Агромаркет

Аграрні об’єднання просять уряд не допустити маніпуляцій з боку ДФС при розподілі дотацій

Аграрні об’єднання просять уряд не допустити маніпуляцій з боку ДФС при розподілі дотацій

Опублікована нормативна ініціатива Державної фіскальної служби (ДФС) щодо змін до Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ у разі затвердження позбавить аграріїв державної підтримки.

З проханням  до прем’єр-міністра Володимира Гройсмана та міністра фінансів Олександра Данилюка  не допустити подібних маніпуляцій з боку ДФС при визначенні суми дотацій в рамках держпідтримки сільського господарства звернулися Всеукраїнська аграрна рада (ВАР), асоціація «Укрцукор», Асоціація свинарів України, Асоціація виробників молока, Українська аграрна конфедерація, Аграрний союз України, УКАБ та Союз птахівників України.

Якщо наказ Міністерства фінансів, розроблений ДФС, який визначає форму додатка до декларації та специфіку розрахунку відповідних сум, буде опубліковано в запропонованому ДФС вигляді, більшість сільгоспвиробників будуть позбавлені свого законного права на отримання дотації,  зазначили у ВАР.

«ДФС пропонує визначати суму, яка відображається у додатку, не як різницю між зобов’язаннями та кредитом, що виникли в результаті ведення пільгових видів діяльності, а як різницю між зобов’язаннями, що виникли в результаті здійснення пільгових видів діяльності, мінус кредит, що виник в результаті виробництва всіх видів сільгосппродукції»,  ‒ зазначив заступник голови ВАР Михайло Соколов.

У зверненні зазначається, що 9 лютого 2017 року на офіційному сайті ДФС було розміщено для громадського обговорення проект наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України». Цей документ передбачає затвердження форми додатка до податкової декларації з ПДВ та внесення змін до Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ.

Згідно із  запропонованою редакцією Порядку, у разі, якщо придбані товари/послуги частково використовуються у дотованих видах діяльності, а частково – ні, сума податкового кредиту відображається, виходячи з частки питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів. Закон «Про державну підтримку сільського господарства України» визначає «сільськогосподарські товари як ті, що зазначені у групах 1-24 УКТ ЗЕД згідно із Законом України «Про Митний тариф України».

Зазначимо, що цей перелік включає, зокрема, органічні добрива (гній, перегній, пташиний послід, полова, бадилля тощо), суміші органічних та мінеральних добрив (якщо частка органічних перевищує 50%), біогаз, біодизель, біоетанол, тверде біопаливо тощо.

Таким чином ДФС пропонує розраховувати суму податкових зобов’язань, пропорційно до якої визначатиметься сума бюджетної дотації до виплати сільгоспвиробнику як різницю між податковим зобов’язанням звітного періоду за операціями в рамках діяльності, що підлягає дотуванню, та податковим кредитом, розрахованим, виходячи з питомої ваги вартості всіх реалізованих підприємством сільськогосподарських товарів.

За такої ситуації отримання позитивного значення різниці між податковим зобов’язанням та податковим кредитом є практично неможливим, а відтак сільгоспвиробники будуть фактично та незаконно позбавлені права на отримання бюджетної дотації.

З огляду на критичну ситуацію, яка склалася з виплатою бюджетних дотацій, аграрії просять прем’єр-міністра та міністра фінансів доручити ДФС невідкладно доопрацювати проект наказу із залученням представників провідних громадських організацій сільгоспвиробників та забезпечити безумовне дотримання вимог Податкового кодексу України та Закону «Про державну підтримку сільського господарства України» при доопрацюванні цього наказу.

AgroTimes

Додати коментар

Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

Ви вказали некоректні логін або пароль

Sorry that something went wrong, repeat again!