорами і взаємовідносинами з контрагентами та їх характеристиками, 4) візуалізація та інтерактивне редагування контурів полів і земельних ділянок на карті, 5) автоматичний аналіз усіх можливих відхилень у режимі реального часу.
Випробувано і захищено
З допомогою FieldBI можна зіставляти облікові площі з фактично обробленими, автоматично вести статистику стану в розрізі окремих паїв, полів, господарств тощо. Інструмент має зрозумілий інтерфейс, розроблений українською командою програмістів саме для українських реалій. Працює система на основі SaaS-рішення. Тож доступ до свого особистого кабінету можна отримати, завантаживши мобільні додатки у Google Play та Apple Store, а також через звичайний веб-браузер на комп’ютері. Крім того, розробники пропонують так звану серверну версію, коли вся інформація зберігатиметься не у хмарі, а на сервері замовника.
Завдяки точному аналізу даних досягається прямий економічний ефект від використання Електронного землевпорядника FieldBI. Система дає змогу збільшити площу обробітку шляхом уточнення обмірів, розірвати договори оренди щодо необроблюваних ділянок, вилучити з облікової бази землі, що не обробляються, через задвоєння або закінчення договорів оренди та багато іншого.
Станом на 11 березня система вже працює. Її випробували в реальних умовах десятки українських агровиробників. Нині вони вже наймають «Електронного землевпорядника» на роботу. Триває прийом реєстрацій — від малих, середніх, великих агровиробників, а також від об’єднаних територіальних громад — і на сайті компанії www.fieldbi.io.
газета “АгроМаркет”, березень 2020 року
Усі авторські права на інформацію розміщену у газеті
“АгроМаркет” та інтернет-сторінці газети за адресою
https://agrotimes.ua/ належать виключно видавничому дому «АГП Медіа» та
авторам публікацій, згідно Закону України “Про авторське право та
суміжні права”.
Використання інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому «АГП Медіа».