Для продажу в торговельні мережі та на експорт треба від 20 га саду, – експертка
Для співпрацю із торговельними мережами та експортерами мінімальна площа саду має складати 20 га, а краще – 50-100 га, вважає президентка академії органічного садівництва Ecogarden Валентина Лановенко.
Про це повідомляє Agroportal.
«Обов’язкова наявність сучасного сховища з регульованим газовим середовищем, сортувальної та пакувальної лінії. Дозволити собі це може дійсно велике господарство, яке має 50 га і більше. Дрібніші виробники без кооперації не зможуть вийти на якийсь ринок і пропонувати затребувану продукцію необхідної якості», — зазначила експертка.
За її словами рентабельно працюють дві моделі садівництва: перша — це домашнє господарство на 1-5 га, яке може обслуговувати одна родина, друга — промислове садівництво.
При закладанні саду варто врахувати не лише вартість саджанців, землі або витрат на її оренду, а й на систему опор, зрошення, антиградові сітки, огорожу тощо.
Зараз варто закладати сади сучасними сортами, які будуть популярними довгий час на перспективних ринках збуту. При плануванні експорту це будуть країни ЄС та Близького Сходу.
Читайте також:Половина садів, що отримали держпідтримку – горіхові
Додати коментар