Експерт розповіла, чи потрібно враховувати у Формі обліку розрахункові операції
Товарний облік ведеться постійно – шляхом внесення до Форми обліку інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів, які є невід’ємною частиною такого. Записи вносяться в хронологічному порядку.
Про це виданню AgroTimes повідомила Катерина Проскура, д-р екон. наук, сертифікований аудитор, судовий експерт КНДІСЕ.
Вона нагадала, що Форма обліку складається щомісячно. А первинні документи на товари мають зберігатись у місці продажу (господарському об’єкті) до моменту вибуття останньої одиниці товару, відображеної в таких первинних документах.
Такі документи щомісячно групуються в хронологічному порядку їх відображення у Формі обліку та/або підшиваються для подальшого зберігання разом із Формою обліку, в якій інформацію про такі документи відображено.
«По суті, зведений документ «Форма обліку» містить тільки відомості про документи, якими оформлений рух товару, та про загальну суму таких документів. Маємо щось подібне до реєстрації первинних документів з надходження та вибуття товарів, але більша частина вибуття товарів не враховується (товари, продані через РРО)», – зауважила Катерина Проскура.
За її словами, у Формі обліку розрахункові операції не враховуються взагалі, кількісний облік товару не ведеться, за нею не можна визначити та перевірити залишок товару. Щоб зіставити залишок товару на місці продажу та за даними обліку, потрібно проводити інвентаризацію та перевірку всього обліку – прибуткові і видаткові документи, а також дані Z-звітів РРО про проданий товар, який не відображений у Формі обліку, та ще й ідентифікувати товари за партіями – яка партія за яким документом надійшла.
Нагадаємо, ФОПам за недотримання вимог щодо ведення товарного обліку «світять» штрафи. Раніше ми писали, як ФОПам документально забезпечити товарний облік.