Агромаркет

На українських виробників припадає 58,1% вітчизняного ринку AdBlue

На українських виробників припадає 58,1% вітчизняного ринку AdBlue

У 2023 році азотний холдинг OSTCHEM виготовив та реалізував 9,1 млн. літрів  AdBlue, що становило 19% від усього ринку. Таким чином OSTCHEM отримав найбільшу частку ринку серед українських виробників.

«У 2023 році український ринок AdBlue зріс більше ніж удвічі (+108%), порівняно з минулим роком, до 48,9 млн літрів. Зростання ринку успішно закривають українські виробники, які удвічі наростили виробництво реагенту. OSTCHEM швидко збільшує ринкову частку,  ми  відкрили додатковий цех з виробництва AdBlue ємністю 800 тонн на Черкаському «Азоті» та в найближчій перспективі розглядаємо будівництво аналогічного за масштабами виробництва на «Рівнеазоті». У нас є всі передумови для подальшого нарощування частки ринку та дуже чіткий план, як це зробити. Тренд на імпортозаміщення буде посилюватись, а частка імпорту на українському ринку вочевидь буде зменшуватись», – наголосив Петро Дульський, керівник проекту AdBlue OSTCHEM.

Загальний обсяг ринку AdBlue у 2021 році становив 32,9 млн літрів, у 2022 році – 23,5 млн літрів, у 2023 році – 48,9 млн літрів. При цьому українські виробники в 2023 році подвоїли обсяги виробництва, наростивши обсяг продукції с 15,3 до 30,4 млн. літрів. Таким чином, на українських виробників сьогодні припадає 58,1% ринку. Низка великих трейдерів та українські споживачі поступово відмовляються від імпортної продукції на користь українського виробника. Основними продавцями українського ринку AdBlue є OSTCHEM, СrossСhem, ChemElements, ТІЗ – КАРБОГАЗ.

AdBlue – присадка для дизельних автомобілів, яка знижує вміст оксидів азоту у вихлопах дизельних двигунів на 90%. Використання AdBlue передбачено європейськими екологічними нормами Євро-4-5-6 та є обов’язковим для дизельних автомобілів, які відповідають стандартам ЄС.

OSTCHEM  продовжить втілювати заявлену раніше Стратегію розвитку азотного бізнесу, в основі якої – інвестиції в збільшення потужностей з виробництва AdBlue та поступове витіснення імпортної продукції за рахунок якості та ціни. Станом на початок 2024 року виробничі потужності OSTCHEM здатні виробляти обсяг AdBlue, який може забезпечити 80% потреб українського ринку, і за потреби може наростити виробництво для закриття всього внутрішнього споживання та експорту на ринки ЄС.

«Ми будем планово нарощувати нашу присутність у роздрібних мережах та вже зараз виходимо на великі контракти з великими мережами АЗС, такими як WOG та «Укрнафта». Пріоритети 2023 року – будівництво нових виробничих потужностей,  зростання нашої частки ринку, розвиток збутової мережі  та відпрацювання всіх логістичних питань. Ми вже представлені у Харкові, Вінниці, Ковелі, Одесі, Дніпропетровську та Мукачево, в наших планах –представництва в усіх регіонах. Паралельно розвиваємо новий напрямок – робота з міжнародними компаніями та вихід на ринки ЕС. Ми системно підтверджуємо якість нашої продукції не лише у власній лабораторії, а й в лабораторіях Німеччини та Польщі», – додав Дульський.

За оцінками Group DF, обсяг європейського ринку AdBlue перевищує 4,5 млрд. літрів/рік. Найбільшими споживачами AdBlue є Німеччина (рівень споживання – 1,1 млрд літрів/рік), Франція (1,01 млрд літрів/рік) тонн/рік), Італія (0,6 млрд літрів/рік) та Іспанія (0,62 млрд літрів/рік).

Нагадаємо, Черкаський «Азот» стане єдиним в Україні виробником AdBlue за «прямим методом».