Китай витісняє США та Канаду з ринку картоплі фрі в Азії

Китай стрімко зміцнює позиції на світовому ринку замороженої картоплі фрі, витісняючи традиційних експортерів – Сполучені Штати Америки та Канаду – з ключових азійських ринків, зокрема Японії, Індонезії та Філіппін.
Про це йдеться у звіті компанії DCA Market Intelligence, опублікованому наприкінці квітня 2024 року, повідомляє Potatopro.com.
Китай розпочав активні експортні поставки картоплі фрі лише у 2022 році, а вже у 2023-му компанія Lamb Weston відкрила в Уланчабі (Внутрішня Монголія), що відома як «картопляна столиця Китаю», високотехнологічний завод з переробки. Вироблених обсягів вже достатньо для задоволення внутрішнього попиту та експорту до сусідніх країн, зокрема Японії.
«Моя особиста думка щодо Китаю: коли вони за щось беруться, то мають підтримку уряду й діють дуже організовано. Це дуже поступове зростання, на яке не звертаєш уваги. А потім обертаєшся – і вже маєш жорсткого конкурента», – сказала Вікторія Стемпер, гендиректорка канадської організації United Potato Growers of Canada.
За її словами, конкуренція з боку Китаю особливо впливає на виробників у Північній Америці, адже Канада експортує картоплю фрі на суму $2,7 млрд за сезон 2023–24, здебільшого до Сполучених Штатів Америки. Зі свого боку США продають фрі до Японії. Якщо попит з Японії падає через китайську продукцію, скорочуються й закупівлі у Канади.
Аналітики вважають, що саме масштабні інвестиції у переробку стали ключем до стрімкого зростання експорту. Поштовх дав і внутрішній ринок: розвиток мереж швидкого харчування на кшталт KFC і McDonald’s в Китаї посилив попит і стимулював виробництво.
Згідно з даними DCA, Китай поступово захоплює нові ринки завдяки конкурентній ціні та наявності великих обсягів.
Читайте також: Європейські виробники картоплі фрі подвоїли потужність за 8 років