Зміна структури споживання молочних продуктів – одна з довгострокових тенденцій
У 2020 році попит на молочні продукти у світі розвивався під дією факторів, здебільшого зумовлених пандемією COVID-19.
Про це розповіла аналітик Асоціації виробників молока Яна Лінецька.
«Ключова зміна в кон’юнктурі ринку в наступному році полягатиме в тому, що ціни на молочні жири почнуть нормалізуватися, – зазначила вона. – Адже наразі вони низькі через скорочення споживання вершків у закладах харчування через карантинні обмеження».
Очікується, що глобальне щеплення поступово дозволить більшій кількості людей повернутися до ресторанів та інших закладів, на які припадає споживання молочного жиру. Так, зовнішній попит на масло та молочний жир наприкінці осені злетів із боку Китаю на 41%, Австралії – на 13%, Росії – на 7%, США – на 4%, підкреслила експертка.
За її словами, одна з ключових довгострокових тенденцій – зміна структури споживання. Споживання рідкого молока на душу населення скорочується, натомість сиру – зростає. Останнє на певному етапі досягне природного насичення, хоча ознак цього поки що немає. Зокрема, і Південна Корея, і Китай збільшили імпорт сиру на 14%, Росія – на 7%. При цьому значно скоротилося споживання питних йогуртів як найпоширенішого молочного перекусу поза домівкою.
Економісти американської ради з питань експорту USDEC вважають, що навіть коли в 2021 році світ повернеться до звичного стилю життя, COVID-19 ще довго впливатиме на світову економіку, включно з молочними ринками.
Як повідомлялося, малі молочні переробники гнучкіші і можуть виробляти спеціальні продукти, необхідні замовнику.