USDA прогнозує зростання витрат на корми, працю та транспортування

Міністерство сільського господарства США (USDA) у свіжому огляді Food Price Outlook-2025 прогнозує зростання витрат виробників сировини та переробних підприємств, що впливає на вартість готових продуктів у супермаркетах.
Зазначають, що цього року очікується прискорення темпів зростання цін на продукти харчування в середньому на 3,4%, а діапазон зростання може коливатися в межах від 1,1% до 5,9%. Вірогідно, ціни на споживчі продукти зростуть на 3,3%, але можливі коливання від -0,2% до 7,0%.
Експерти USDA припускають у 2025 році буде зростання цін на яйця, цукор і кондитерські вироби, безалкогольні напої та свіжі фрукти відбуватиметься з темпами вище середніх, тоді як ціни на молочні продукти, ймовірно, зростатимуть в межах середніх темпів.
Молоко, сир і масло можуть суттєво зрости в ціні через подорожчання кормів, робочої сили та енергоресурсів. Нестабільна ситуація з попитом на світовому ринку також може посилити цінову нестабільність.
Скоріш за все, яловичина та телятина подорожчають на 3,2% через обмежену пропозицію та стабільний попит на ринку. Ціни на свинину, вірогідно, зростуть на 1,2%, тоді як середні ціни на птицю, ймовірно, залишаться без змін. Яйця можуть продемонструвати найвищі темпи дорожчання (+41,1%) внаслідок спалаху пташиного грипу, який вже призвів до скорочення поголів’я курей-несучок.
Експерти прогнозують подорожчання продуктів тваринництва з низки причин:
- Молочні продукти: збільшення витрат на корми, енергоносії та робочу силу підвищує собівартість продукції.
- Яловичина: скорочення поголів’я, зростання цін на корми та погодні фактори призводять до підвищення оптових цін.
- Свинина: коливання цін на корми, зростання витрат на логістику та робочу силу призводять до помірного підвищення цін.
- Птиця: зростання витрат на корми та боротьба з хворобами (наприклад, пташиний грип) спричиняють зростання цін.
- Яйця: витрати на захист від хвороб і підвищення вартості кормів призводять до збереження високих цін.
Читайте також: Світові ціни на молочну продукцію зросли в лютому на 4%